Design Project, Housing District (8 cr)
Code: 5R00CJ97-3003
General information
- Enrolment period
- 01.08.2017 - 29.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2017 - 14.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Local portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
- Teachers
- Elina Ritola
- Kirsi Saarinen
- Eveliina Asikainen
- Minna Nyström
- Person in charge
- Minna Nyström
- Course
- 5R00CJ97
Objectives (course unit)
Students learn the basics and history of land use and community planning. After the course, students understand the meaning of community planning as basis for architectural design.
Students can make regional plan sketches for small-house areas.
Content (course unit)
Basics and methods of analysing landscape and built environment
Basics of community planning
History of community planning
English language studies are an integrated part of the course contents.
Prerequisites (course unit)
Basics of materials, structures and design
Location and time
According to schedule
Exam schedules
English vocabulary test at the end of course
Evaluation methods and criteria
Activity and attendance in lectures. Obligatory 80 % presence activity.
Verbal and / or written feedback from teachers and co-students in critic seminars.
Assignments must be submitted by deadline. Exceptions only if discussed in advance with teachers.
English home work
Credit value 0 - 5 according to level of competence.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Learning by project work
Study diary and hour accounting
Team work
Working program is ArchiCad
Analysis of small house
Lectures, project seminars and critic seminars
Teaching in Finnish and English, one of critic seminars is in English
Learning materials
Announced during the course
Student workload
Work load of student is 27 hours / credit.
Content scheduling
Presented in the beginning of the course.
Completion alternatives
No alternative methods
Practical training and working life cooperation
Visitor lectures
Co-operation with city of Tampere or other municipalities
International connections
International teachers used if possible
Further information
Basic English skills.
Course is using moodle platform for distribution of teaching material and as submission forum.
English part of the course is concentrated in professional vocabulary, presentation skills and discussions.
One of the targets of the course is high quality sustainable design.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Lack of attendance in lectures and group work.
Student has difficulties in understanding basic ideas of the course and cannot implement them to practical work. The entity shows that student haven't made effort to course topics at all.
English
- Student cannot cope with general professional discussiosn. Student cannot produce understandable material.
- Student cannot be a part of interactive situations
- Pronunciation is hard to understand
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin oma osuus ryhmätyöstä jää vähäiseksi. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Englanti: Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista.
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin.
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi.
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa.
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita.
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
• käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä, kuten ilmaiset sanakirjat.
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä (ryhmätyössä) on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Englanti: Opiskelija
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti.
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti.
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä.
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu.
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat.
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja.
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Englanti: Opiskelija
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista.
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin.
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä.
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä.
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä.
• ääntää luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä.
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit.
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.