Skip to main content

Patient Care, Clinical Training (6cr)

Code: 7R00CQ71-3003

General information


Enrolment period
28.11.2016 - 19.02.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2017 - 02.06.2017
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Radiography and Radiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
Teachers
Paula Pajunen
Course
7R00CQ71

Objectives (course unit)

Students
-are able to plan, carry out, document and evaluate as a member of team in clinical practice the nursing of a patient having medical-surgical conditions
-can guide patients and evaluate the applicability of the used guidance methods in patient care
-master interaction and cooperation situations and can develop their interaction skills in the work community
-are able to reflect their own skills and continuously develop themselves and their professional skills

Content (course unit)

-patient care clinical training in the internal medicine or surgical ward
-preparation of personal learning aims, self-evaluation and feedback conversation

Prerequisites (course unit)

Patient Care and Basic Clinical Training I and II; Pharmacotherapy; First Aid

Assessment methods and criteria

Harjoittelu ja harjoitteluun liityvä kirjallinen tehtävä tulee suorittaa hyväksytysti.
Henkilökohtaisten tavoitteiden ja työvuorosuunitelman laatiminen
Lääkehoitopassin täyttäminen.
Itsearvioinnin tekeminen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ohjattu harjoittelu vuodeosastolla.

Student workload

Ohjattu harjoittelu 6 op, yhteensä 162 tuntia. Osastolla tehtävä tuntimäärä on 153h /(38,25 h / vko) ja 9 h annettujen tehtävien tekoon.

Completion alternatives

-

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyn osaamistason arviointikriteerit:
Opiskelija:
- Tiedostaa hoitosuhteen merkityksen hyvän hoidon osatekijänä.
- Keskustelee ja viestii ammatillisesti potilaiden kanssa ja työryhmässä.
- Noudattaa vaitiolovelvollisuuttaan ja kantaa vastuun tekemästään hoitotyöstä.
- Kohtaa jokaisen potilaan arvokkaana ihmisenä ja pyrkii toteuttamaan hoitotyön periaatteita auttamisessaan.
- Osaa hankkia ja arvioida kriittisesti tietoa, joskin tarvitsee tukea oman toiminnan perustelussa.
- Pystyy hahmottamaan oman potilaansa hoitotyön prosessin, tarvitsee tukea dokumentoinnissa ja raportoinnissa.
- Osaa ohjattuna arvioida potilaan avun tarvetta
- Hahmottaa potilaan omia voimavaroja ja osaa vastata potilaan perustarpeisiin ja reagoida niissä tapahtuviin muutoksiin. Halliten hoitotyön perusauttamismenetelmät.
- Osaa ohjattuna tarkkailla potilaan peruselintoimintoja ja niissä tapahtuvia muutoksia.
- Toimii aseptisesti ja ergonomisesti.
- Osaa ohjattuna toteuttaa lääkehoitoa virheettömästi.
- Osaa ohjattuna seurata lääkehoidon vaikuttavuutta.
- Tunnistaa oman osaamisensa rajat.
- Hahmottaa sairaanhoitajan toimenkuvaa työyhteisössä.
- Osaa laatia henkilökohtaiset oppimistavoitteensa realistisesti.
- Omaa myönteisen asenteen oman osaamisensa kehittämiseen ja tunnistaa omat kehittymishaasteensa.
Hylätyn tason arviointikriteerit:
Opiskelija:
- Ei ymmärrä hoitosuhteen merkitystä hyvän hoidon osatekijänä.
- Ei pysty viestimään ammatillisesti tai rikkoo vaitiolovelvollisuuden.
- Kohtelee potilaita epäammatillisesti eikä huomioi yksilöllisiä hoitotarpeita.
- Ei toimi vastuullisesti hoitotyössä.
- Ei kykene perustelemaan toimintaansa.
- Ei kykene raportoimaan ja kirjaamaan asiallisesti, potilasturvallisuus vaarantuu.
- Ei hahmota hoitotyön prosessia potilaan hoitotyön perustaksi.
- Ei osaa tarkkailla potilaan peruselintoimintoja eikä tunnista potilaan tilassa tapahtuvia muutoksia vaarantaen potilaan turvallisuuden.
- Ei hallitse hoitotyön perusauttamismenetelmiä eikä kykene suunnitelmalliseen toimintaan.
- Ei toimi aseptisesti.
- tekee toistuvasti virheitä lääkehoidossa vaarantaen potilasturvallisuuden
- Ei hahmota sairaanhoitajan toimenkuvaa osastolla
- Ei pysty arvioimaan oppimistaan realistisesti
- Ei pysty vastaanottamaan palautetta eikä tunnistamaan kehityshaasteitaan

Go back to top of page