Nursing Administration (4 cr)
Code: 7K00BK27-3022
General information
- Enrolment period
- 27.11.2017 - 31.12.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 31.05.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
-is able to understand the entirety of management;
-identifies the key interdisciplinary skills and knows how to act accordingly;
-is able to participate in projects in collaboration with other professionals.
Content (course unit)
strategic planning, implementation and evaluation
-quality, safety and effectiveness
-culture of work society
-projects
Evaluation methods and criteria
Johtaminen 2 op: Opiskelija palauttaa tekemänsä CV:n verkkoalustalle otientaation ( palautukseen aikaa yksi viikko) jälkeen ja tekee yksilötehtävän . Lisäksi hän osallistuu aktiivisesti tiimityön tekmiseen osallistujana ja vertaisarvioijana sovituissa kohdin.Kirjalliset työt kirjoitetaan yhdessä raportointiohjeen ja kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaan (lähteet myös tekstiin).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Hoitotyön johtaminen 2 op suoritetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Kokonaisuus sisältää yhden orientaatiotapaamisen, jossa on läsnäolovelvoite. Orientaatiotunnilla muodostetaan myös tiimit, joiden kanssa työskennellään yhdessä tehtävien sekä vertaisarvioinnin parissa. Kokonaisuudessa tehdään myös yksi yksilötehtävä
Orientaatio 29.1.2018 klo 14.15-15.45: Yhteistoiminnallisella oppimisella tiimien ja / tai parien muodostaminen sekä oppimisen arviointikriteerien täydentämien , orientoituminen verkkokurssiin (2h ) ja kurssin suorittaminen verkko-opetusmateriaalin avulla. Tiimi- ja /tai parityöskentely, itsenäinen työskentely, vertaisarvioinnin hyväksikäyttäminen.Oppimisen prosessin arviointi ja orientaatio harjoittelun tehtävään.
Learning materials
Johtaminen:Ajankohtaiset lait/ muut ohjeistukset, tutkimukset, artikkelit ja verkkokurssille koottu ja yhteistoiminnallisen oppimisen keinoin tuotettava materiaali sekä opiskelijoiden tehtävien tuotoksena syntynyt materiaali.
Johtaminen:Pääoppikirja: Laaksonen, Niskanen, Ollilla (2016) : Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa,
Student workload
Johtaminen 2 op : Yksilötehtävän painotus 25%ja ryhmätehtävän painotus 75%, sisältäen kummassakin vertaisarvioijana toimimisen. Tiimin tulee osallistua tiiminä myös keskusteluun verkossa
2 h orientaatio
18 tuntia itsenäinen työskentely ja 32 tuntia työskentely tiiminä( joko opintopiirinä F2F tai digitaalisia alustoja hyödyntäen )
Yht. 54 tuntia
Further information
Toteutussuunnitelma täydentyy myöhemmin.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei toimi ohjeiden mukaan eikä noudata sovittuja aikatauluja . Opiskelija ei hallitse k.o. teema-alueen peruskäsitteitä - ja tietoja
Opiskelija ei palauta tekeemäänsä CV:tä kurssin alussa sovitusti
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Johtaminen: Opiskelija hallitsee alueen peruskäsitteet ja tiedot sekä antaa oman panoksensa ryhmässä tehtäviin tuotoksiin. Opiskelija noudattaa annettuja aikatauluja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Johtaminen: Opiskelija osaa analysoida ja esittää perusteltuja ja kriittisiä näkemyksiä aihealueesta ja osaa soveltaa teoriatietoa käytäntöön. Opiskelija toimii tiimissä tuoden esiin omaa näkemystään ja kokemuksiaan asiasta ja antaa kannustavaa palautetta toimiessaan vertaisarvioijana
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Johtaminen: Opiskelija osoittaa kykyä esittää perusteluja, kriittisiä näkemyksiä ja osaa problematisoida hoitotyön johtamisen käytäntöjä omien kokemuksiensa kautta. Opiskelija kykenee soveltamaan teoriatietoja perustellusti ja osoittaa oivalluskykyä. Opiskelija tunnistaa omat kehittymistarpeensa ja osaa arvioida rakentavasti myös muiden tiimiläisten kehittymistä ja tuotoksia k.o alueella.