Skip to main content

Finnish Language and Communication (5 cr)

Code: 2E00BN07-3007

General information


Enrolment period
06.12.2017 - 13.01.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2018 - 28.05.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Marja Oksanen
Hannele Timola
Person in charge
Marja Oksanen
Course
2E00BN07

Objectives (course unit)

The student is able to evaluate his communication skills and set development goals for himself as a part of his professional growth. The student knows how to act appropriately in the communication and interaction situations of the working life in diverse working groups. The student is able to give and receive feedback. He knows the basics and procedures of group and team work and is able to apply these skills in group work situations. The student is able to write source-based articles.

Content (course unit)

Defining the student's own communications skills, evaluation and setting development goals, recognising team work roles, practicing the communication and interaction situations of the working life, writing an expert article based on sources.

Location and time

8.1. - 14.5. maanantaisin luokassa 30017. Aamupäiväryhmä (klo 10.00 - 12.30) koostuu fiktioprojektiryhmien 1 ja 2 opiskelijoista ja iltapäiväryhmä (klo 13.30 - 16.00) fiktioprojektiryhmien 3 ja 4 opiskelijoista.

Exam schedules

Kurssiin ei kuulu tenttiä.

Assessment methods and criteria

Kurssi arvioidaan esseetehtävän (50%) ja itsearviointitehtävän (50%) perusteella. Aktiivinen ja rakentava osanotto lähiopetuksessa voi nostaa arvosanaa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, ryhmätehtävät, etätehtävät, opetuskeskustelut, harjoitukset, kirjoitusharjoitukset, itsearviointi, vertaisarviointi

Learning materials

Opettajan kurssi-Tabulaan liittämä tai linkittämä materiaali.

Student workload

Kurssi on viiden opintopisteen suuruinen. Se tarkoittaa opiskelijalle työtä 5 x 27 tuntia eli 135 tuntia. Kun lähiopetuksen määrä on 45 tuntia, omalla ajalla tehtävää työtä kertyy runsaasti.

Content scheduling

Tabulaan rakentuvan kurssirungon mukaan.

Completion alternatives

Ei ole.

Practical training and working life cooperation

Kurssin sisällöt linkittyvät ammattiaineissa työskentelyyn.

International connections

Ei ole.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Poissaoloja enemmän kuin 9 tuntia (=20 %) ja/tai tekemättömiä harjoituksia. Jompikumpi tai molemmat arvioitavat työt hylätty.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja ollut läsnä vaadittavan määrän.
Opiskelija pystyy nimeämään oman osamisensa piirteitä ryhmäviestijänä. Opiskelija tunnistaa oman alansa tekstejä ja osaa nimetä ne. Opiskelija osaa laatia suppean ongelmaperustaisen tekstin ohjeiden mukaan ymmärrettävästi. Arvioitavien töiden keskiarvo alle 2,5.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyvin aikataulun mukaisesti. Hän osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä. Hänen suorituksensa ovat annettujen ohjeiden mukaisia ja vastaanottajan huomioivia sekä rakenteeltaan toimivia. Opiskelija osaa arvioida omaa osaamistaan ryhmän jäsenenä. Opiskelija osaa laatia oman alansa tekstejä ohjeiden mukaisesti. Opiskelija osaa laatia huolellisen ongelmaperustaisen tekstin ja referoida lähdetekstejä sujuvasti ja melko moitteettomasti.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät erinomaisesti aikatauluja noudattaen ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti sekä vuorovaikutteisesti sekä perustelee mielipiteensä monipuolisesti. Hänen käyttämänsä kieli on miltei virheetöntä ja tyyliltään moitteetonta. Opiskelija osaa nimetä kehittymisenkohteitaan ja keinoja itsensä kehittämiseksi ryhmäviestijänä. Hän osaa soveltaa oman alansa tekstilajeja ja kirjottamisen tapoja tilanteen mukaan. Hän osaa laatia ongelmaperustaisen tekstin, jossa hän osaa yhdistää lähteistä lainattuja ajatuksia omiinsa tyylillisesti yhtenäiseksi kokonaisuudeksi.

Go back to top of page