Reinforced Concrete Structures, Advanced (4 cr)
Code: 5R00BF29-3003
General information
- Enrolment period
- 01.08.2017 - 15.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.09.2017 - 15.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2014-2018
- Teachers
- Jorma Kylliäinen
- Course
- 5R00BF29
Objectives (course unit)
The students learn about the special problems in concrete product design and manufacturing.
Content (course unit)
Combined strain in concrete structures.
Prerequisites (course unit)
Teräsbetonirakenteet, Rakenteiden mitoitus 1 ja 2, Rakenteiden lujuuus
Location and time
29.8. - 13.12.2017 Kuntokatu 3
Exam schedules
Opintojaksosta pidetään 2 välikoetta, joiden alustavat ajankohdat ovat 24.10. ja 12.12. oppitunneilla. Molemmat välikokeet on mahdollista uusia erikseen kerran opintojakson aikana. Näiden uusintojen ajankohdat ilmoitetaan opintojakson aikana ja ne on tarkoitettu vain opiskelijoille, jotka ovat saaneet jommasta kummasta välikokeesta hylätyn arvosanan. Kurssin yleiset uusintatenttipäivät ovat 22.2.2018 ja 26.4.2018. Yleisissä uusinnoissa tentitään koko opintojakson sisältö. Tenttioikeus edellyttää kurssiin sisältyvien laskuharjoitusten suorittamista hyväksytysti ja tunneilla läsnäoloa ao. kohdan "Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus" mukaisesti.
Evaluation methods and criteria
Kurssiarvosana muodostuu välikokeiden yhteispistemäärän perusteella. Molemmat välikokeet on suoritettava hyväksytysti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus
harjoitukset
demonstraatiot
tentti
Learning materials
Tb-peruskurssin opintomoniste soveltuvin osin, kurssin Tabula-sivuilla oleva materiaali sekä oppitunneilla jaettava materiaali.
Student workload
Lähiopetus (n. 53 t) sisältää luentoja, ohjattuja tuntiharjoituksia, mahd. kuormituskokeen laboratoriossa sekä 2 välikoetta. Lähiopetuksen läsnäolovelvoite on 2/3 pidettyjen lähituntien määrästä.
Opiskelijan itsenäinen työ (n. 53 t) muodostuu kotona ratkaistavista harjoitustehtävistä sekä muusta itsenäisestä opiskelusta. Kotiharjoitustehtävistä on palautettava hyväksytysti vähintään 2/3 tenttioikeuden saamiseksi.
Content scheduling
Alustava ajankäyttö (suluissa oppitunnit)
• Johdatus kurssiin (2)
• Maan- ja kallionvaraisen seinäanturan mitoitus (6)
• Maan- ja kallionvaraisen pilarianturan mitoitus (4)
• Teräsbetonilaatan mitoitus lävistykselle (6)
• Raudoituksen ankkurointi ja jatkokset (4)
• Teräsbetonisen paaluanturan mitoitus (4)
• Tb-rakenteen säilyvyys ja mitoitus halkeamarajatilassa (4)
• Teräsbetonisen kulmatukimuurin mitoitus (4)
• Ristiinkantavat ja pilarilaatat (8)
• Teräsbetonirakenteiden erityistarkastelut (6)
Completion alternatives
Henkilökohtaisen opintosuunnitelman (HOPS) mukaan.
Practical training and working life cooperation
Ei ole.
International connections
Ei ole.
Further information
Esitietovaatimuksena Rakenteiden mitoituksen peruskurssien ja Teräsbetonirakenteet -oppikurssin perusteiden hallinta.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tuntiläsnäoloa ja harjoitustehtäviä koskevat minimivaatimukset täyttyvät, mutta hyväksytyn arvosanan kriteeristö (ks. seuraavat kohdat) ei täyty.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee periaatetasolla keskeisimmät opintojakson sisältöön kuuluvat asiat ja osaa ratkaista yksinkertaisia laskutehtäviä ohjatusti.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee ja ymmärtää opintojaksolla käsitellyt asiat sekä osaa itsenäisesti ratkaista yksinkertaisia soveltavia tehtäviä, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojaksolla käsitellyistä asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisussa. Opiskelija osaa itsenäisesti ratkaista haastavia soveltavia tehtäviä ja pystyy perustelemaan loogisesti ja johdonmukaisesti käyttämänsä ratkaisumenetelmät.