Skip to main content

Research Skills in Seminar Work (4 cr)

Code: 7S-45-3009

General information


Enrolment period
01.01.2017 - 31.07.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2017 - 31.07.2017
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Merja Repo
Mari Koskimäki
Raija Yliniemi
Course
7S-45

Objectives (course unit)

Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition

Content (course unit)

- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- seminaarityön ohjeistus liittyen sisältöön, kieleen ja raportin ulkoasuun
- tiedonhankinta

Learning materials

Seminaarityön tarkemmat ohjeet Tabulassa 16 aso-kotisivut
Tutustuminen opinnäytyön ohjeistoon ja arviointi kriteereihin kts. intaranet tai Tabula sivu Oppinnäytyö sosiaalialalla.

Student workload

Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 6 h
Tiedonhankinta 2h
Itsenäinen työskentely 100h

Content scheduling

Vk 4 Ohjeistus seminaarityöhön 24.1 klo 9.00-10.30
Tiedonhankinta (kirjasto) 24.1. klo 10.45-12.00
vk 7 13.2 klo 13.00-14.00 Äidinkielen ja raportin kirjoittamisen ohjeistus
Valmiin seminaarityön palautus Tabulaan 31.5.2017 tai 4.9.2017

Further information

Tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö kannattaa tehdä samasta aiheesta, kun tuleva opinnäytetyö. Seminaarityön puitteissa voi paneutua aiheeseen ja selvittää lähdeaineistoa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- työn sisältö liian suppea
- raportti ei ole kirjoitettu ohjeiden mukaisesti - paljon virheitä ja puutteita
- rajaus epäselvä,
- otsikointi ei vastaa luvun sisältöä
- kielelliseen ilmaiosuun liittyviä ongelmia paljon

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin

Go back to top of page