Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5cr)

Code: 7S00CW66-3003

General information


Enrolment period
02.12.2017 - 28.02.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.04.2018 - 21.05.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Santala
Raija Yliniemi
Person in charge
Juha Santala
Course
7S00CW66

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Location and time

7S00CW66-3003Sosiaalipedagogiikan ja sosiaalityön työorientaatiot 5op Juha Santala ja Raija Yliniemi
vk 14 to 5.4 yhteinen aloitus 16.15 – 17.00 Raija jatkaa klo 20.00
vk 15 Juha ma 9.4 Sosiaalityön perusteet, 4h Raija to 12.4
vk 16 Raija ti17.4 ja Juha to 19.4 Sosiaalityön perusteet
vk 17 Raija ma 23.4 ja Juha ti 24.4Freire Muut ja to 26.4 (itsenäinen opiskelu )
vk 18 Juha ti 8.5 Freire ryhmä 2.Polkuopintolaiset
vk 19 Tentti Raijan osuus ma 7.5
vk 21 Sosiaalipedagogiikka käytännössä Mattila 21.5

Exam schedules

vk 19 Tentti Raijan osuus 7.5
vk 21 Juhan tentti sovitaan yhdessä Tabulatentti. 10.5 klo 17 ja 28.5 klo 17

Assessment scale

0-5

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Sosiaalipedagogiikan keskeiset käsitteet ja koko ajattelutapa esitetään virheellisesti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suomeksi
Tentti Raija:
- ilmiöstästä ja/tai käsitteestä tuotu esille keskeisiä seikkoja tentti materiaalin pohjalta
- vastaus jää hyvin toteavalle tasolle
- asioiden, ilmiöiden avaaminen suppeaa
- teksti jäsentymätöntä
- tekstissä voi esiintyä pienehköjä asiavirheitä
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet nimetä, mutta ei selittää.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tentti Raija
- ilmiöstä ja/tai käsitteestä tuotu esille oleelliset seikat tentti materiaalin pohjalta
- vastaus jää melko yleiselle tasolle, mutta osoittaa asian tietämistä ja tunnistamista
- asioiden, ilmiöiden avaaminen yleisellä tasolla - teksti osittain toteavaa (3)
- ilmiöt kuvattu ja avattu monipuolisesti ( H4) jonkin verran omaa näkemystä
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tentti Raija:
- vastaus selkeä ja rajattu kokonaisuus
- oleelliset asiat avattu monipuolisesti ja analyyttisesti
- kokonaisuus osoittaa vastaajan ymmärtävän asiakokonaisuuden
- vastauksessa kriittisyyttä, omaa pohdintaa
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää niin, että opiskelija osoittaa ymmärtävänsä käsitteiden välisiä yhteyksiä myös käytännössä

Go back to top of page