Skip to main content

Structured Data Search (3 cr)

Code: 7K00CT60-3015

General information


Enrolment period
18.09.2017 - 18.10.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.10.2017 - 21.12.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 44
Teachers
Anna Aikasalo
Taina Peltonen
Person in charge
Anna Aikasalo
Course
7K00CT60

Objectives (course unit)

The student
- knows how to define an inquiry and perform a structured data search;
- knows how to describe the process of a data search;
- understands the meaning of evidence based practice;
- knows how to search the clinical practice guidelines, based on health care
- identifies scientific/professional information sources in his/her field and can search for information systematically
- is able to evaluate and use information sources

Content (course unit)

- most essential national and international databases and guidelines;
- structured data search (e.g., PICO);
- evidence based practice;
- level of evidence;
- research critique

Prerequisites (course unit)

none

Location and time

Kurssin aloituskerralla läsnäolovelvoite ma 23.10.17 klo 12.30 -14.00.
Seminaaritöiden esitykset XXXX, läsnäolovelvoite. Poissaolosta korvaava tehtävä.
Tentti tenttiterraariossa XXX.
Uusinnat tenttiterraariossa:
1. uusinta XXX
2. uusinta XXX

Exam schedules

Seminaaritöiden palautukset XXX. Myöhästyminen laskee arvosanaa.
Seminaaritöiden esitykset XXX, läsnäolovelvoite. Poissaolosta korvaava tehtävä.
Vertaisarviointien palautukset XXX mennessä
Tentti tenttiterraariossa XXX.
Uusinnat tenttiterraariossa:
1. uusinta XXX
2. uusinta XXX
Informaatikon tunneilla läsnäolovelvoite. Tarvittaessa poissaolon voi korvata toisen ryhmän tunnilla. Hyväksytty arvosana edellyttää tehtävän tekemistä hyväksytysti.

Evaluation methods and criteria

Informaatikon tunnit hyväksytty - hyvätty.
Osallistuminen opetukseen ja ryhmätyöskentelyyn. Seminaaripäivään osallistuminen, tehtävien teko.
Tehtävän arviointi 0-5. Sisältää itse tehtävän tekemisen ohjeen mukaan että vertaisarvioinnin tekemisen. Osuus 50% arvosanasta.
Tentti 50% arvosanasta.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luento-opetus, itsenäinen työskentely, ryhmätyöt, seminaarityöskentely, vertaisarviointi, työskentely verkkoalustalla.
Työskentelystä osa tapahtuu englannin kielellä.
Informaatikon tunnit 6h, pakollinen läsnäolo ja tehtävän tekeminen.

Learning materials

Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki
Täydentyy opetuksen alkaessa.

Student workload

3op = 81h
Luento-opetusta noin 26h. Informaatikon tunnit 6h. Itsenäinen työskentely 49h.

Content scheduling

Informaatikon tunnit hyväksytty - hyvätty.
Tehtävä arviointi 0-5. Sisältää itse tehtävän tekemisen että vertaisarvioinnin tekemisen. Osuus 50% arvosanasta.
Tentti 50% arvosanasta.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

Aloitusluennolla läsnäolovelvollisuus. Seminaarissa läsnäolovelvollisuus (voi korvata tehtävällä)

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tiedonhaun vaiheita
- opiskelijan tietämys tiedonhausta ja näyttöön perustuvasta toiminnasta on hajanaista
- opiskelijan tiedot terveysalan suosituksista ovat puutteelliset
- opiskelija ei ole palaututanut sovittuja tehtäviä
- lähteet eivät ole tieteellisiä
- kansainvälisiä lähteitä ei ole käytetty

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- lähdeluetteloa on laadittu mutta se ei perustu annettuihin ohjeisiin
- opiskelijan tiedot tiedonhausta ja näyttöön perustuvasta toiminnasta on irrallista ja toteavalla tasolla
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- aihe on selkeästi rajattu, mutta se vaatii vielä tarkennusta
- hakustrategia ja -polku on kuvattu, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- hakuprosessia on kuvattu pääosin selkeästi
- lähdeluettelo on laadittu mutta se ei täysin perustu annettuihin ohjeisiin
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- aihe on tarkoituksenmukaisesti rajattu
- hakustrategia on kuvattu riittävän tarkasti
- hakupolku on kuvattu johdonmukaisesti ja asiaankuuluvasti
- hakuprosessi on kuvattu selkeänä kuviona
- lähdeluettelo on laadittu ohjeiden mukaan
- käytetyt lähteet ovat aiheeseen soveltuvia pääosin kansainvälisiä julkaisuja

Go back to top of page