Construction Drawing and CAD (3 cr)
Code: 5B00BK93-3008
General information
- Enrolment period
- 02.12.2017 - 15.02.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 31.07.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Construction Site Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Site Management
Objectives (course unit)
The students gain the basic skills needed to communicate by using construction drawings.
Content (course unit)
In order to produce and interpret construction drawings, the students learn the marking methods, graphics and the practices of the construction industry. The students also learn the basics of AutoCAD software
Location and time
Erillisen aikataulun mukaisesti
Exam schedules
Jokaisen lähitunnin alussa on pieni välitentti. Välitentti sulkeutuu tabulassa aina 10 min. tunnin alkamisajan jälkeen. Ei siis kannata myöhästyä tunnilta, mikäli aikoo välitenteillä saada hyvät pisteet! Kurssin lopuksi on uusintatentti, jolla voi korvata / korottaa välitenteillä saadut suorituspisteet. Jos välitenttejä jää suorittamatta 1/3 kaikista tai enemmän, joutuu aina tekemään uusintatentin, vaikka tulokset olisivat muuten erinomaisia.
Evaluation methods and criteria
Välitenttien (tai uusintatentin) osuus n. 40%, harjoitustyön osuus n. 60% arvosanasta.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Videopohjaista virtuaaliopetusta noin puolet ja tavanomaista luokkaopetusta puolet kurssista. Demonstaraatioita, ohjattua työskentelyä, materiaalin itseopiskelua, tuntiharjoitteita, virtuaaliharjoituksia ja laajempia harjoitustöitä.
Learning materials
Tabulassa on pdf-materiaaleja ja videoita. Muu materiaali voi olla käytössä oman harkinnan mukaan, mutta ei ole välttämätöntä.
Student workload
Kuorma on pyritty jakamaan tasaisesti kurssin ajalle, joten ole aktiivisesti mukana alusta saakka. Kunkin yksilökohtainen etenemisnopeus on erilainen, joten on vaikea sanoa yleissitovaa kokonaisajan käyttöä. Varaa reilusti aikaa omaehtoiselle harjoittelulle, erityisesti harjoitustyölle.
Content scheduling
AutoCAD-ohjelma käydään aluksi perusteellisesti läpi. Kurssin edetessä painopistettä siirretään rakennuspiirustusten merkintöjen ja geometristen ominaisuuksien suuntaan.
Completion alternatives
Tapauskohtaisesti harkittavissa, mikäli on erityisiä perusteita.
Further information
Tabulan seuraaminen on välttämätöntä heti kurssin alusta lähtien. Kurssille on hieman huono tulla myöhässä mukaan, kun heti alkuun käydään aivan oleellisimmat perusasiat AutoCAD-ohjelmasta läpi.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on jättänyt palauttamatta vaaditun harjoitustyön tai palautettu työ ei ole ollut asianmukaisesti tehty. Esimerkiksi se on keskeneräinen. Tai opiskelija ei ole saanut merkintää suoritetusta tentistä / välitenteistä. Opiskelijalla ei ole perusvalmiuksia työelämään rakennuspiirustusten ja CAD-taitojen suhteen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saanut kaikki pakolliset suoritteet hyväksyttävän tasoisesti läpi, eli harjoitustyöt ja välitentit/uusintatentti ovat kaikki hyväksytyn minimitason läpäiseviä. 2 edellyttää jo jonkinverran minimivaatimuksia parempaa osaamista. Opiskelija tarvii suoriutuakseen kurssiin liittyvistä tehtävistä kohtuullisen paljon apua.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suoriutunut tentissä ja harjoitustöissä keskitasoisesti (3) tai keskitasoista paremmin (4) painotukset huomioiden. Opiskelija ei tarvi paljoakaan apua suoriutuakseen kurssiin liittyvistä tehtävistä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osoittanut osaavansa jakson asiat teoriassa ja käytännössä kiitettävän hyvin. Opiskelija on tehnyt lähes virheettömän harjoitustyön. Tarkempia pisterajoja ei vielä voi julkaista, kun ne muuttuvat joka vuosi. Opiskelija on hyvä ratkaisemaan tehtäviin liittyviä ongelmia ja voi näin toimia apuna myös muille opiskelijoille.