Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5 cr)
Code: 7S00CW66-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2016 - 28.02.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2017 - 02.06.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Juha Santala
- Raija Yliniemi
- Course
- 7S00CW66
Objectives (course unit)
Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work
Content (course unit)
- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work
Location and time
Sosiaalipedagogiikan teemaviikko vk 13 27.3.- 31.3.2017
Exam schedules
Tentti 19.5.17 klo 9.00-11.30
Etätehtävän palautus 2.6. tai 1.9. 2017 mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, dialogiset ryhmät,ryhmätyöt, itsenäinen tehtävä , tentti.
Learning materials
Oppimateriaali tulee Tabulaan ja lisäksi teos
Freire Paulo : Sorrettujen pedagogiikka
Student workload
5 op 5x 27h=135h
Kontaktiopetus 23 + 4h tentti = 27h
Itsenäinen opiskelu 108h
Content scheduling
Sosiaalityö ja sosiaalipedagogiikka Juha Santala
Johdanto sosiaalipedagogiikkaan Raija Yliniemi
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Sosiaalipedagogiikan keskeiset käsitteet ja koko ajattelutapa esitetään virheellisesti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suomeksi
Etätehtävä sosiaalipedagogiikka ( Raija):
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet nimetä, mutta ei selittää.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä ( Raija): Keskeiset asiat käsitelty selkeästi. Teksti sujuvaa, mutta melko referoivaa. Omia näkemyksiä ilmaistu jonkin verran. Tekstistä selviää asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä ( Raija) : Asioita käsitelty jäsentyneesti ja monipuolisesti. Työ on selkeästi rajattu ja vastaa annettuihin aiheisiin, teemoihin. Teksti on analysoivaa. Omia kommentteja, kokemuksia ja näkemyksiä esitellään hyvin. Työssä näkyy oma reflektointi ja teksti on omakohtaista.
Freire: Käsitteet ja Freiren filosofia osataan kuvata ja keskeiset käsitteet osataan nimetä ja selittää niin, että opiskelija osoittaa ymmärtävänsä käsitteiden välisiä yhteyksiä myös käytännössä