Technologies in Rehabilitation (3cr)
Code: 7Y00CJ69-3003
General information
- Enrolment period
- 28.11.2016 - 31.01.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2017 - 31.07.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 8
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Well-Being Technology
Objectives (course unit)
The students know the appropriate technologies and robotic applications for rehabilitation.
The students know various aspects of rehabilitation in the health and social sectors.
The students are able to describe the ICF-structure of an individual’s functional health status.
The students are able to innovate user-driven rehabilitation technologies.
Content (course unit)
Technological opportunities for rehabilitation
ICF and functional capacity evaluation
Robotics in health and social care environments
User-driven rehabilitation technologies
Assessment methods and criteria
Luentoihin ja pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen.
Kirjalliset tehtävät.
Validian vierailuun osallistuminen 27.10.2016 ja lähiopetus 28.10.2016.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetustunnit ja niissä tehtävät harjoitukset, tiedonhaku, itsenäinen työskentely ja kirjalliset tehtävät sekä vierailukäynti Validia Helsinki.
Learning materials
Ilmoitetaan luennoilla.
Student workload
Lähiopetusta 32h ja itsenäistä työskentelyä 49h (yht. 81h)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei suorita annettuja tehtäviä hyväksyttävästi.
Opiskelija ei osaa kuvata ICF-perusrakennetta hyödyntäen yksilön toimintakykyisyyttä.
Opiskelija ei tiedä käyttäjälähtöisyyden perusideaa kuntoutusteknologioiden soveltamisessa toimintarajoitteisten ihmisten arjen toimintoihin eikä täten osaa soveltaa perustietoaan käytäntöön.
Opiskelija ei tunne liikuntateknologian sovelluksia terveydenhuollon ympäristössä eikä osaa kuvata niiden käyttötarkoituksia.
Opiskelija osaa kuvata ideoita kuntoutusteknologioihin liittyvistä palveluista, mutta ei osaa soveltaa niitä käytäntöön.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tietää kuntoutukseen soveltuvia teknologioita ja robotiikkasovelluksia ja osaa soveltaa niitä toimintakyvyltään rajoitteisten ihmisten toimintakyvyn tukemiseen.
Opiskelija osaa kuvata ICF-perusrakenteen mukaisesti yksilön toimintakykyisyyttä.
Opiskelija tietää käyttäjälähtöisyyden perusidean kuntoutusteknologioiden soveltamisessa toimintarajoitteisten ihmisten arjen toimintoihin ja osaa soveltaa perustietoaan käytäntöön.
Opiskelija tietää ja tunnistaa liikuntateknologian sovelluksia, mutta ei osaa kuvata niiden käyttötarkoituksia.
Opiskelija osaa ideoida kuntoutusteknologioihin liittyviä palveluita, mutta ei osaa soveltaa niitä käytäntöön.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tietää kuntoutukseen soveltuvia teknologioita ja robotiikkasovelluksia ja osaa soveltaa niitä toimintakyvyltään rajoitteisten ihmisten toimintakyvyn tukemiseen.
Opiskelija osaa kuvata ICF-perusrakenteen ja luokitusten mukaisesti yksilön toimintakykyisyyttä.
Opiskelija tietää ja tuntee liikuntateknologian sovelluksia terveydenhuollon ympäristössä ja osaa kuvata niitä eri käyttötarkoituksissa.
Opiskelija osaa ideoida käyttäjälähtöisten kuntoutusteknologioiden soveltamista toimintarajoitteisten ihmisten arjen toimintoihin ja ideoida myös niihin liittyviä palveluita eri ideointimenetelmiä hyödyntäen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tietää kuntoutukseen soveltuvia teknologioita ja robotiikkasovelluksia ja osaa soveltaa niitä toimintakyvyltään rajoitteisten ihmisten toimintakyvyn tukemiseen.
Opiskelija osaa kuvata ICF-perusrakenteen ja luokitusten mukaisesti yksilön toimintakykyisyyttä.
Opiskelija tietää ja tuntee laajasti liikuntateknologian sovelluksia terveydenhuollon ympäristössä ja osaa kuvata ja soveltaa niitä eri käyttötarkoituksiin.
Opiskelija osaa erinomaisesti ideoida ja innovoida käyttäjälähtöisten kuntoutusteknologioiden soveltamista toimintarajoitteisten ihmisten arjen toimintoihin ja ideoida niihin liittyviä palveluita eri ideointimenetelmiä hyödyntäen.