Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5cr)

Code: 7S00CW66-3004

General information


Enrolment period
02.12.2017 - 13.03.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.02.2018 - 15.05.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Santala
Tapio Salomäki
Eeva-Mari Miettinen
Person in charge
Juha Santala
Course
7S00CW66

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Location and time

22.2.-18.4.2018

Exam schedules

luentotentti tenttiterraariossa 18.4.-15.5.2018
kirjallisuustentti tenttiterraariossa 1.2.-15.5.2018

Assessment methods and criteria

A) Luento- ja kirjallisuustentit 1-5
B) Keskusteluessee pareittain, vertaisarviointi hyv/hyl
C) Toiminnallinen osuus: hyv/hyl
D) Vlogi HYV/HYL

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tarkennetaan kurssin alussa
A) Luento- ja kirjallisuustentti yhdessä sovittavana ajankohtana tenttiterraariossa sekä oppimistehtävät ja ennakkotehtävät lähiopetusta varten.
B) Keskusteluessee pareittain, vertaisarviointi
C) Toiminnallinen osuus: Helmihulinat, Eläväkirjasto, Yhteisöjuhlat
D)Sosiaalipedagogiikan päivät
E) Vapaavalintaisinfo

Learning materials

Tenttimateriaali:
1) Freire: Sorrettujen pedagogiikka.
2) Sosiaalipedagogiikan artikkelimateriaali ( Tabula )
3) Luennot

Student workload

5op = 135h
lähiopetus 44h
toiminnallinen osuus 16h
keskusteleva essee ja vertaisarviointi 16h
kirjallisuus ja tentit 59h

Content scheduling

22.02.2018 08.00 - 16.00 Aloituskerta ap: Social work- introduction sosiaalityö/Juha
ip: totsu + Kölvi klo 15
06.03.2018 13.00 - 16.00 kaikki Eevi/Sosiaalipedagogiikan ydinkäsitteet
13.03.2018 09.00 - 12.00 kaikki,Vierailijoita klo 9 - 10.15. klo 10.30 - 12. small group discussions of SW. Juha/,
20.3.2018 17.00 -19 Sosiaalipedagogiikan ilta. G00 auditorio
21.03.2018 09.00 - 12.00 kaikki Eevi/Sosiaalipedagoginen asiantuntijuus
21.03.2018 13.00 - 16.00 valm. sos.ped päiville
22.03.2018 09.00 - 16.00 Sosiaalipedagogiikan päivät. Sosiaalipedagogiikan päivät
23.03.2018 09.00 - 16.00 Sosiaalipedagogiikan päivät. Sosiaalipedagogiikan päivät
27.03.2018 09.00 - 12.00 kaikki Vierailijoita, Juha/ setlementtityö, sosiaalipedagogiikka sosiaalityössä
06.04.2018 09.00 - 12.00 kaikki vlogi, itsenäinen
12.04.2018 09.00 - 12.00 Pienryhmät: Juha: A Sorrettujen pedagogiikka
B Eevi: Käsitekaruselli ja c Tapsa:
12.04.2018 13.00 - 16.00 B Juha, C Eevi, A, Tapio
16.04.2018 13.00 - 16.00 C JUha, A Eevi B Tapio
17.04.2018 09.00 - 12.00 kaikki Keskusteluesseet ja yhteenvedot
18.04.2018 09.00 - 16.00 kaikki ap:, vlogit, klo 13 Loppureflektio
20.4 klo 13-13.45 lklo 13 Loppuseminaari. Aleksi Fornaciari. Klo 14.15 Freireläinen kasvatusyhteisö käytännössä

Practical training and working life cooperation

Toiminnallinen osuus yhteistyötahojen kanssa. Helmihulinat, Eläväkirjasto tai Yhteisöjuhlat
Sosiaalipedagogiikan päivät

International connections

Exchange students is with us also.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssin osa-alueita, tai ei ole läpäissyt luento- ja kirjallisuustenttiä

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kuvaa ja tietää sosiaalipedagogisen orientaation perusajatukset, käsitteet ja toimintatavat

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kykenee kertomaan monipuolisesti ja laaja-alaisesti sosiaalipedagogisen toiminnan lähtökohdista ja merkityksistä sosiaalialan työssä sekä hieman analysoimaan niiden avulla sosiaalista todellisuutta ja työtään

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kykenee luomaan kohtuullisen kokonaisvaltaisen ja teoreettisesti perustellun ajattelumallin sosiaalipedagogiikasta ja kykenee analysoimaan sen avulla omaa työotettaan ja sosiaalista todellisuutta

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssin osa-alueita, tai ole läpäissyt luento- ja kirjallisuustenttiä
Tyydyttävä
Kuvaa ja tietää sosiaalipedagogisen orientaation perusajatukset, käsiteet ja toimintatavat
Hyvä
Kykenee kertomaan monipuolisesti ja laaja-laisesti sosiaalipedagogisen toiminnan lähtökohdista ja merkityksistä sosiaalialan työssä sekä hieman analysoimaan niiden avulla sosiaalista todellisuutta ja työtään
Kiitettävä
Kykenee luomaan kohtuullisen kokonaisvaltaisen ja teoreettisesti perustellun ajattelumallin sosiaalipedagogiikasta ja kykenee analysoimaan sen avulla omaa työotettaan ja sosiaalista todellisuutta

Go back to top of page