Skip to main content

Clinical training in school health care (5 cr)

Code: 7K00BV66-3002

General information


Enrolment period
19.05.2017 - 10.10.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.10.2017 - 26.12.2017
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
Teachers
Mari Laaksonen
Anne Silvan
Person in charge
Anne Silvan
Small groups
r1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
r1
r2
Course
7K00BV66

Objectives (course unit)

Aims:
Students
- master follow-up and screening methods of diverse areas of child and adolescent development and can refer children and adolescents to treatment on demand
- recognise the needs for health support and are able to apply health promotion methods for clients at school
- meet children, adolescents and families from different cultures and life situations and deepen their professional skills in using the method of health discussion
- respond to the changing needs of school-aged children and their families
- understand the role of the public health nurse as an expert of health promotion at school and in multiprofessional networks
- use their knowledge of nursing school-aged children’ chronic diseases and prevent and take care of school accidents
- work according to the instructions of the school community

Content (course unit)

Orienting training
Clinical training

Prerequisites (course unit)

Participation in theory lessons

Location and time

Ajoittuu syksyyn 2017 limittäin aikuisten vastaanottoharjoittelun kanssa.

Assessment methods and criteria

1. Orientoiva harjoittelu 0,5 op ,valmistautuminen ja osallistuminen opetukseen + tehtävien teko
2. ohjattu harjoittelu 4,5 op : kouluterveydenhuollon harjoittelun hyväksytty suoritus + annettujen tehtävien teko + harjoitteluinfoon ja reflektioon osallistuminen

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

1. orientoiva harjoittelu: osallistuminen lääketieteen opiskelijoiden kanssa terveystarkastus simulaatioon + sepäse- hanke
2. ohjattu harjoittelu 3 vk kouluterveydenhuollossa, th työkirjan hyödyntäminen opiskelun tukena

Learning materials

Teoriaopetuksen oppimateriaali
Terveydenhoitajaopiskelijan harjoittelun työkirja soveltuvin osin
Oma ammatillinen portfolio

Student workload

1. orientoiva harjoittelu: 0.5 op = 13,5 tuntia (lääkkis yhteistyö + sepäse). Sisältö tulee tarkentumaan orientaatiotunnin jälkeen. Erillinen ohje
2. ohjattu harjoittelu 4,5 x 27 tuntia
harjoittelu tapahtuu kouluterveydenhuollossa, 3 viikkoa ja 121,5 tuntia
Työpaikalla läsnä 38.5h viikossa + 6h jakson aikana tehtävien tekemiseen
Tehtävät: erillinen ohje.
Harjoittelun jälkeen koululla reflektio 11.12.17 klo 12.30

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

harjoittelu tapahtuu kouluterveydenhuollossa 4,5 op= 3 viikkoa = 121,5 tuntia
Työpaikalla läsnä 38.5h viikossa + 6h jakson aikana tehtävien tekemiseen
Tehtävät: Erillinen ohje.
Harjoittelun jälkeen koululla reflektio

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Orientoiva harjoittelu:
hyväksytty suoritus: tehtävien tekeminen, osallistuminen lääketieteen opiskelijoiden kanssa tehtävään yhteistyöhön, osallistuminen sepäse -teemapäivään
Ohjattu harjoittelu:
Hylätty:
- ei kykene toteuttaminen itsenäisesti terveystarkastuksia
- ei kykene itsenäisesti arvioimaan koululaisen ja nuoren kasvua ja kehitystä
- toimii epäeettisesti suhteessa asiakkaisiin ja työyhteisöön
- ei ymmärrä koulu-tai opiskeluyhteissössä toimivan terveydenhoitajan roolia
- ei osaa huomioida koululaista/nuorta osana perhettään
- ei osaa rokottaa turvallisesti
Hyväksytty:
- osaa toteuttaa itsenäisesti kouluikäisen ja nuoren terveystarkastuksen
- osaa itsenäisesti arvioida kouluikäisen ja nuoren lapsen kasvua ja kehitystä
- osaa tehdä ja tulkita seulontatutkimukset, havaita mahdolliset poikkeamat
- osaa ohjata kouluikäisen- ja nuoren ja hänen perheensä tarvittaessa jatkohoitoon
- käyttää voimavaralähtöisiä menetelmiä kouluikäisen- ja nuoren perheiden ohjauksessa
- osaa rokottaa turvallisesti
- ymmärtää terveydenhoitajan roolin koulu-ja opiskeluyhteisön terveyden edistämisen
asiantuntijana
- osaa toimia moniammatillisessa yhteistyössä
- pitää vähintään yhden ryhmänohjaus/ tuntitilanteen

Go back to top of page