Pedagogical Practicum 1 (3 cr)
Code: 2X00CG30-3004
General information
- Enrolment period
- 12.06.2017 - 07.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.09.2017 - 10.04.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Matti Ruippo
- Mirja Kopra
- Maiju Kopra
- Petri Antikainen
- Silja Raitio-Heikinheimo
- Jari Salmela
- Pekka Ahonen
- Sini Vahervuo
- Markus Yli-Jokipii
- Course
- 2X00CG30
Objectives (course unit)
Student can perceive the possibilities of the basics of music and teaching with net in music education. He get aquaintance in rhytmics, making own music, improvisation, composing and he can recognize to use them in his own teaching. He gets to know the basics of teaching in his own substance and the materials using in teaching.
Content (course unit)
The basics of music:
Rhytmics and creativity in basic music elements specially in elementaty art teaching
Net-based learning:
The possibilities of Net-based learning
The pedagogue of substance
The main principles in substancepedagogy and how to apply them in teaching
Location and time
Opintojakso jakautuu kolmeen osaan:
1. Maiju Kopran osuus:8.9., 22.9., 29.9. ja 6.10. klo 12.30-15 luokassa P2-02. Tässä osuudessa ovat kaikki 1.vuoden pedagogisia opintoja suorittavat yhdessä.
2. Matti Ruipon osuudessa opiskelijat jaetaan kahteen ryhmään.
Matti Ruipon osuus (ryhmä 1): 9.2.; 16.2.; 23.2. ja 9.3. klo 13.00–15.30, P2-01
Matti Ruipon osuus (ryhmä 2): 20.3.; 27.3.; 3.4. ja 10.4. klo 13.00–15.30, P2-01
3. Substanssipedagogiikka: opettajien määrittelemien aikataulujen mukaan syyslukukaudella.
Exam schedules
Tenttejä ei pidetä.
Evaluation methods and criteria
Arviointia tapahtuu koko opintojakson ajan. Opiskelijan läsnäolo tunneilla ja mahdollisten etätehtävien suorttaminen riittää hyväksyttyyn suoritukseen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Luennot, demonstraatiot, harjoitteet, omat tehtävät.
Learning materials
Oppimateriaali sovitaan erikseen opettajan kanssa opintojakson alussa. Verkkomateriaalia käytetään runsaasti.
Student workload
Lähiopetusta 36 h, omakohtaista työtä 45 h.
Content scheduling
Opetuksessa on kolme osaa:
1. Maiju Kopran osuus: rytmiikka, instrumenttiopetuksen ja musiikin perusteiden opetuksen yhteys.
8.9. Musiikin kokonaisvaltainen opettaminen ja kehollinen lähestyminen oppimiseen
22.9. Taiteen perusopetuksen uudet opetussuunnitelman perusteet ja mitä yhteistyötä ne tuovat opettajien välille? Mikä on musiikin hahmotusopintojen ja instrumenttiopintojen välinen yhteys? Rytmiikkaa, oma keho liikkumaan.
29.9.Improvisaatio, säveltäminen, erilaisten materiaalien integraatio oppimisen auttamiseen. Etätehtävien ohjeistus.
6.10. Yhteenveto, etätehtävien purku, opintojakson osan loppukeskustelu.
2. Matti Ruipon osuus: Johdatus verkko-opetukseen.
3. Substanssipedagogiikka (eri opettajia): opetuksen alkeet, pedagogiset materiaalit, substanssikohtaiset materiaalit
Completion alternatives
Opiskelija voi osoittaa aiemmin hankitun osaamisensa AHOT-järjestelyjen kautta. Asiasta pitää keskustella opettajien kanssa.
International connections
Materiaali on kansainvälistä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen välttävästi. Hän ei tunne verkko-opetuksessa käytettäviä tieto- ja viestintätekniikan välineitä. Opintotehtävät on tehty välttävästi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen hyvin ja osallistuu keskusteluun pedagogisista mahdollisuuksista. Hän toteuttaa hyvin annetut työtehtävät.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen kiitettävästi ja osallistuu uutta luoden keskusteluun pedagogisista mahdollisuuksista. Hän toteuttaa kiitettävästi annetut työtehtävät.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: opiskelija on osallistunut opetukseen, suorittanut mahdolliset etätehtävät ja reflektoinut omaa oppimistaan esim. keskusteluissa.
Hylätty: opiskelija ei osallistu opetukseen ja/tai tekee annetut tehtävät puutteellisesti.