Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5cr)
Code: 7S00CW66-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2017 - 28.02.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 31.07.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
Objectives (course unit)
Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work
Content (course unit)
- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work
Location and time
Lukujärjestyksessä ilmenevässä paikassa
Exam schedules
Tentti Freiren Sorrettujen pedagogiikasta
19.4 klo 20-23
8.5 klo 18.00- 21
30.5 klo 11.30 - 14.30
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, dialogiset ryhmät,ryhmätyöt, itsenäinen tehtävä , tentti.
Learning materials
Oppimateriaali tulee Tabulaan ja lisäksi teos
Freire Paulo : Sorrettujen pedagogiikka
RAIJAN TENTTI TOUKOKUUSSA 18.5
Student workload
5 op 5x 27h=135h
Kontaktiopetus 23 + 4h tentti = 27h
Itsenäinen opiskelu 108h
23.2 Aloitus: Sosiaalityön perusteet
3.4 Sossiaalityön lähtökohdat
5.4 Raija, sosiaalipedagogiikka
6.4 sosiaalipedagogiikassa
27.4 Opintokäynti
18.5 Raijan tentti klo 9-10.45+ reflektio klo 11-12
Content scheduling
Sosiaalityö ja sosiaalipedagogiikka Juha Santala
Johdanto sosiaalipedagogiikkaan Raija Yliniemi
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Sosiaalipedagogiikan keskeiset käsitteet ja koko ajattelutapa esitetään virheellisesti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tentti Raija:
- ilmiöstästä ja/tai käsitteestä tuotu esille keskeisiä seikkoja tentti materiaalin pohjalta
- vastaus jää hyvin toteavalle tasolle
- asioiden, ilmiöiden avaaminen suppeaa
- teksti jäsentymätöntä
- tekstissä voi esiintyä pienehköjä asiavirheitä
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet nimetä, mutta ei selittää.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tentti Raija
- ilmiöstä ja/tai käsitteestä tuotu esille oleelliset seikat tentti materiaalin pohjalta
- vastaus jää melko yleiselle tasolle, mutta osoittaa asian tietämistä ja tunnistamista
- asioiden, ilmiöiden avaaminen yleisellä tasolla - teksti osittain toteavaa (3)
- ilmiöt kuvattu ja avattu monipuolisesti ( H4) jonkin verran omaa näkemystä
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tentti Raija:
- vastaus selkeä ja rajattu kokonaisuus
- oleelliset asiat avattu monipuolisesti ja analyyttisesti
- kokonaisuus osoittaa vastaajan ymmärtävän asiakokonaisuuden
- vastauksessa kriittisyyttä, omaa pohdintaa
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää niin, että opiskelija osoittaa ymmärtävänsä käsitteiden välisiä yhteyksiä myös käytännössä