Skip to main content

Machines and Appliances (10 cr)

Code: 8T00BB22-3009

General information


Enrolment period
02.06.2017 - 18.08.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2017 - 13.10.2017
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 70
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Arja Luiro
Tuija Heikkilä
Person in charge
Arja Luiro
Course
8T00BB22

Objectives (course unit)

Students are able
- to choose the right machines and appliances for the service in accordance with the business idea
- to evaluate the effects of various machines and appliances on costs and profitability

Content (course unit)

WHAT machines and appliances are used in the field?
WHY is it cost-effective to make good use of technology?
HOW is it possible to make good use of technology reasonably in profitable business?

Exam schedules

Ma 25.9.2017 klo 8-10 Laskennan tentti
To 28.9.2017 8-11 Kone- ja laiteteknologia/gastronomia -tentti

Evaluation methods and criteria

- laskenta (hyväksytyt harjoitustehtävät S, tentti - yksilö) 20 %
- tiimitehtävä – palveluprosessin mallinnus 30 %
- tiimitehtävä – tilaustarjoilucase 10 %
- suunnitteluprojekti (yksilö/paritehtävä) hyväksytty - hylätty
- kone- ja laiteteknologia/gastronomiatentti (yksilö) 20 %
- ammatillinen osallistuminen (yksilö) 20 %

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- luennot
- lähiopetus
- käytännön harjoitukset
- tiimityö
- itsenäiset tehtävät
- tentit

Learning materials

- luentomateriaalit
- tehtäväkohtaiset materiaalit

Student workload

1 op = 27 h opiskelijan työtä
Laskenta 2 op
Kone- ja laiteteknologia erilaisissa liikeideoissa 8 op

Content scheduling

Aikataulu tarkentuu myöhemmin
Ma 22.8.2016 klo 9.00-15.30 Opintojakson aloitus
Tunnit pidetään viikoilla 34-41
- maanantaisin klo 8-16
- tiistaisin klo 8-16
- keskiviikkoisin klo 8–16
- torstaisin klo 8-16
Poikkeuksena opintojakson caset, joiden aikataulu tarkennetaan case-kohtaisesti.

Completion alternatives

Ahot-osaamisen näyttö on kirjallinen tentti, joka tehdään keskiviikkona 23.8.2017 klo 10-14

Practical training and working life cooperation

Vierailevia luennoitsijoita/työelämäyhteistyö

International connections

Vieraileva kv-luennoitsija

Further information

This module has more implementations, which are informed to students before the beginning of this course. Only one implementation is available to exchange students of DP in Hospitality Management, which is clearly marked.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jonkin suorituksen/arviointikohteen puuttuminen, esimerkiksi hylätty tenttisuoritus, palauttamattomat tehtävät, ei osallistunut tapahtumiin jne.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tunnistaa erilaiset liikeideat ja määritellä niiden kautta tarvittavat koneet ja laitteet.
Osaa käyttää valitun liikeidean mukaisia koneita ja laitteita.
Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi asioita pääosin omasta näkökulmastaan.
Tunnistaa ergonomian ja työturvallisuuden merkityksen koneiden ja laitteiden käytössä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa jäsentää erilaiset liikeideat ja kykenee vertailemaan ja arvioimaan eri kone- ja laitevalintojen toiminnallisuutta sekä kustannus- ja kannattavuusvaikutuksia.
Osaa käyttää valitun liikeidean mukaisia koneita ja laitteita sekä menetelmiä perustellusti.
Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ergonomia ja työturvallisuus huomioiden sekä on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ymmärtää toimialaa kokonaisuutena ja analysoi kone- ja laitevalintoja liiketoiminnallisesta näkökulmasta.
Osaa käyttää valitun liikeidean mukaisia koneita ja laitteita sekä testata ja luoda uusia toimintamalleja niiden avulla.
Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä työyhteisön kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti ja ennakoiden sekä tuoda palveluprosessiin taloudellisuutta ja hyvinvointia edistävää näkökulmaa.

Go back to top of page