Patient Care, Clinical Training (6cr)
Code: 7R00CQ71-3003
General information
- Enrolment period
- 28.11.2016 - 19.02.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2017 - 02.06.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Radiography and Radiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
- Teachers
- Paula Pajunen
- Course
- 7R00CQ71
Objectives (course unit)
Students
-are able to plan, carry out, document and evaluate as a member of team in clinical practice the nursing of a patient having medical-surgical conditions
-can guide patients and evaluate the applicability of the used guidance methods in patient care
-master interaction and cooperation situations and can develop their interaction skills in the work community
-are able to reflect their own skills and continuously develop themselves and their professional skills
Content (course unit)
-patient care clinical training in the internal medicine or surgical ward
-preparation of personal learning aims, self-evaluation and feedback conversation
Prerequisites (course unit)
Patient Care and Basic Clinical Training I and II; Pharmacotherapy; First Aid
Assessment methods and criteria
Harjoittelu ja harjoitteluun liityvä kirjallinen tehtävä tulee suorittaa hyväksytysti.
Henkilökohtaisten tavoitteiden ja työvuorosuunitelman laatiminen
Lääkehoitopassin täyttäminen.
Itsearvioinnin tekeminen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Ohjattu harjoittelu vuodeosastolla.
Student workload
Ohjattu harjoittelu 6 op, yhteensä 162 tuntia. Osastolla tehtävä tuntimäärä on 153h /(38,25 h / vko) ja 9 h annettujen tehtävien tekoon.
Completion alternatives
-
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytyn osaamistason arviointikriteerit:
Opiskelija:
- Tiedostaa hoitosuhteen merkityksen hyvän hoidon osatekijänä.
- Keskustelee ja viestii ammatillisesti potilaiden kanssa ja työryhmässä.
- Noudattaa vaitiolovelvollisuuttaan ja kantaa vastuun tekemästään hoitotyöstä.
- Kohtaa jokaisen potilaan arvokkaana ihmisenä ja pyrkii toteuttamaan hoitotyön periaatteita auttamisessaan.
- Osaa hankkia ja arvioida kriittisesti tietoa, joskin tarvitsee tukea oman toiminnan perustelussa.
- Pystyy hahmottamaan oman potilaansa hoitotyön prosessin, tarvitsee tukea dokumentoinnissa ja raportoinnissa.
- Osaa ohjattuna arvioida potilaan avun tarvetta
- Hahmottaa potilaan omia voimavaroja ja osaa vastata potilaan perustarpeisiin ja reagoida niissä tapahtuviin muutoksiin. Halliten hoitotyön perusauttamismenetelmät.
- Osaa ohjattuna tarkkailla potilaan peruselintoimintoja ja niissä tapahtuvia muutoksia.
- Toimii aseptisesti ja ergonomisesti.
- Osaa ohjattuna toteuttaa lääkehoitoa virheettömästi.
- Osaa ohjattuna seurata lääkehoidon vaikuttavuutta.
- Tunnistaa oman osaamisensa rajat.
- Hahmottaa sairaanhoitajan toimenkuvaa työyhteisössä.
- Osaa laatia henkilökohtaiset oppimistavoitteensa realistisesti.
- Omaa myönteisen asenteen oman osaamisensa kehittämiseen ja tunnistaa omat kehittymishaasteensa.
Hylätyn tason arviointikriteerit:
Opiskelija:
- Ei ymmärrä hoitosuhteen merkitystä hyvän hoidon osatekijänä.
- Ei pysty viestimään ammatillisesti tai rikkoo vaitiolovelvollisuuden.
- Kohtelee potilaita epäammatillisesti eikä huomioi yksilöllisiä hoitotarpeita.
- Ei toimi vastuullisesti hoitotyössä.
- Ei kykene perustelemaan toimintaansa.
- Ei kykene raportoimaan ja kirjaamaan asiallisesti, potilasturvallisuus vaarantuu.
- Ei hahmota hoitotyön prosessia potilaan hoitotyön perustaksi.
- Ei osaa tarkkailla potilaan peruselintoimintoja eikä tunnista potilaan tilassa tapahtuvia muutoksia vaarantaen potilaan turvallisuuden.
- Ei hallitse hoitotyön perusauttamismenetelmiä eikä kykene suunnitelmalliseen toimintaan.
- Ei toimi aseptisesti.
- tekee toistuvasti virheitä lääkehoidossa vaarantaen potilasturvallisuuden
- Ei hahmota sairaanhoitajan toimenkuvaa osastolla
- Ei pysty arvioimaan oppimistaan realistisesti
- Ei pysty vastaanottamaan palautetta eikä tunnistamaan kehityshaasteitaan