New Solutions (15 cr)
Code: 8T00BB26-3003
General information
- Enrolment period
- 01.06.2016 - 08.01.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 05.03.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 15 cr
- Local portion
- 13 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Teachers
- Arja Luiro
- Leila Kakko
- Pirkko Timonen
- Jaana Sahlsten
- Person in charge
- Arja Luiro
- Course
- 8T00BB26
Objectives (course unit)
Students are able
- to pay attention to the new and existing phenomena, trends, and weak signals in the field and society
- to seek new research data in the professional field and based on the research data to yield concrete ideas to develop the field of business
Content (course unit)
WHAT chances does the field of business offer?
WHY do development, innovation, and envisioning belong to the competence in the field, and what tools are needed for them?
HOW can I find and recognise my own career path?
Exam schedules
5 op Kirjallisuuspaketin tenttiohjeistus Tabulassa
Evaluation methods and criteria
Tutkimustyön perusteiden arviontimenetelmät löytyvät Tabulasta
Kirjallisuus:
hyväksytty tenttisuoritus
Kehittäminen:
Ammatillinen osallistuminen (luennot/lähiopetus) 20 %
Itse- ja vertaisarviointi 10 %
Opponointi 10 %
Kehittämistehtävä (tiimi) 60 %
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot
-harjoitukset
-tutkimustyö
-tiimityö
-kehittämis-/projektityö
-tentti
Learning materials
3 op Tutkimustyön perusteet (ohjeistus Tabulassa)
5 op Kirjallisuuspaketti (ohjeistus Tabulassa)
7 op Kehittämistehtäväkohtaiset lähdemateriaalit
Student workload
3op Tutkimustyön perusteet, yhteensä 81 h
*Lähiopetus
*Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
*Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 1,5 op,
*Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 1,5 op
5 op Kirjapaketti, yhteensä 135 h
7 op Kehittäminen, yhteensä 189 h
*Lähiopetus
*Kehittämistyö
Content scheduling
Tutkimustyön perusteet syksy 2016 periodit 1 ja 2 klo 8-10.30 Lähiopetus Toteutus A 26.8., 9.9., 16.9., 25.9. ja 7.10.
Lähiopetus Toteutus B 28.10., 11.11., 18.11., 25.11., 9.12.
Kirjallisuus tentitään Tabulassa olevan ohjeistuksen mukaisesti
Kehittäminen:
Tiistai 10.1. klo 9-14 Opintojakson aloitus, kirjallisuuspaketti ja kehittäminen, tiimit, tehtävät
Luento: Toimintatutkimus Leila
Tiimityöskentelyä
Keskiviikko 11.1. klo 8-16
Luento: Projektijohtaminen Arja
Luento: Tapaustutkimus Leila
Perjantai 13.1. klo 8-11
Luento: Ennakointimenetelmät, trendit, megatrendit ja heikot signaalit Pirkko
Tiimityöskentelyä
Tiistai 17.1. klo 9-14 Leilan projekti koko päivän koko ryhmälle
Keskiviikko 18.1. klo 8-16
Luento: Skenaariot ja delfoi-menetelmä Pirkko
Luento: Havainnointi Leila
Perjantai 20.1. klo 8-11 Seminaari; kehittämistyön suunnitelmien
esittely, 11-14 Tiimityöskentelyä
Tiistai 24.1. klo 8-14 Tiimityöskentelyä, tiimiohjaukset
Keskiviikko 25.1. klo 8-16 Tiimityöskentelyä
Perjantai 27.1. klo 8-14 Tiimityöskentelyä
Tiistai 31.1. klo 8-14 Tiimityöskentelyä, tiimiohjaukset
Keskiviikko 1.2. klo 8-16 Tiimityöskentelyä
Perjantai 3.2. klo 8-14 Tiimityöskentelyä
MA 6.2.-KE 8.2. CATERING STUDIO Soveltava projekti
Tiistai 7.2. klo 8-14 Tiimityöskentelyä
Keskiviikko 8.2. klo 8-16 Tiimityöskentelyä
Perjantai 10.2. klo 8-14 Tiimityöskentelyä
Tiistai 14.2. klo 8-14 Tiimityöskentelyä, tiimiohjaukset
Keskiviikko 15.2. klo 8-16 Tiimityöskentelyä
Perjantai 17.2. klo 8-14 Tiimityöskentelyä; raporttien viimeistelyä
Tiistai 21.2. klo 8-14 Tiimityöskentelyä, itse- ja vertaisarvioinnit ja opponoinnit
Keskiviikko 22.2. klo 8-16 Kehittämistehtävien (+tulosten) esittelyt koko ryhmälle + opponoinnit
Perjantai 24.2. klo 8-14 Palautekeskustelut tiimeittäin (erillinen aikataulu)
Completion alternatives
AHOT
Practical training and working life cooperation
Työelämään suuntautuva kehittämistehtävä ja erilaiset projektit
HUOM! Kehittämistyö voi olla konkreettinen tutkimus tai tutkimus + soveltava projekti.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Jokin suoritus puuttuu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tutkimustyön perusteet suoritettu (omat arviointikriteerit Tabulassa). Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa). Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöi on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tutkimustyön perusteet suoritettu (omat arviointikriteerit Tabulassa). Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa). Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tutkimustyön perusteet suoritettu (omat arviointikriteerit Tabulassa). Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa). Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.