Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5cr)

Code: 7S00CW66-3005

General information


Enrolment period
02.12.2017 - 28.02.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 31.07.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Juha Santala
Raija Yliniemi
Person in charge
Juha Santala
Course
7S00CW66

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Location and time

Lukujärjestyksessä ilmenevässä paikassa

Exam schedules

Tentti Freiren Sorrettujen pedagogiikasta
19.4 klo 20-23
8.5 klo 18.00- 21
30.5 klo 11.30 - 14.30

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, dialogiset ryhmät,ryhmätyöt, itsenäinen tehtävä , tentti.

Learning materials

Oppimateriaali tulee Tabulaan ja lisäksi teos
Freire Paulo : Sorrettujen pedagogiikka
RAIJAN TENTTI TOUKOKUUSSA 18.5

Student workload

5 op 5x 27h=135h
Kontaktiopetus 23 + 4h tentti = 27h
Itsenäinen opiskelu 108h

23.2 Aloitus: Sosiaalityön perusteet
3.4 Sossiaalityön lähtökohdat
5.4 Raija, sosiaalipedagogiikka
6.4 sosiaalipedagogiikassa
27.4 Opintokäynti
18.5 Raijan tentti klo 9-10.45+ reflektio klo 11-12

Content scheduling

Sosiaalityö ja sosiaalipedagogiikka Juha Santala
Johdanto sosiaalipedagogiikkaan Raija Yliniemi

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Sosiaalipedagogiikan keskeiset käsitteet ja koko ajattelutapa esitetään virheellisesti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tentti Raija:
- ilmiöstästä ja/tai käsitteestä tuotu esille keskeisiä seikkoja tentti materiaalin pohjalta
- vastaus jää hyvin toteavalle tasolle
- asioiden, ilmiöiden avaaminen suppeaa
- teksti jäsentymätöntä
- tekstissä voi esiintyä pienehköjä asiavirheitä
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet nimetä, mutta ei selittää.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tentti Raija
- ilmiöstä ja/tai käsitteestä tuotu esille oleelliset seikat tentti materiaalin pohjalta
- vastaus jää melko yleiselle tasolle, mutta osoittaa asian tietämistä ja tunnistamista
- asioiden, ilmiöiden avaaminen yleisellä tasolla - teksti osittain toteavaa (3)
- ilmiöt kuvattu ja avattu monipuolisesti ( H4) jonkin verran omaa näkemystä
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tentti Raija:
- vastaus selkeä ja rajattu kokonaisuus
- oleelliset asiat avattu monipuolisesti ja analyyttisesti
- kokonaisuus osoittaa vastaajan ymmärtävän asiakokonaisuuden
- vastauksessa kriittisyyttä, omaa pohdintaa
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää niin, että opiskelija osoittaa ymmärtävänsä käsitteiden välisiä yhteyksiä myös käytännössä

Go back to top of page