Information Systems in Health Care and Social Services (5cr)
Code: 7Y00CV52-3001
General information
- Enrolment period
- 27.11.2017 - 07.01.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.10.2017 - 31.07.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 22
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Well-Being Technology
- Teachers
- Lea Saarni
- Hyvinvointiteknologia-YAMK Virtuaalihenkilö
- Person in charge
- Lea Saarni
- Course
- 7Y00CV52
Objectives (course unit)
The students know the information systems of the management of health and social care.
The students know the basics of knowledge management.
The student understands the benefits of proactive information management.
Content (course unit)
Current information technology tools.
Effective and efficient management of information systems.
Care registers for health care services.
Health and social welfare systems compatibility and multi-professional co-operation.
Location and time
Opintojakso tehdään pääosin verkossa ja 3 lähiopetuspäivää sekä yksi etäkuvayhteyskeskustelu.
Assessment methods and criteria
Kirjalliset tehtävät, haastattelu, datan visualisointi ja esittäminen, verkkokeskustelut ja niihin osallistuminen, tiedonhaku ja kirjallisuuden analysointi.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Tiedonhankinta
Kirjallisuuden analysointi
Verkkokeskustelut
Vertaisarviointi
Luennot
Seminaari
Työelämässä sote-johdon haastattelu
Visuaalisen data-analytiikan tehtävät
Practical training and working life cooperation
Työelämässä sote-johdon haastattelu.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tee tietojohtamiseen liittyvää kirjallisuustehtävää.
Opiskelija ei osaa tuottaa johtamisjärjestelmiin liittyvää tietoperustaa.
Opiskelija ei tiedä hoitoilmoitusrekistereitä.
Opiskelija ei tiedä eikä ymmärrä terveys- ja sosiaalitoimen tietojärjestelmien yhteensopivuuden haasteita eikä moniammatillinen yhteistyön merkitystä.
Opiskelija ei osallistu verkkokeskustelutilaisuuteen.
Opiskelija ei osaa tehdä vertaisarviointia.
Opiskelija ei osallistuu seminaariin.
Opiskelija ei tee työelämässä sote-johdon haastattelua.
Opiskelija ei osaa tehdä yksinkertaistakaan visuaalista data-analytiikkaa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa analysoida niukasti löytämäänsä tietojohtamisen kirjallisuutta.
Opiskelija tuottaa lyhyesti johtamisjärjestelmiin liittyvää tietoperustaa, mutta ei osaa analysoida siinä esitettyjä näkökulmia omaan työorganisaatioonsa.
Opiskelija tietää hoitoilmoitusrekistereitä terveydenhuollon palveluissa.
Opiskelija tietää terveys- ja sosiaalitoimen tietojärjestelmien yhteensopivuuden haasteet ja moniammatillinen yhteistyön merkityksen.
Opiskelija osallistuu verkkokeskustelutilaisuuteen, mutta ei tuo keskusteluun omia näkökulmiaan ja kommenttejaan.
Opiskelija osaa tehdä vertaisarviointia kommentoiden vertaisen tehtäviä.
Opiskelija osallistuu seminaariin, mutta ei juurikaan osallistu ryhmien keskusteluun.
Opiskelija tekee työelämässä sote-johdon haastattelun ja tuottaa siitä lyhyen, luettelomaisen kirjallisen raportin.
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaista visuaalista data-analytiikkaa ja tuottaa siitä lyhyen kirjallisen esityksen.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa analysoida löytämäänsä tietojohtamisen kirjallisuutta suhteessa omaan kokemukseensa johtamisesta omassa työorganisaatiossaan.
Opiskelija tuottaa johtamisjärjestelmiin liittyvää tietoperustaa ja osaa analysoida siinä esitettyjä näkökulmia omaan työorganisaatioonsa.
Opiskelija tietää hoitoilmoitusrekisterit terveydenhuollon palveluissa.
Opiskelija tietää terveys- ja sosiaalitoimen tietojärjestelmien yhteensopivuuden haasteet ja moniammatillinen yhteistyön merkityksen.
Opiskelija osallistuu verkkokeskusteluun ja tuo keskusteluun omia näkökulmiaan ja kommenttejaan.
Opiskelija osaa tehdä vertaisarviointia analysoiden ja pohtien vertaisen tehtäviä.
Opiskelija osallistuu seminaariin ja tuottaa yhteiseen ryhmien keskusteluun omia löytämiään näkökulmia johtamisjärjestelmiin liittyen.
Opiskelija tekee työelämässä sote-johdon haastattelun ja tuottaa siitä tiiviin kirjallisen raportin analysoiden käytyjä keskusteluja.
Opiskelija tietää tietoteknologiatyökaluja ja osaa tehdä visuaalista data-analytiikkaa sekä tuottaa siitä kirjallisen tuotoksen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa analysoida monipuolisesti löytämäänsä tietojohtamisen kirjallisuutta suhteessa omaan kokemukseensa johtamisesta omassa työorganisaatiossaan.
Opiskelija tuottaa laajaa johtamisjärjestelmiin liittyvää tietoperustaa ja osaa analysoida siinä esitettyjä näkökulmia omaan työorganisaatioonsa.
Opiskelija tietää hoitoilmoitusrekisterit terveydenhuollon palveluissa.
Opiskelija tietää terveys- ja sosiaalitoimen tietojärjestelmien yhteensopivuuden haasteet ja moniammatillinen yhteistyön merkityksen.
Opiskelija osallistuu verkkokeskusteluun ja tuo keskusteluun monipuolisia näkökulmia ja kommentteja.
Opiskelija osaa tehdä vertaisarviointia monipuolisesti analysoiden ja pohtien vertaisen tehtäviä.
Opiskelija osallistuu seminaariin ja tuottaa yhteiseen ryhmien keskusteluun omia löytämiään näkökulmia johtamisjärjestelmiin liittyen.
Opiskelija tekee työelämässä sote-johdon haastattelun ja tuottaa siitä monipuolisesti keskusteluja analysoivan kirjallisen raportin.
Opiskelija tietää nykyiset tietoteknologiatyökalut ja osaa tehdä visuaalista data-analytiikkaa sekä tuottaa siitä kirjallisen erittäin havainnollisen ja analysoidun tuotoksen.