Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5 cr)

Code: 7S00CW66-3002

General information


Enrolment period
02.12.2016 - 28.02.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2017 - 02.06.2017
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Santala
Raija Yliniemi
Course
7S00CW66

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Location and time

Sosiaalipedagogiikan teemaviikko vk 13 27.3.- 31.3.2017

Exam schedules

Tentti 19.5.17 klo 9.00-11.30
Etätehtävän palautus 2.6. tai 1.9. 2017 mennessä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, dialogiset ryhmät,ryhmätyöt, itsenäinen tehtävä , tentti.

Learning materials

Oppimateriaali tulee Tabulaan ja lisäksi teos
Freire Paulo : Sorrettujen pedagogiikka

Student workload

5 op 5x 27h=135h
Kontaktiopetus 23 + 4h tentti = 27h
Itsenäinen opiskelu 108h

Content scheduling

Sosiaalityö ja sosiaalipedagogiikka Juha Santala
Johdanto sosiaalipedagogiikkaan Raija Yliniemi

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Sosiaalipedagogiikan keskeiset käsitteet ja koko ajattelutapa esitetään virheellisesti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suomeksi
Etätehtävä sosiaalipedagogiikka ( Raija):
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti

Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet nimetä, mutta ei selittää.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Etätehtävä ( Raija): Keskeiset asiat käsitelty selkeästi. Teksti sujuvaa, mutta melko referoivaa. Omia näkemyksiä ilmaistu jonkin verran. Tekstistä selviää asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.


Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Etätehtävä ( Raija) : Asioita käsitelty jäsentyneesti ja monipuolisesti. Työ on selkeästi rajattu ja vastaa annettuihin aiheisiin, teemoihin. Teksti on analysoivaa. Omia kommentteja, kokemuksia ja näkemyksiä esitellään hyvin. Työssä näkyy oma reflektointi ja teksti on omakohtaista.

Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää niin, että opiskelija osoittaa ymmärtävänsä käsitteiden välisiä yhteyksiä myös käytännössä

Go back to top of page