Physiotherapy for Children and Adolescents, Practical Lessons (6 cr)
Code: 7F00BA32-3004
General information
- Enrolment period
- 21.05.2017 - 31.08.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 04.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Maria Maljanen
- Hannu Järvinen
- Liisa Sittig
- Hanna Sahinoja
- Pirjo Lehto
- Raija Jaakkola
- Small groups
- tutorryhmä t1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- tutorryhmä t2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- tutorryhmä t3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- harjoitusryhmä R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- harjoitusryhmä R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- harjoitusryhmä R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Harjoitusryhmä RA (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Harjoiitusryhmä RB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- tutorryhmä t1
- tutorryhmä t2
- tutorryhmä t3
- harjoitusryhmä R1
- harjoitusryhmä R2
- harjoitusryhmä R3
- Harjoitusryhmä RA
- Harjoiitusryhmä RB
- Course
- 7F00BA32
Objectives (course unit)
Students
- can guide the use and justify the choices for movement aids
- are able to evaluate and make conclusions of motor development of child as part of the development of the whole individual
- are able to support children and adolescent in different physical training and physiotherapy situations
- are able to select and put into practice effective physiotherapy for children and adolescents
- are able to plan and instruct different kinds of group physiotherapy for children and adolescents
Content (course unit)
- movement equipment of children and adolescent
- physiotherapy groups for children and adolescents
- physiotherapeutic assessment and guiding in child centred way
Location and time
Lähiopetuksen harjoitukset toteutuvat 14.8.2017- 29.9.2017 ja harjoitustunteihin osallistuvat myös proakatemialiset ennen kenttää eli ennen ohjattua harjoittelua. Perusryhmällä harjoitukset jatkuvat 13.11.2017 ohjatun harjoittelu-opintojakson jälkeen.
Harjoitukset toteutuvat pääosin koululla sekä lisäksi Liisanpuiston koululla ja valinnaisessa paikassa Valtti-lapsen kanssa. Ryhtitutkimisia toteutetaan kolmella eri koululla Tampereen alueella yksi aamupäivä.
Exam schedules
Käytännön kokeet pidetään viikolla 39. Käytännön koe tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen ohjattuun harjoitteluun lähtöä. Uusintamahdollisuus järjestetään viikon 39 lopussa.
Liisapuiston (Puistokoulun) ohjaus tullee olla suoritettu hyväksytysti.
Valtti-lapsen ohjaus aktiivisesti ja lapsi/perhekeskeisesti toteutettu ja raportti kirjoitettu aikataulun mukaisesti
Assessment methods and criteria
Käytännön kokeet (0-5) - perusryhmä sekä proakatemiaryhmä
Liikunnan ohjaukset Liisanpuiston/Puistokoululla (hyväksytty/hylätty) Etukäteen annetaan suunnitelma Liisanpuiston fysioterapeutille sekä Pirjo Lehdolle.- perusryhmä sekä proakatemiaryhmä.
Erityislasten liikunnan ohjaaminen - tehtävä kirjallisena Tabulaan Pirjo Lehdolle. Perusryhmä sekä proakatemia tekevät Erityisryhmien liikunnan ohjaaminen-tehtävän (Soveltava liikunta).
Muut ohjaustilanteet hyväksytysti suoritetut ( Valtti sekä ryhtitutkimiset kouluilla ja MALIKE-päivät)
Arvioinnissa sovelletaan fysioterapeuttikoulutuksen yleisiä arviointikriteerejä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
harjoittelu yksilöllisesti ja ryhmässä
Harjoittelu, Itsenäinen harjoittelu, Tehtävät, Ohjaukset eri ohjaustilanteissa
Learning materials
Sama kuin 7F00BA31 ja täydentyy opettajien toimesta
Practical training and working life cooperation
Ohjaukset erityiskoululla sekä pro- että perusryhmä (Liisanpuisto eli Puistokoulu ke ja to aamut)
Aktiivinen vastuullinen toiminta Valtti-ohjelmassa (Mahdollisuus osallistua Valttikoulutukseen)- Valtti raportti suoritettu hyväksytysti. ( Valtti-ohjelma on Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU;n toiminta, jonka avulla pyritään löytämään erityistä tukea tarvitseville lapsille liikuntaharrastus. Yhteistyöhenkilöt Aija Saari ja koordinaattori - Tamkissa Ft-opettaja Maria Maljanen)
International connections
Halukkaille opiskelijoille pyritään järjestämään mahdollisuus osallistua Kv-viikon aikana (vk 41) kansainvälisten opettajien työpajoihin lasten ja nuorten fysioterapian aiheisiin liittyen; Kesksutellaan ja sovitaan mahdollisuudesta erikseen ohjatun harjoittelun kentän kanssa.
Further information
Käytännön koe viikolla 39 (0-5) tulee olla suoritettu ennen ohjattuun harjoitteluun lähtöä.
Liisanpuiston eli puistokoulun ohjaukset omalla ohjausvuorolla
Valtti-raportti suoritettu hyväksytysti (Hyv/hyl) MALIKE osallistuminen
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla tunneilla/ ohjaustilanteissa. Opiskelija ei keskity harjoitteluun. Opiskelijalla on runsaasti poissaoloa harjoitustunneilta. Perustiedot ja -taidot puutteelliset.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoriutuu harjoituksista ja tehtävistä osittain tuettuna ja ohjattuna. Tiedot ja taidot harjoitusten toteutuksessa ovat niukat, toiminta ulkokohtaista ja vielä kaavamaista, perustelut puuteellisia. Ohjauksessa epätarkoituksenmukaisuutta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti, perustelee toimintaansa pääosin hyvin. Tiedot ja taidot hyvät, valmistautuu huolellisesti ja järjestelmällisesti, harjoittelee aktiivisesti ja hyödyntää ohjausta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa olla hyvässä vuorovaikutuksessa ohjattavan/ryhmän kanssa erityiskouluohjauksissa ja toimii aktiivisesti avustajan roolissa. Valitsee tarkoituksenmukaisen lapsiryhmän voimavaroihin pohjautuvan sisällön/liikkeet ja suunnittelee toteutuksen etenemisen ja roolit tarkasti.
Muut liikunnan ohjaukset vastaavalla tavalla.
Kykenee myös terapeuttisen ryhmän ohjaamiseen ja ohjattuna psykomotoriseen harjoittamiseen.