Skip to main content

Social and Health Care Services in Finland (3 cr)

Code: 7K00CT59-3014

General information


Enrolment period
02.07.2017 - 11.10.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.10.2017 - 12.11.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 44
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Riikka Lehtinen
Person in charge
Susanna Seitsamo
Course
7K00CT59

Objectives (course unit)

The student
- knows the history, structure, principles, service deliveries and basic legislation of the social-, health- and rehabilitation systems;
- knows in general the practices of the social and health care professions;
- knows the actual challenges of the social-, health- and rehabilitation systems

Content (course unit)

- the ideology of welfare and its development;
- guiding principles of the central legislation;
- official control of the professions of social and health care;
- public politics;
- the structure and options of the service system (public, private and third sector);
- the basic concepts and questions of the economy;
- the challenges of service integration, ageing, client-focus, technology, digitalisation, medicalisation, multi-culturalism and economics

Prerequisites (course unit)

none

Evaluation methods and criteria

Seminaariesitys arvioidaan numeraalisesti 0-5.
Tehtävät arvioidaan numeraalisesti 0-5.
Näiden keskiarvosta muodostuu kurssiarvosana.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tiimityöskentely, seminaariesitysten suunnittelu, toteutus, arviointi, kirjalliset tehtävät, seminaaripäivät, itsenäinen opiskelu ja osallistuminen järjestöpäivään 15.11.2017.

Learning materials

Oheiskirjallisuus:
Ikonen, E-R. 2015. Kehittyvä kotihoito.
Hoitotyön vuosikirja 2016. Teknologia sosiaali- ja terveydenhuollossa.
Niemelä, M. et al. 2015 Terveydenhuollon muutokset Politiikka, järjestelmä ja seuraukset.
Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. Riitta Haverinen, Marjo Kuronen ja Tarja Pösö (toim.) Vastapaino 2004.
Muu kurssin aikana ohjeistettu materiaali.

Student workload

Kurssin kokonaisuus 3op eli 81h, joista 10h lähiopiskelua, osallistuminen järjestöpäivään (3h) (15.11.2017) ja opiskelijan itsenäistä työskentelyä ja tehtävien tekemistä 68 h.

Content scheduling

- 1 seminaariesitys tiimin kanssa yhdessä muulle ryhmälle (2 seminaaripäivää, osallistuminen pakollista)
- Selviävät perheet -tehtävä
- Elokuvan katsominen ja siihen liittyvän tehtävän tekeminen
- Järjestöpäivään osallistuminen (pakollinen)

Completion alternatives

Kurssin suorittaminen jonkun toisen ryhmän mukana.

International connections

Seminaariesitysten lähteinä suositellaan käytettävän vähintään yhtä ulkomaalaista tutkimusta tai artikkelia.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osallistu tiimin mukana seminaarin suunnitteluun ja toteutukseen. Tehtävässä ei ole hyödynnetty lähteitä tai eri kanavia tukiverkoston rakentamisessa. Opiskelija ei osallistu järjestöpäivään.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suomeksi
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän käsitteitä. Soveltaminen heikohkoa.
Tiimityöskentelyssä aktiivisuus on ollut heikkoa, selviävät perheet-tehtävän raportointi ei noudata TAMKissa käytössä olevaa kirjallista ohjeistusta, tiimi on koonnut vain muutamia tukipalveluja perheen selviytymiseen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää, arvioi ja soveltaa opintojaksoon liittyviä käsitteitä ja ilmiöitä sujuvasti. Tiimityöskentely on ollut kannustavaa ja positiivista. Tehtävä on palautettu ajallaan ja noudattaa käytössä olevaa ohjeistusta. Raportointi on selkeä ja antaa hyvän mahdollisuuden perheelle selvitä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan osaaminen on laaja-alaista ja edellä esitettyihin arviointikriteerien lisäksi hän osoittaa kehittävää otetta opintojakson ilmiöihin liittyen. Tiimityöskentely on erinomaista, tiimi on löytänyt uusia ja monipuolisia ratkaisuja perheen selviämiseksi. Raportointi on monipuolista, käytössä on ollut myös englannin kielisiä lähteitä ja tutkimuksia.

Go back to top of page