Learning Environment Practice (3cr)
Code: 1L00BQ55-3062
General information
- Enrolment period
- 03.07.2017 - 31.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Jori Leskelä
- Marja Keränen
- Päivi Lehtonen
- Sirpa Levo-Aaltonen
- Kosti Nivalainen
- Sisko Mällinen
- Seppo Janhonen
- Jukka Kurenniemi
- Annikki Torikka
- Course
- 1L00BQ55
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija
- kuvailee ja arvioi erilaisia ammatillisen koulutuksen toiminta- ja oppimisympäristöjä
- arvioi erilaisia oppimisympäristöjä ja niiden mahdollistamaa osaamista omalla koulutusalalla
- tunnistaa oppilaitoksissa olevia erilaisia toimintakulttuureita ja perustelee niiden vaikutusta opettajan työhön.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Miten rakennetaan tarkoituksenmukaisia oppimisympäristöjä omalla koulutusalalla?
- Miten koulutusalallani voidaan rakentaa oppimista edistäviä oppimisympäristöjä?
- Miten opettaja voi vaikuttaa erilaisten oppimis- ja toimintaympäristöjen ja oppilaitoskulttuurin rakentumiseen?
- Miten esteettömyyttä/saavutettavuutta edistetään oppimisympäristöissä?
Location and time
Syyskuu-marraskuu 2017
Assessment methods and criteria
Ohjaaja arvioi bloggeriin laaditun harjoitteluraportin. Opiskelijoiden keskinäinen kommentointi tavoitteena.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opintojaksolla käytetään pääosin itsenäistä työskentelyä kontaktipäivien ulkopuolella. Kontaktipäivinä toteutetaan ajoittain alustuksia ja opastuksia työskentelyn tueksi. Tärkeä osa on opettajaopiskelijoiden oma aktiivisuus tutustumiskohteiden valinnassa OPSin suuntaviivojen mukaisesti.
Learning materials
Ks. OPS, Tabula ja harjoittelun ohjaajien ilmoittama aineisto.
Student workload
Yhteensä 108 h pääosin itsenäistä työskentelyä.
Content scheduling
Sisältö jaksotellaan opinto-oppaassa sekä oppimisalustalla esitettävällä tavalla.
Harjoittelun
- suunnittelu
- toteutus
- raportointi
Completion alternatives
Sovitaan tarvittaessa opiskelijan kanssa. Joustavuus löytyy ensisijaisesti aikataulujen yksilöllistämisestä.
Practical training and working life cooperation
Opiskelija hakee itse havainnointi- ja tutustumiskohteensa opinto-oppaan mukaan. Tätä pohjustetaan myös HOPSissa.
Further information
OPINTOKOKONAISUUDEN OPINTOJAKSOT SUORITETAAN PÄÄOSIN YHTENÄISENÄ KOKONAISUUTENA. Opintojaksojen välille ei käytännön toteutuksessa voida tehdä kaikin osin selvää eroa, vaan eri opintojaksot limittyvät toisiinsa ja osa oppimistehtävistä on niille yhteisiä.
Kasvatustieteen opintojaksot myös integroidaan muihin opintojaksoihin.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoritukset arvioidaan asteikolla - hyväksytty - täydennettävä - uusittava.
Osaamisen arvioinnissa käytetään soveltuvin osin Seminaari 1:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa kuvaileva osaaminen (ks. OPS).