Matkailualan digitalisaatio (5 cr)
Code: TK00CX40-3001
General information
- Enrolment period
- 01.08.2016 - 23.10.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.10.2016 - 05.03.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Operations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Specialisation Studies in Future Tourism Destinations
Objectives (course unit)
Opintojakson kuvaus
Digitalisaatio ja sen tuomat mahdollisuudet ovat jokapäiväistä elämää alalla kuin alalla. Erityisesti matkailusektorilla on digitaalisuus luonut uusia haasteita ja toimintamalleja. Tämän opintojakson aikana perehdytään digitalisaatioon ilmiönä sekä sen tuomiin haasteisiin ja mahdollisuuksiin matkailussa. Opintojakson aikana pohditaan myös hyvin käytännönläheisesti yrityksen digistrategiaa sekä sen toteuttamista ja niitä vaihtoehtoja, joita tämän työn tekemiseen on tarjolla.
Opiskelija osaa
* johtaa markkinointiviestintää ja näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa
* hyödyntää asianmukaista tutkimustietoa erilaisissa digitaalisissa ratkaisuissa
* ohjata toimintoja matkailualan kannalta olennaisissa digitaalisissa verkostoissa
* hyödyntää pelillisyyttä ja erilaisia matkailualaan liittyviä mobiilisovelluksia
* ohjeistaa maineen hallintaa verkossa
Content (course unit)
Digitalisaatio matkailussa ja yritystoiminnassa. Digiajan tietolähteet ja tutkimus. Hands-on digitaalisuus. Asiakaskokemuksen luominen verkossa.