Clinical training in school health care (5 cr)
Code: 7K00BV66-3002
General information
- Enrolment period
- 19.05.2017 - 10.10.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.10.2017 - 26.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
- Teachers
- Mari Laaksonen
- Anne Silvan
- Person in charge
- Anne Silvan
- Small groups
- r1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- r2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- r1
- r2
- Course
- 7K00BV66
Objectives (course unit)
Aims:
Students
- master follow-up and screening methods of diverse areas of child and adolescent development and can refer children and adolescents to treatment on demand
- recognise the needs for health support and are able to apply health promotion methods for clients at school
- meet children, adolescents and families from different cultures and life situations and deepen their professional skills in using the method of health discussion
- respond to the changing needs of school-aged children and their families
- understand the role of the public health nurse as an expert of health promotion at school and in multiprofessional networks
- use their knowledge of nursing school-aged children’ chronic diseases and prevent and take care of school accidents
- work according to the instructions of the school community
Content (course unit)
Orienting training
Clinical training
Prerequisites (course unit)
Participation in theory lessons
Location and time
Ajoittuu syksyyn 2017 limittäin aikuisten vastaanottoharjoittelun kanssa.
Assessment methods and criteria
1. Orientoiva harjoittelu 0,5 op ,valmistautuminen ja osallistuminen opetukseen + tehtävien teko
2. ohjattu harjoittelu 4,5 op : kouluterveydenhuollon harjoittelun hyväksytty suoritus + annettujen tehtävien teko + harjoitteluinfoon ja reflektioon osallistuminen
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
1. orientoiva harjoittelu: osallistuminen lääketieteen opiskelijoiden kanssa terveystarkastus simulaatioon + sepäse- hanke
2. ohjattu harjoittelu 3 vk kouluterveydenhuollossa, th työkirjan hyödyntäminen opiskelun tukena
Learning materials
Teoriaopetuksen oppimateriaali
Terveydenhoitajaopiskelijan harjoittelun työkirja soveltuvin osin
Oma ammatillinen portfolio
Student workload
1. orientoiva harjoittelu: 0.5 op = 13,5 tuntia (lääkkis yhteistyö + sepäse). Sisältö tulee tarkentumaan orientaatiotunnin jälkeen. Erillinen ohje
2. ohjattu harjoittelu 4,5 x 27 tuntia
harjoittelu tapahtuu kouluterveydenhuollossa, 3 viikkoa ja 121,5 tuntia
Työpaikalla läsnä 38.5h viikossa + 6h jakson aikana tehtävien tekemiseen
Tehtävät: erillinen ohje.
Harjoittelun jälkeen koululla reflektio 11.12.17 klo 12.30
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
harjoittelu tapahtuu kouluterveydenhuollossa 4,5 op= 3 viikkoa = 121,5 tuntia
Työpaikalla läsnä 38.5h viikossa + 6h jakson aikana tehtävien tekemiseen
Tehtävät: Erillinen ohje.
Harjoittelun jälkeen koululla reflektio
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Orientoiva harjoittelu:
hyväksytty suoritus: tehtävien tekeminen, osallistuminen lääketieteen opiskelijoiden kanssa tehtävään yhteistyöhön, osallistuminen sepäse -teemapäivään
Ohjattu harjoittelu:
Hylätty:
- ei kykene toteuttaminen itsenäisesti terveystarkastuksia
- ei kykene itsenäisesti arvioimaan koululaisen ja nuoren kasvua ja kehitystä
- toimii epäeettisesti suhteessa asiakkaisiin ja työyhteisöön
- ei ymmärrä koulu-tai opiskeluyhteissössä toimivan terveydenhoitajan roolia
- ei osaa huomioida koululaista/nuorta osana perhettään
- ei osaa rokottaa turvallisesti
Hyväksytty:
- osaa toteuttaa itsenäisesti kouluikäisen ja nuoren terveystarkastuksen
- osaa itsenäisesti arvioida kouluikäisen ja nuoren lapsen kasvua ja kehitystä
- osaa tehdä ja tulkita seulontatutkimukset, havaita mahdolliset poikkeamat
- osaa ohjata kouluikäisen- ja nuoren ja hänen perheensä tarvittaessa jatkohoitoon
- käyttää voimavaralähtöisiä menetelmiä kouluikäisen- ja nuoren perheiden ohjauksessa
- osaa rokottaa turvallisesti
- ymmärtää terveydenhoitajan roolin koulu-ja opiskeluyhteisön terveyden edistämisen
asiantuntijana
- osaa toimia moniammatillisessa yhteistyössä
- pitää vähintään yhden ryhmänohjaus/ tuntitilanteen