Skip to main content

Professional Selling and Modern Business Environments (10cr)

Code: 3Y00DD23-3001

General information


Enrolment period
27.11.2017 - 31.01.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 31.07.2018
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 26
Degree programmes
Master's Degree Programme in International Sales and Sales Management
Teachers
Tiina Koskiranta
Pia Hautamäki
Person in charge
Pia Hautamäki
Course
3Y00DD23

Objectives (course unit)

Opiskelijat ymmärtävät mitä on vaativa asiantuntijamyyntityö moderneissa liiketoimintaympäristöissä yritysten välisessä kaupankäynnissä sekä osaavat kriittisesti tarkastella ja kehittää eri yrityksissä ja eri toimialueilla tapoja toteuttaa myynnillisiä toimenpiteitä. Opiskelija osaa, miten tämän päivän menestyksekäs myyntiorganisaatio toimii ja miten myynnissä onnistutaan. Opiskelijat oppivat myös hyödyntämään asiantuntijamyyntityön digitaalisia työkaluja sekä oivaltavat, miten markkinoinnin ja myynnin tulisi toimia digitaikakaudella. Opintojakson kautta he osaavat kehittää myyntiä organisaation strategisesta näkökulmasta erilaisissa toimintaympäristöissä sekä toimia analyyttisinä muutoksen johtajina. Opintojakso on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.

Content (course unit)

Asiakaskäyttäytymisen muutos ja myynnin transformaatio
Myyjä asiantuntijana ja kompleksiset asiakastarpeet
Tuotemyynnistä strategiseen arvomyyntiin
Asiantuntijamyyjä ja asiakkaan ostopäätöksentekoprosessit
Tiimimyynti osana arvomyyntiä
Myyntiprosessi ja tavoitteellinen vuorovaikutus myynnissä

Location and time

Lähijaksot 31.1.-2.2.2018 ja 14-16.3.2018.

Exam schedules

-

Assessment methods and criteria

Numeerinen arviointi pohjautuen yksilötyönä tehdylle transformaatiokartalle ja kirjakolahduksille. Solut antavat numeerisen arvion omasta työstään.
Tehtävien palauttamatta jättäminen aikataulun osoittamalla tavalla vähentää arvosanasta -1 pisteen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opiskelijat osallistuvat aihealueen kahteen lähiopetuskertaan. Lähiopetuskertoihin valmistaudutaan tekemällä kirjallisuuteen pohjautuvat ennakkotehtävät sekä kuvataan oman yrityksen myyntiprosessi ja tavoitteelliset vuorovaikutustilanteet yrityksen toiminnassa havainnoimalla kohtaamisia asiakkaan kanssa. Lähiopetuskerralla reflektoidaan teoriaan ja käytäntöön peilaten eri yritysten tapoja toimia myynnissä sekä kuvataan kehittämistoimenpiteet. Opiskelija tekee lähijaksolla opitun ja kirjallisuuden pohjalta omaan yritykseen tai vaihtoehtoisesti toimeksiantona toiseen yritykseen myynnin transformaatiokartan yrityksen siirtymiseksi moderniin myyntiin harjoitellessaan rooliaan myynnin kriittisenä kehittäjänä.
Opintojakson tuotokset puretaan seuraavalla lähijaksolla. Opiskelijat kirjoittavat oppimisestaan kirjakolahduksia, jossa reflektoiden omaa kasvua arvoa tuottavan asiantuntijamyynnin asiantuntijana peilataan teoriaa ja käytäntöä.

Opiskelija järjestää omassa yrityksessään tai vaihtoehtoisesti toimeksiantoyrityksessä tulosten purkutilaisuuden sekä tekee konkreettisia ehdotuksia ja toimenpiteitä asioiden käytäntöön vientiin ja toimii muutoksen johtajana.

Learning materials

Dan Englander (2016). The B2B Sales Blueprint: A Hands-On Guide to Generating More Leads, Closing More Deals, and Working Less Kindle Edition

Jeb Blount (2017). Sales EQ: How Ultra High Performers Leverage Sales-Specific Emotional Intelligence to Close the Complex Deal

Mike Schultz, John E. Doerr (2014). Insight Selling: Surprising Research on What Sales Winners Do Differently

Jill Konrath (2016). More Sales, Less Time: Surprisingly Simple Strategies for Today's Crazy-Busy Sellers

Linda Richardson (2014). Changing the Sales Conversation: Connect, Collaborate, and Close Hardcover.

Student workload

270 h.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

Opiskelijat tekevät tehtävät omassa organisaatiossaan.

International connections

USA - vierailijaluennoitsija

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija palauttaa tehtävät tyydyttävällä suoritustasolla.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa osaamista modernin myynnin transformaation kehittäjänä ja johtajana.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa osaamista modernin myynnin transformaation kehittäjänä ja johtajana sekä reflektoi omaa osaamisen kehittymistään kirjakolahduksissa.

Go back to top of page