Professional Communication (3 cr)
Code: 7K00CT72-3018
General information
- Enrolment period
- 11.06.2018 - 02.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.09.2018 - 21.10.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Katja Hautsalo
- Riikka Huttunen
- Person in charge
- Katja Hautsalo
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Course
- 7K00CT72
Objectives (course unit)
The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.
Content (course unit)
- identification and evaluation of personal communication skills
- professional performance in a work community
- professional communication in collaboration with individuals and families
- acting as a professional in social media
- multicultural nursing
- challenging interaction situations and various interaction means
Prerequisites (course unit)
none
Exam schedules
Oppimispäiväkirjan palautus 24.10.2018 mennessä
Uusinnat yksiötenttinä tenttiterraariossa.
1. uusintakoe tenttiterraariossa viikolla 47. Ilmoittautumisosoite tulee tähän: https://exam.tamk.fi/enroll/exam/32124?code=7K00CT72-3018
2. uusintakoe tenttiterraariossa viikolla 50. Ilmoittautumisosoite:
https://exam.tamk.fi/enroll/exam/34144?code=7K00CT72-3018
Evaluation methods and criteria
Numeerisesti arvioitava oppimispäiväkirja. Arvosanan muodostaa 75% oppimispäiväkirja ja ryhmätehtävä 25% kurssin arvosanasta. Ryhmätehtävien kirjallisen osuuden palautus 2 vrk ennen esitystä Tabulaan. Ryhmätehtävien arviointi: vertaisarviointi ja opettajan arviointi.
*
Hyväksytty/hylätty pienryhmätyöskentely, 100% läsnäolovelvollisuus. Aktiivinen osallistuminen PBL toiminnan suunnitteluun pienryhmässä, toteuttamiseen ja loppureflektioihin. Kirjallisten tehtävien palautus aikataulun mukaisesti.
*
Läsnäolovelvollisuus orientaatiossa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelut
- Ryhmätyöskentely
- Kirjalliset tuotokset
- Pienryhmätyöskentely työelämäympäristössä +kirjallinen suunnitelma+ reflektointi
- Toiminnalliset menetelmät
Learning materials
Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
Tunnilla annetut ajankohtaiset artikkelit ja käsitellyt asiat
Student workload
3x27h=81h
Lähiopetusta 22h
Pienryhmä työskentely ja itsenäinen opiskelu yhteensä 59h.
Content scheduling
Osa 1. Teoria osuus
Osa 2. Pienryhmätyöskentely
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Pienryhmätyöskentely tapahtuu työeläympäristössä Yhteinen keittiö -hankkeessa, Validialla tai Aktiivissa.
Further information
Toteutussuunnitelma täydentyy ennen opintojakson alkua.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytyn kriteerit eivät täyty.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti