Skip to main content

New Solutions (15 cr)

Code: 8T00BB26-3004

General information


Enrolment period
16.05.2016 - 31.08.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.09.2016 - 11.03.2017
Implementation has ended.
Credits
15 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
10 cr
RDI portion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Teachers
Leila Kakko
Satu Kylmälä
Riitta Brännare
Tuija Heikkilä
Mikael Lindell
Taija Karhe
Person in charge
Leila Kakko
Course
8T00BB26

Objectives (course unit)

Students are able
- to pay attention to the new and existing phenomena, trends, and weak signals in the field and society
- to seek new research data in the professional field and based on the research data to yield concrete ideas to develop the field of business

Content (course unit)

WHAT chances does the field of business offer?
WHY do development, innovation, and envisioning belong to the competence in the field, and what tools are needed for them?
HOW can I find and recognise my own career path?

Evaluation methods and criteria

Tutkimustyön perusteet osio:
Tutkimusanalyysi 20%
Tutkimuksen toteuttaminen 80%
Kirjallisuus:
hyväksytty tenttisuoritus
Kehittäminen:
Ammatillinen osallistuminen (luennot/lähiopetus) 10 %
Itse- ja vertaisarviointi 10 %
Kehittämistehtävä (tiimi) 80 %

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-tutkimustyö
-kehittämis-/projektityö
-tentti

Learning materials

Tutkimustyön perusteet (3 op)
Virtuaaliaineisto (Tabulassa)
Heikkilä, Tarja. 2010 (tai uudempi). Tilastolliset menetelmät. Helsinki: Edita.
Hirsjärvi, S., Remes P., Sajavaara, P. 2005. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. (tai uudempi painos)
Menetelmäopetuksen valtakunnallinen tietovaranto.
Kirjallisuus (5op)
Kirjallisuuspaketti (ohjeistus Tabulassa)
Kehittäminen (7op)
Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Katri Ojasalo, Teemu Moilanen, Jarmo Ritalahti. WSOYpro Oy. 2014, 3.painos
Muu materiaali kehittämistehtävän mukaan

Student workload

Tutkimustyön perusteet (3 op):
Luennot 0,25 op
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 0,75 op,
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 2 op
Kehittämisprojekti (7 op)
Kirjallisuus (5op)

Content scheduling

Tutkimustyön perusteet (3 op)
Lähikerta 9.9. klo 8-12
Muilta osin opetus on virtuaalista.
Mitä tutkimus on, tutkimuksen suunnittelu ja toteutus?
Mitä on määrällinen ja laadullinen tutkimus?
Miten tutkimusaineisto kerätään, kuvataan ja analysoidaan?
Miten tutkimuksen tulosten luotettavuutta arvioidaan?
Kirjallisuus (5op)
9.3 Torstai
klo 16.30 Kirjatentti
Kehittäminen (7 op)
12.1 Torstai
klo 16.30 Kurssin sisältö, tavoitteet ja tehtävät
Kehittämistehtävän ohjeistus
Tiimien muodostaminen, kehittämistehtävän aiheen valinta, työskentelyn aloitus
13.1 Perjantai
klo 9.00- 12.00 Megatrendit, ilmiöt ja heikot signaalit ja
tulevaisuuden tutkimusten kartoittaminen, parityö/tiimit
Ruokailu
klo 12-12.45 Aamun tiimityön purku
klo 13-15 Projektijohtaminen
14.1 Lauantai
klo 8.30- 10 Tiimityöskentelyä, tiimityöpaikan voitte valita.
Klo 10 -11 Kehittämistehtävän aiheen esittely tiimien valmentajille.
klo 11- 12 Tulevaisuuden tutkimus
Ruokailu
klo 12- 14.30 Tiimien ohjattu työskentely
Tiimien työskentelyä, ohjaus virtuaalisesti, sovittava tiimivalmentajan kanssa
2.2 Torstai
16.30-18 Luento
18-20 Tiimien ohjattu työskentely
3.2 Perjantai
klo 8.00- 9.00 Tiimityöskentelyä
klo 9.00- 12.00 Luentoja
klo 12.00 -13.00 Ruokailu
klo 12.30-16 Tiimityöskentelyä ja tiimien ohjausta
4.2 Lauantai
klo 8.30- 16 Projektisuunnitelmien esitys, tiimityöskentelyä ja tiimien ohjausta
Tiimien työskentelyä, ohjaus virtuaalisesti, sovittava tiimivalmentajan kanssa
10.3 Perjantai
klo 8.00 Tiimityöskentelyä ja ohjausta
klo 12-14 Vierailu luento
klo 14-16 Tiimityöskentelyä ja ohjausta
11.3 Lauantai
klo 8.30-14.30 Kehittämistehtävän purku

Completion alternatives

AHOT

Practical training and working life cooperation

Työelämään tehtävä tutkimus

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jokin suoritus puuttuu

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa tunnistaa ja määritellä tutkimustyöhön liittyvät peruskäsitteet
-suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti
-tarkastelee ja arvioi asioita vain omasta näkökulmastaan
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöi on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa soveltaa erilaisia tutkimusmenetelmiä
-osaa valita tutkimusmenetlmiä perustellen
-tarkastelee ja arvioi asioita laajasti
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa arvioida ja analysoida tutkimustuloksia
-osaa arvioida erilaisa ratkaisuvaihtoehtoja
-tarkastelee ja arvioi itseään sekä ammattialansa työyhteisöä
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Go back to top of page