Skip to main content

Nursing Administration (4 cr)

Code: 7K00BK27-3022

General information


Enrolment period
27.11.2017 - 31.12.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 31.05.2018
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Marjo Räsänen
Heidi Valtatie
Person in charge
Marjo Räsänen
Course
7K00BK27

Objectives (course unit)

The student
-is able to understand the entirety of management;
-identifies the key interdisciplinary skills and knows how to act accordingly;
-is able to participate in projects in collaboration with other professionals.

Content (course unit)

strategic planning, implementation and evaluation
-quality, safety and effectiveness
-culture of work society
-projects

Evaluation methods and criteria

Johtaminen 2 op: Opiskelija palauttaa tekemänsä CV:n verkkoalustalle otientaation ( palautukseen aikaa yksi viikko) jälkeen ja tekee yksilötehtävän . Lisäksi hän osallistuu aktiivisesti tiimityön tekmiseen osallistujana ja vertaisarvioijana sovituissa kohdin.Kirjalliset työt kirjoitetaan yhdessä raportointiohjeen ja kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaan (lähteet myös tekstiin).

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Hoitotyön johtaminen 2 op suoritetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Kokonaisuus sisältää yhden orientaatiotapaamisen, jossa on läsnäolovelvoite. Orientaatiotunnilla muodostetaan myös tiimit, joiden kanssa työskennellään yhdessä tehtävien sekä vertaisarvioinnin parissa. Kokonaisuudessa tehdään myös yksi yksilötehtävä
Orientaatio 29.1.2018 klo 14.15-15.45: Yhteistoiminnallisella oppimisella tiimien ja / tai parien muodostaminen sekä oppimisen arviointikriteerien täydentämien , orientoituminen verkkokurssiin (2h ) ja kurssin suorittaminen verkko-opetusmateriaalin avulla. Tiimi- ja /tai parityöskentely, itsenäinen työskentely, vertaisarvioinnin hyväksikäyttäminen.Oppimisen prosessin arviointi ja orientaatio harjoittelun tehtävään.

Learning materials

Johtaminen:Ajankohtaiset lait/ muut ohjeistukset, tutkimukset, artikkelit ja verkkokurssille koottu ja yhteistoiminnallisen oppimisen keinoin tuotettava materiaali sekä opiskelijoiden tehtävien tuotoksena syntynyt materiaali.
Johtaminen:Pääoppikirja: Laaksonen, Niskanen, Ollilla (2016) : Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa,

Student workload

Johtaminen 2 op : Yksilötehtävän painotus 25%ja ryhmätehtävän painotus 75%, sisältäen kummassakin vertaisarvioijana toimimisen. Tiimin tulee osallistua tiiminä myös keskusteluun verkossa
2 h orientaatio
18 tuntia itsenäinen työskentely ja 32 tuntia työskentely tiiminä( joko opintopiirinä F2F tai digitaalisia alustoja hyödyntäen )
Yht. 54 tuntia

Further information

Toteutussuunnitelma täydentyy myöhemmin.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei toimi ohjeiden mukaan eikä noudata sovittuja aikatauluja . Opiskelija ei hallitse k.o. teema-alueen peruskäsitteitä - ja tietoja
Opiskelija ei palauta tekeemäänsä CV:tä kurssin alussa sovitusti

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Johtaminen: Opiskelija hallitsee alueen peruskäsitteet ja tiedot sekä antaa oman panoksensa ryhmässä tehtäviin tuotoksiin. Opiskelija noudattaa annettuja aikatauluja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Johtaminen: Opiskelija osaa analysoida ja esittää perusteltuja ja kriittisiä näkemyksiä aihealueesta ja osaa soveltaa teoriatietoa käytäntöön. Opiskelija toimii tiimissä tuoden esiin omaa näkemystään ja kokemuksiaan asiasta ja antaa kannustavaa palautetta toimiessaan vertaisarvioijana

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Johtaminen: Opiskelija osoittaa kykyä esittää perusteluja, kriittisiä näkemyksiä ja osaa problematisoida hoitotyön johtamisen käytäntöjä omien kokemuksiensa kautta. Opiskelija kykenee soveltamaan teoriatietoja perustellusti ja osoittaa oivalluskykyä. Opiskelija tunnistaa omat kehittymistarpeensa ja osaa arvioida rakentavasti myös muiden tiimiläisten kehittymistä ja tuotoksia k.o alueella.

Go back to top of page