Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5cr)
Code: 7S00CW66-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2016 - 16.02.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2017 - 07.04.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Juha Santala
- Tapio Salomäki
- Eeva-Mari Miettinen
- Course
- 7S00CW66
Objectives (course unit)
Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work
Content (course unit)
- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work
Location and time
16.2.2017-7.4.2017
Exam schedules
30.3.2017 klo 13-16 luentotentti
kirjallisuustentti tenttiterraariossa
Tarkennetaan kurssin alussa
Assessment methods and criteria
A) Luento- ja kirjallisuustentit 1-5
B) Keskusteluessee pareittain, vertaisarviointi hyv/hyl
C) Toiminnallinen osuus: hyv/hyl
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Tarkennetaan kurssin alussa
A) Luento- ja kirjallisuustentti yhdessä sovittavana ajankohtana sekä oppimistehtävät.
B) Keskusteluessee pareittain, vertaisarviointi
C) Toiminnallinen osuus: Helmihulinat, Eläväkirjasto tai Sosiaalipedagogiikan päivät
D) Vapaavalintaisinfo
Learning materials
Tenttimateriaali:
1) Freire: Sorrettujen pedagogiikka.
2) Sosiaalipedagogiikan artikkelimateriaali ( Tabula )
3) Luennot
Student workload
5op = 135h
lähiopetus 44h
toiminnallinen osuus 16h
keskusteleva essee ja vertaisarviointi 16h
kirjallisuus ja tentit 59h
Content scheduling
Tarkennetaan kurssin alussa.
Aika Tila Kuvaus
16.02.2017 13.00 - 16.00 G00-10 Kurssin aloitus ja toiminnallisen osuuden ryhmien orientaatio
20.02.2017 13.00 - 16.00 Sosiaalityön ja sosiaalipedagogiikan orientaatiot / Juha
23.02.2017 09.00 - 12.00 Ryhmä A /Juha
24.02.2017 09.00 - 12.00 Ryhmä C /Juha ja Ryhmä B /Eevi
24.2.2017 13.00 - 16.00 Ryhmä B /Juha
06.03.2017 13.00 - 16.00 Ryhmä A /Eevi ja Ryhmä B /Tapsa
09.03.2017 09.00 - 12.00 Ryhmä C /Eevi ja Ryhmä A /Tapsa
09.03.2017 13.00 - 16.00 Ryhmä C /Tapsa
15.03.2017 09.00 - 12.00 Sosiaalityön lähtökohdat /Juha
16.03.2017 13.00 - 16.00 Sosiaalipedagogiikka käytännön sosiaalityössä /Juha
17.03.2017 09.00 - 12.00 Sosiaalipedagogiikan käsitteistä /Eevi
23.03.2017 09.00 - 12.00 Sosiaalipedagoginen kasvatus /Tapsa
23.3.2017 13.00 - 16.00 Sosiaalipedagogiikan ajankohtaisia /Tapsa
30.03.2017 13.00 - 16.00 Luentotentti/ Eevi
03.04.2017 13.00 - 16.00 Kurssin päätös/Eevi
(06.04.2017 09.00 - 16.00 Sosiaalipedagogiikan päivät Mikkeli)
(07.04.2017 09.00 - 16.00 Sosiaalipedagogiikan päivät Mikkeli)
Practical training and working life cooperation
Toiminnallinen osuus yhteistyötahojen kanssa. Helmihulinat, Eläväkirjasto tai Sosiaalipedagogiikan päivät
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssin osa-alueita, tai ei ole läpäissyt luento- ja kirjallisuustenttiä
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kuvaa ja tietää sosiaalipedagogisen orientaation perusajatukset, käsitteet ja toimintatavat
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kykenee kertomaan monipuolisesti ja laaja-alaisesti sosiaalipedagogisen toiminnan lähtökohdista ja merkityksistä sosiaalialan työssä sekä hieman analysoimaan niiden avulla sosiaalista todellisuutta ja työtään
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kykenee luomaan kohtuullisen kokonaisvaltaisen ja teoreettisesti perustellun ajattelumallin sosiaalipedagogiikasta ja kykenee analysoimaan sen avulla omaa työotettaan ja sosiaalista todellisuutta
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hylätty
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssin osa-alueita, tai ole läpäissyt luento- ja kirjallisuustenttiä
Tyydyttävä
Kuvaa ja tietää sosiaalipedagogisen orientaation perusajatukset, käsiteet ja toimintatavat
Hyvä
Kykenee kertomaan monipuolisesti ja laaja-laisesti sosiaalipedagogisen toiminnan lähtökohdista ja merkityksistä sosiaalialan työssä sekä hieman analysoimaan niiden avulla sosiaalista todellisuutta ja työtään
Kiitettävä
Kykenee luomaan kohtuullisen kokonaisvaltaisen ja teoreettisesti perustellun ajattelumallin sosiaalipedagogiikasta ja kykenee analysoimaan sen avulla omaa työotettaan ja sosiaalista todellisuutta