Integrating Different Uses of Forests (10 cr)
Code: 6M00BH61-3004
General information
- Enrolment period
- 24.04.2018 - 01.06.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.09.2018 - 20.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
- Teachers
- Petri Keto-Tokoi
- Eeva Sundström
- Eveliina Asikainen
- Person in charge
- Petri Keto-Tokoi
- Course
- 6M00BH61
Objectives (course unit)
The student
- knows the methods enabling the defining the objectives for the sustainable use of forest and their integration
-is able to use these methods to solve issues that arise when forests are used in multiple ways
Content (course unit)
Ecosystem services and ecosystems approach. The gain from forest and evaluating different tyoes of gain. Defining the objectives in the planning process. Public participation. Spatial data analysis in the planning of forest use.Adaptive planning. Multipurpose forest palnning. Landscaping and visualizing. Grants, recompensation and agreements as a means of integration. Voluntary forest conservation. Main international forest certification schemes and their significance in guiding forest management.
Prerequisites (course unit)
Opintojaksolle pääsy edellyttää, että opiskelijalla on opintojakson alkaessa vähintään 150 opintopistettä suoritettuna perus- ja ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja. Harjoittelun opintopisteitä ei oteta huomioon.
Location and time
Opintojakso toteutetaan viikkojen 36-50 aikana TAMKin pääkampuksella ja maastokohteilla.
Exam schedules
Ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi tehdään neljän osasuorituksen perusteella seuraavalla painotuksella: kirjallisuuskatsaus ja sen esittäminen (30%), monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen ja esittely (30%), raportointi Kauppi-Niihaman suunnitteluprosessista (20%), metsänhoidon etätähtävä (20%).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, retkeilyt ja harjoitukset, monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen ja sen esittely, kirjallisuuskatsaus ja sen esittäminen.
Learning materials
Kangas, J & Kokko, A. 2001. Metsän eri käyttömuotojen arvottaminen ja yhteensovittaminen. Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja 800.
Muu materiaali osoitetaan Tabulassa.
Content scheduling
Monitavoitteista metsänhoitoa ja metsän käytön suunnittelua vvikoilla 36-39 (Petri, Eveliina)
Monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen viikoilla 41-42 (Eeva)
Kirjallisuuskatsausten tekoa ja esityksiä. (Eveliina)
Kaupin alueen käytön suunnitteluprosessiin osallistuminen (Eveliina)
Practical training and working life cooperation
Vierailuja ja vierailijaluentoja. Kaupin alueen käytön suunnitteluun liittyvä harjoitus.
International connections
Ei kv yhteyksiä
Further information
• Kirjallisuuskatsaus (n. 10 sivua) ja sen tärkeimmät asiat esittelevä lyhyt Powerpoint esitys. Jokainen myös lukee yhden kirjallisuuskatsauksen ja valmistautuu esittämään kysymyksiä, kun ko. katsauksesta pidetään esitys.Kirjallisuuskatsauksen suunnitelma palautetaan Tabulaan viimeistään 5.10. Kirjallisuuskatsauksen lopullinen versio palautetaan Tabulaan viimeistään 7.12.
• Luentoihin valmistaudutaan yleensä lukemalla osoitettu kirjallisuus
• Suoritus: parityönä tehtävä osallistamissuunnitelma
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei hahmota metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamisen problematiikkaa, eikä hallitse opintojaksolla opiskeltuja yhteensovittamisen välineitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija suorittaa annetut tehtävät mekaanisesti tai tarvitsee niistä suoritumisessa paljon apua. Kirjallisuuskatsaus on sirpaleinen, teoreettinen tieto ei kytkeydy esimerkkeihin.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija soveltaa oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä asianmukaisesti, mutta jossain määrin kaavamaisesti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa kokonaisuuden, jossa teoria ja esimerkit kytkeytyvät toisiinsa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija soveltaa ja yhdistelee oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä luovasti, kriittisesti ja tilanteeseen sopivasti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa yhtenäisen, perustellusti rajautuvan kokonaisuuden.