Skip to main content

Pedagogical Practicum 1 (3 cr)

Code: 2X00CG30-3004

General information


Enrolment period
12.06.2017 - 07.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.09.2017 - 10.04.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Matti Ruippo
Mirja Kopra
Maiju Kopra
Petri Antikainen
Silja Raitio-Heikinheimo
Jari Salmela
Pekka Ahonen
Sini Vahervuo
Markus Yli-Jokipii
Course
2X00CG30

Objectives (course unit)

Student can perceive the possibilities of the basics of music and teaching with net in music education. He get aquaintance in rhytmics, making own music, improvisation, composing and he can recognize to use them in his own teaching. He gets to know the basics of teaching in his own substance and the materials using in teaching.

Content (course unit)

The basics of music:
Rhytmics and creativity in basic music elements specially in elementaty art teaching
Net-based learning:
The possibilities of Net-based learning
The pedagogue of substance
The main principles in substancepedagogy and how to apply them in teaching

Location and time

Opintojakso jakautuu kolmeen osaan:
1. Maiju Kopran osuus:8.9., 22.9., 29.9. ja 6.10. klo 12.30-15 luokassa P2-02. Tässä osuudessa ovat kaikki 1.vuoden pedagogisia opintoja suorittavat yhdessä.
2. Matti Ruipon osuudessa opiskelijat jaetaan kahteen ryhmään.
Matti Ruipon osuus (ryhmä 1): 9.2.; 16.2.; 23.2. ja 9.3. klo 13.00–15.30, P2-01
Matti Ruipon osuus (ryhmä 2): 20.3.; 27.3.; 3.4. ja 10.4. klo 13.00–15.30, P2-01
3. Substanssipedagogiikka: opettajien määrittelemien aikataulujen mukaan syyslukukaudella.

Exam schedules

Tenttejä ei pidetä.

Evaluation methods and criteria

Arviointia tapahtuu koko opintojakson ajan. Opiskelijan läsnäolo tunneilla ja mahdollisten etätehtävien suorttaminen riittää hyväksyttyyn suoritukseen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Luennot, demonstraatiot, harjoitteet, omat tehtävät.

Learning materials

Oppimateriaali sovitaan erikseen opettajan kanssa opintojakson alussa. Verkkomateriaalia käytetään runsaasti.

Student workload

Lähiopetusta 36 h, omakohtaista työtä 45 h.

Content scheduling

Opetuksessa on kolme osaa:
1. Maiju Kopran osuus: rytmiikka, instrumenttiopetuksen ja musiikin perusteiden opetuksen yhteys.
8.9. Musiikin kokonaisvaltainen opettaminen ja kehollinen lähestyminen oppimiseen
22.9. Taiteen perusopetuksen uudet opetussuunnitelman perusteet ja mitä yhteistyötä ne tuovat opettajien välille? Mikä on musiikin hahmotusopintojen ja instrumenttiopintojen välinen yhteys? Rytmiikkaa, oma keho liikkumaan.
29.9.Improvisaatio, säveltäminen, erilaisten materiaalien integraatio oppimisen auttamiseen. Etätehtävien ohjeistus.
6.10. Yhteenveto, etätehtävien purku, opintojakson osan loppukeskustelu.
2. Matti Ruipon osuus: Johdatus verkko-opetukseen.
3. Substanssipedagogiikka (eri opettajia): opetuksen alkeet, pedagogiset materiaalit, substanssikohtaiset materiaalit

Completion alternatives

Opiskelija voi osoittaa aiemmin hankitun osaamisensa AHOT-järjestelyjen kautta. Asiasta pitää keskustella opettajien kanssa.

International connections

Materiaali on kansainvälistä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen välttävästi. Hän ei tunne verkko-opetuksessa käytettäviä tieto- ja viestintätekniikan välineitä. Opintotehtävät on tehty välttävästi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen hyvin ja osallistuu keskusteluun pedagogisista mahdollisuuksista. Hän toteuttaa hyvin annetut työtehtävät.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen kiitettävästi ja osallistuu uutta luoden keskusteluun pedagogisista mahdollisuuksista. Hän toteuttaa kiitettävästi annetut työtehtävät.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: opiskelija on osallistunut opetukseen, suorittanut mahdolliset etätehtävät ja reflektoinut omaa oppimistaan esim. keskusteluissa.
Hylätty: opiskelija ei osallistu opetukseen ja/tai tekee annetut tehtävät puutteellisesti.

Go back to top of page