Productisation of Service (10 cr)
Code: 8T00BB25-3005
General information
- Enrolment period
- 02.07.2017 - 08.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 02.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Tuija Ylä-Viteli
- Leila Kakko
- Tuija Heikkilä
- Person in charge
- Tuija Ylä-Viteli
- Course
- 8T00BB25
Objectives (course unit)
Students are able
- to define the name, content, and price for the product
- to include customers / service users in the product development process
- to produce a multisensory and high-quality service
Content (course unit)
WHAT is the customer’s role in productisation of products?
WHY is the service experience important?
HOW to productise service?
Exam schedules
KIRJA Tuulaniemi, Juha. 2011 tai uudempi. Palvelumuotoilu.Talentum.
Tentti torstai 2.11.2017 klo 16.30-18.00
1.uusinta EXAM –sähköinen tenttiminen 30.11.-2.12.2017
2.uusinta EXAM-sähköinen tenttiminen 14.-16.12.2017
Evaluation methods and criteria
-Tentti (YKSILÖ)
-Palvelun kehittamisprosessin toteutus (TIIMI), tulokset SÄHKÖISEN Infographin avulla & esitykset
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
ideointi- ja innovointiharjoitukset
palvelun kehittämisprosessi
infograph
Learning materials
Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum.
Muu opintojakson aineisto
Student workload
10 op = 270h opiskelijan työtä, joista kontaktipäivien yhteydessä 45h, itsenäistä työskentelyä & tiimin ja muiden sidosryhmien kanssa 230h.
Content scheduling
Ennakkotehtävä annetaan 11.9.2016 opintojakson Tabula-alustalle
Kontaktipäivät
Kontakitunnit
6.10.2017 perjantai 8-16
7.10.2017 lauantai 8.30-14.30
2.11.2017 torstai 16.30-20.00
3.11.2017 perjantai klo 8.00-16.00
30.11.2017 torstai klo 16.30-20
1.12.2017 perjantai klo 8-16
2.12.2017 lauantai klo 8.30-14.30
Tiimien ohjaukset Skypessä:
ti 24.10. Tiimiä askarruttavat asiat/kysymykset
klo 16.30-17.15 tiimit 1,2 ja 3
klo 17.15-18.00 tiimit 4,5, ja 6
ke 29.11. Infograafi: palaute
klo 16.30-17.00 tiimit 1,2 ja 3
klo 17.00-17.30 tiimit 4,5, ja 6
Completion alternatives
AHOT
Ahot-osaamisen näytön päivä sovittu 14.9.2015 klo 14-16.00
muoto:kirjallinen tentti
Practical training and working life cooperation
palvelun kehittämisprosessi palvelumuotoilua hyödyntäen toteutetaan yrityslähtöisesti
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.