Customership and Client-centered Interaction (Tamk) (5 cr)
Code: 7L00CO77-3002
General information
- Enrolment period
- 04.09.2017 - 30.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.12.2017 - 15.03.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Objectives (course unit)
Students
•understand the meaning of interaction from the mental health viewpoint and definition of client in mental health and substance abuse care
•are able to critically evaluate and develop their own interaction skills as well as interaction practices, based on the evidence-base d information
Content (course unit)
•customership in mental health and substance abuse care from the individual, community and society viewpoints
•recognizing different factors affecting in their own and others interaction
•communication skills, dialogue and nurse-patient relationship form the client’s and professional’s viewpoints
•use of different technological methods in client-centered mental health and substance abuse care
Assessment scale
0-5
Learning materials
Laitila, M. 2010. Asiakkaan osallisuus mielenterveys- ja päihdetyössä. Fenomenografinen lähestymistapa. Dissertations in Health Sciences 31. Itä-Suomen yliopisto.
Erikseen ilmoitettu eMenthe -materiaali (ementhe.eu)
Muu ajankohtainen kansallinen ja kansainvälinen kirjallisuus.
Student workload
Virtual studies 40 h
Active participation in intensive days 20 h
Independent work (incl. Written assignments) 75 h
Total 135 hours
Further information
Kaikissa 4yamk-verkostossa järjestetyissä opintojaksoissa sovitun mukaisesti poissaolo intensiivipäiviltä laskee arvosanaa yhdellä numerolla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan tietoa aihealueesta sattumanvaraisesti ja suppeasti.
-Ei kykene soveltamaan ja arvioimaan tietoa aihealueeseen liittyen
-Ei osallistu opintojaksolle
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja lukemaan kansallisia lähteitä.
-Kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa. Aihealueen arviointi ei toteudu.
-osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista tiedonlähteistä sekä lukemaan kansallista ja kansainvälistä lähteitä kriittisellä otteella.
-Osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta, käyttää hankkimaansa tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen arvioinnissa
-osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
5=
-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista tiedonlähteistä, arvioimaan kansainvälisiä tutkimusartikkeleita kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta kokonaisnäkemyksen.
-Syvällinen näkemys aihealueesta ja kykenee arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia toimintatapoja
-Osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista.