Working Environments of a Music Pedagogue and Basics of Pedagogue (5 cr)
Code: 2X00CG21-3004
General information
- Enrolment period
- 13.06.2017 - 11.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2018 - 19.04.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Sirpa Levo-Aaltonen
- Kosti Nivalainen
- Course
- 2X00CG21
Objectives (course unit)
Students
- work both independently and collaborately in a group
- operates in various environments and assess them in terms of aspects of learning
- recognize, describe and evaluate various pedagogical methods and concepts of learning
- lay foundations for future work as music pedagogues
- schedule plans for time management and study plans
Students have learning skills, ethical and work comunity skills.
Content (course unit)
Core questions to be answered during the course
- What are the skills a music pedagogue has to possess?
- What duties does the work as a music pedagogue consist of?
- What are the methods of assessment of the different working environments in terms of learning?
- What type of knowledge will a music pedagogue need to apply into the various working environments?
- Why does a music pedagogue need pedagogical knowledge?
Students:
- assess and improve own skills and learning skills
- take responsibility for the group´s learning and the
interpersonal delivery of what has been learned
- take responsibility of their own actions and the consequnces of them
- have an ability to employ professional ethics
- are able to incorporate the diversity of individual characteristics into own work
- are able to work as an active member of a group and contribute to its wellbeing
- are capable of fluent communication in work life communication situations
- are able to lead the work and to independent working in expert duties
- are capable of creative problem solving and making improvements in working methods
- are able to work in projects
Location and time
Opetusaika on torstaisin 11.1.-19.4.2018 klo 9-12.15 luokassa B6-34b (Kuntokatu 3).
Mahdolliset muutokset merkitään lukujärjestykseen (esim. tiloissa).
Exam schedules
Ei tenttejä.
Evaluation methods and criteria
Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn lähitunneilla ja Tabula-oppimisympäristössä, ennakkotehtävien ja oppimistehtävien tekeminen sekä aktiivinen itsenäinen työskentely ja ryhmä/parityöskentely. Arviointi perustuu opintojakson tavoitteiden saavuttamiseen.
TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2016 arviointitaulukkoa soveltuvin osin. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Luentoa, pienryhmätyöskentelyä, itsenäistä työskentelyä ja tiedon hankintaa, opintokäyntejä ja opiskelua Tabula-oppimisympäristössä.
Learning materials
Opettajan ja opiskelijoiden valitsemia kirjoja ja artikkeleita. Mahdollisesti opintokäynti.
Student workload
Opintojakson laajuus on yhteensä 5 op ja jakaantuu kahteen osaan:
- opettajana toiminen 3 op eli 81 tuntia opiskelijan työtä sekä
- KaTi1 eli Kasvatuksen filosofia ja historia 2 op eli 54 tuntia opiskelijan työtä.
Content scheduling
11.1.2018 Opintojakson sisältö ja tavoitteet. Tabula-pohja ja orientoituminen opintojakson sisältöön. Opetuksen aloitus.
Tarkemmat aikataulutiedot opintojakson Tabula-pohjassa
Lisäksi 19.4.2018 lisäohjausta/-tuke opiskelijoille ja rästiin jääneiden suoritusten tekemistä (rästitunnit) - pakollinen niille, jotka eivät ole tehneet kaikkia suorituksia hyväksytysti 10.4.2018 mennessä.
Completion alternatives
Hyväksilukua kasvatustieteellisillä perusopinnoilla ja/ tai aikaisempien pedagogisten opintojen perusteella.
Further information
Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Jokainen poissaolokerta korvataan kirjallisella tehtävällä hyväksytysti. Kaikki muut tehtävät on myös tehtävä hyväksytysti.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opiskelija osallistunut aktiivisesti opetukseen ja loppukeskusteluun, suorittanut annetut tehtävät tasokkaasti arviointiosaamiskriteereihin tarkasteltuna, refletoinut omaa oppimistaan näyttämällä osaamisen kehittymisen sekä opettajuuden käsikirjan hyväksytty suoritus.
Hylätty: Opiskelija ei ole suorittanut vaadittavia osuuksia opintojaksosta.