Research and Development Project (10 cr)
Code: 3H-311-3018
General information
- Enrolment period
- 26.11.2018 - 06.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 12.05.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Students learn the basics of working life oriented research and development projects and research methods.
After completing the course students will be able to
- carry out practical research projects
- apply project management methods also in other projects
PROJECT MANAGEMENT
Students will be able to
- make project plans
- plan the schedule, resources and budget for projects
- apply the basics of Microsoft Project software
- carry out, manage and update projects
- prepare final project reports
RESEARCH BASICS
Students will be able to
- set research problems
- search for basic information for research
- make research plans
- select a suitable type of research
- select a suitable data collection method
- form adequate questions and other measures needed
- apply research evaluation criteria
- apply ethical and juridical criteria in the research process
QUALITATIVE RESEARCH
Students will
- be able to analyse qualitative textual data
- know the principles of case and action research
QUANTITATIVE RESEARCH
Students will
- know the principles of quantitative data collection
- be able to prepare data matrixes on quantitative data
- be able to describe distributions and study differences between groups and relations between variables
- be able to interpret statistical results and describe the principles of statistical reasoning
- be able to make use of statistical software
Content (course unit)
What is considered as research?
What is a project?
How is research carried out as a project?
Prerequisites (course unit)
1. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Ilmoitetaan erikseen kunkin osan opetuksen yhteydessä. Uusintatentit sopimuksen mukaan.
Evaluation methods and criteria
Osien painotettu keskiarvo; kaikki osat suoritettava hyväksyttävästi.
Arviointi ja osien painot:
Tutkimustyön perusteet: hylätty/suoritettu, oppimispäiväkirja tai tentti
Projektinhallinta ja -raportit: 0-5; paino 30%.
Määrällinen tutkimus: 0-5; paino 30%, harjoitukset ja tentti.
Laadullinen tutkimus: hylätty/suoritettu, harjoitustyö.
Käytännön tutkimusprojekti: 0-5; paino 40%.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus
Harjoitukset
Päiväkirjatyöskentely (esim. oppimispäiväkirja, projektipäiväkirja)
Tentti
Projektityöskentely
Harjoitustyö
Learning materials
Tutkimustyön perusteet: Mäntyneva, Heinonen & Wrange - Markkinointitutkimus.
Projektinhallinta: Pelin - Projektinhallinnan käsikirja (soveltuvin osin, useita painoksia).
Määrällinen tutkimus: Heikkilä - Tilastollinen tutkimus.
Laadullinen tutkimus: Tuomi & Sarajärvi - Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (valitut osat).
Lehtonen, Lindholm, Simonen, Korpinen (2010) Projektisalkun hallinta. Edita
Kussakin osassa muu ilmoitettava tai jaettava materiaali.
Student workload
Lähiopetus ja -ohjaus n. 90 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 180 h.
Content scheduling
Toteutus kestää 2 periodia alkaen periodista 3.
Practical training and working life cooperation
Tutkimusaiheet työelämän toimeksiantoja.
Further information
Tarkemmat tiedot Tabulassa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoritus on hylätty, jos opiskelija saa hylätyn tai nollan yhdestä tai useammasta osiosta, jotka ovat:
1. Tutkimustyön perusteet
2. Projektinhallinta
3. Määrällinen tutkimus
4. Laadullinen tutkimus
5. Käytännön tutkimusprojekti
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Tämä ilmenee siten, että kaikki viisi osiota on suoritettu hyväksyttävästi ja seuraavien kolmen osion painotettu keskiarvo on 1-2 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Projektinhallinta 30%
- Määrällinen tutkimus 30%
- Käytännön tutkimusprojekti 40%
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.
Tämä ilmenee siten, että kaikki viisi osiota on suoritettu hyväksyttävästi ja seuraavien kolmen osion painotettu keskiarvo on 3-4 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Projektinhallinta 30%
- Määrällinen tutkimus 30%
- Käytännön tutkimusprojekti 40%
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa. Tämä ilmenee siten, että kaikki viisi osiota on suoritettu hyväksyttävästi ja seuraavien kolmen osion painotettu keskiarvo on 5 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Projektinhallinta 30%
- Määrällinen tutkimus 30%
- Käytännön tutkimusprojekti 40%