As a gastrotourist in the world (8 cr)
Code: 8T00CP92-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2017 - 18.12.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2018 - 24.02.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Opiskelija osaa
- gastromatkailun keskeiset käsitteet
- käyttää gastronomiaa matkailuvalttina
- osaa tuotteistaa moniaistisia elämyksiä.
Content (course unit)
Mikä on gastromatkailun merkitys?
Miten elämyksellisyys näkyy gastronomiassa?
Miten erilaiset kulttuurit näkyvät gastronomiassa?
Miten gastronomian ja matkailun voi tuotteistaa?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Osaa tunnistaa gastromatkailuun liittyvät käsitteet. Osaa tuottaa eri kulttuurien gastronomiaa suunnitelmien mukaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi palautetta pääasiassa omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Osaa jäsentää gastromatkailuun liittyvät käsitteet ja ymmärtää niiden merkityksen toimialalla. Osaa hyödyntää ruokaa ja juomaa matkailuvalttina asiakaslähtöisesti. Osaa vertailla ja arvioida gastromatkailutuotteita liikeidean huomioiden. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Ymmärtää gastromatkailun merkityksen toimialan kehittämisessä. Osaa tuottaa elämyksellisiä gastromatkailutuotteita asiakaslähtöisesti, taloudellisesti ja kannattavasti erilaiset liikeideat huomioiden. Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä tiiminsä kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti palveluprosessissa kannattavuuden huomioiden.
Evaluation methods and criteria
Ammatillinen osallistuminen (sisältäen mm. aktiivista osallistumista gastronomiapäiviin, teoria ja taustat -opiskeluun) 30 %
Tentti + itsearviointi 20 %
Messutehtävä + tiimiarviointi (tiimityö) 50 %
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot
-tiimityö
-käytännön harjoitukset
-projekti
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa.
Student workload
Lähiopetus 3 op
Itsenäinen työ 3 op
(+ mahd.lyhyt kv-vaihto 2 op)
Content scheduling
Tiistai 16.1. 11-16 Opintojakson aloitus; tiimit, tehtävät
Kv-ruokamessujen organisaatio, markkinointi ym.
Perjantai 19.1. 8-16 Matkamessut
Tiistai 23.1.11-15 Gastromatkailu - Riitta
Perjantai 26.1. 8-16 Gastronomiapäivä (keittiövaatteet) - Arja
Tiistai 30.1.11-16 Tiimityöskentelyä
14-16 Kv-ruokamessujen suunnittelu - Arja
Perjantai 2.2. 8-16 Gastronomiapäivä (keittiövaatteet) - Arja
Tiistai 6.2. 11-16 11-14 Gastroturismi – Riitta
14-16 Kv-ruokamessujen suunnittelu - Arja
Perjantai 9.2.8-16 Gastronomiapäivä (keittiövaatteet) - Arja
Tiistai 13.2.11-16 11-14 Gastroturismi – Riitta
14-16 Kv-ruokamessujen suunnittelu - Arja
Torstai 15.2.8-16 Misat Catering Studiossa G0-19 (keittiövaatteet)
Perjantai 16.2.8-18 Catering Studion kansainväliset messut –projektitapahtuma (keittiövaatteet)
Tiistai 20.2.12-16 Tentti 12-14
14-16 Palaute messuista ja tiimityöskentelystä
Practical training and working life cooperation
Kansainväliset ruokamessut
International connections
2 op lyhyt kv-vaihto Unkari: erillinen haku
Further information
Opintojakson laajuus on 6 op, mutta siihen voi liittää 2 op:een lyhyen kv-vaihdon (ravintolapäivän järjestäminen Budapestissa Suomen suurlähetystössä). Matkalle lähtee 10 opiskelijaa erillishaun perusteella.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ammatillinen osallistuminen liian vähäistä, puutteelliset tai puuttuvat suoritukset (tehtävät, tentit).
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa gastromatkailuun liittyvät käsitteet. Osaa tuottaa eri kulttuurien gastronomiaa suunnitelmien mukaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi palautetta pääasiassa omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa jäsentää gastromatkailuun liittyvät käsitteet ja ymmärtää niiden merkityksen toimialalla. Osaa hyödyntää ruokaa ja juomaa matkailuvalttina asiakaslähtöisesti. Osaa vertailla ja arvioida gastromatkailutuotteita liikeidean huomioiden. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ymmärtää gastromatkailun merkityksen toimialan kehittämisessä. Osaa tuottaa elämyksellisiä gastromatkailutuotteita asiakaslähtöisesti, taloudellisesti ja kannattavasti erilaiset liikeideat huomioiden. Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä tiiminsä kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti palveluprosessissa kannattavuuden huomioiden.