Learning Environments (3cr)
Code: 1L00BQ52-3072
General information
- Enrolment period
- 03.07.2017 - 30.10.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.08.2017 - 26.11.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Kosti Nivalainen
- Seppo Janhonen
- Course
- 1L00BQ52
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija:
- kuvailee ja arvioi erilaisia toimintaympäristöjä ohjaamisen ja opiskelijoiden oppimisen näkökulmasta
- toimii erilaisissa oppimisympäristöissä sekä arvioi ja kehittää toimintaansa
- arvioi omaa ihmis-, tieto- ja oppimiskäsitystään ja tekee alustavan kuvauksen omasta käyttötiedostaan.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Miten erilaisia toimintaympäristöjä voi arvioida ja muuttaa oppimisympäristöiksi?
- Minkälainen on autenttinen, konstruktivistinen ja monenlaista oppimista tukeva oppimisympäristö?
- Minkälaisia hyvinvointia edistäviä tekijöitä kuuluu hyvään oppimisympäristöön?
Exam schedules
Tehtävien aikataulut ilmoitetaan Tabulassa.
Assessment methods and criteria
Arviointi tapahtuu 2017 opinto-oppaan ja opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminaari 1 -jakson yhteydessä.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Osallistava pedagogiikka, itsenäinen työskentely ja pienryhmä työskentely lähipäivinä ja muissa pienryhmätapaamisissa sekä verkko-opiskelussa. Opiskelijat rakentavat, jakavat ja arvioivat aktiivisesti tietoa ja kokemuksia aihepiiristä. Ryhmänopettajan rooli on ohjauksellinen.
Learning materials
Opintojaksoon liittyvä kirjallisuus, 2017 OPS s. 23.
Oma aktiivinen tiedonhaku ja -jakaminen.
Student workload
- Osallistuminen lähipäiviin
- Yksilö- ja pienryhmätehtävät, jotka suunnitellaan yhdessä opiskelijoiden kanssa.
Content scheduling
Kurssin sisältö rakentuu ydinkysymysten kautta:
- Miten erilaisia toimintaympäristöjä voi arvioida ja muuttaa oppimisympäristöiksi?
- Minkälainen on autenttinen, konstruktivistinen ja monenlaista oppimista tukeva oppimisympäristö?
- Minkälaisia hyvinvointia edistäviä tekijöitä kuuluu hyvään oppimisympäristöön?
Further information
Opintojakson tiedottamisen ja tehtävien antamisen ja palauttamisen keskeinen työkalu on TAMKin virtuaalinen oppimisympäristö Tabula. Muiden verkkotyökalujen/ sosiaalisen median käytöstä sovitaan erikseen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksyttyyn tehtävään edellytetään työskentelyyn osallistuminen ja jakson tehtävien tekeminen vähintäin kuvailevalla tasolla.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointi tapahtuu 2017 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointi tapahtuu 2017 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminaari 1 -jakson yhteydessä.