Research as a Tool (5 cr)
Code: 3H00EA62-3001
General information
- Enrolment period
- 23.11.2020 - 04.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Tiina Wickman-Viitala
- Marja-Liisa Timperi
- Arja Reinvall
- Person in charge
- Tiina Wickman-Viitala
- Course
- 3H00EA62
Objectives (course unit)
The student knows research and develop methods and can apply them. He/she learns how to modify research ideas and problems. He/she can make a research plan and write a research report.
Content (course unit)
Research process
Developing a research idea
Research problem and -question
Research methods
Research plan
Research report
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa suorittaa yksinkertaisia tutkimuksia, mutta ei ole paneutunut syvällisesti tutkimusmaailmaan eikä aina hahmota tutkimuksen merkitystä suhteessa käytäntöön. Hän tarvitsee apua pystyäkseen toteuttamaan huolellisen ja perustellusti tehdyn tutkimuksen.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija hallitsee tutkimus- ja kehittämistyön muutamia menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa suorittaa käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen, mutta tarvitsee tutkimustyössä hieman apua päästäkseen kiitettävään tulokseen.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija hallitsee monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistyön eri menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa suorittaa itsenäisesti ja laadukkaasti käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.
Location and time
Zoom / Teams -verkkotapaamiset
Tarkempi aikataulu ja opetustilat lukkarit.tamk.fi
Assessment methods and criteria
Tutkimus ja sen raportointi arvioidaan
Itsearviointi, vertaisarviointi, arviointi.
Tutkimusraportin opettaja-arviointi (arvosanalla 0-5) - 60 %
Oman työskentelyn itsearviointi (tiimi arvioi työskentelynsä sanallisesti sekä arvosanalla 0-5) - 20 %
Toisen tiimin tutkimusraportin ristiinarviointi sanallisesti sekä arvosanalla 0-5 - 20 %
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, kirja (lähde)kolahdukset, työelämässä tehtävä kehittämistehtävä ja sen raportointi.
Verkko-opetus (Moodle/ Zoom/ Teams )
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen opiskelu
Learning materials
Luettava kirjallisuus ilmoitettu kurssin Moodlessa
Suositeltava oppimateriaali Moodlessa
Opiskelua varten sinulla tulee olla käytettävissäsi tietokone, Internet-yhteys, nettikamera ja headset.
Lisäksi opiskelussa käytetään sovelluksia, joiden lataamiseen löytyvät linkit TAMKin intrasta tai joihin luodaan tunnus verkossa.
Tietokone pitää tuoda mukana kaikkiin lähipäiviin.
Kirjallisuudesta ilmoitetaan Moodlessa
Student workload
1 op = 27 h opiskelijan työtä
5 op = 5 * 27 h opiskelijan työskentelyä.
Content scheduling
1) Kehittämistyön menetelmät -tehtävä (Kirjallisuuteen tutustuminen)
2) Toteutuksen suoritusohjeet, tutkimusaiheen sopiminen, luento laadullisesta tutkimuksesta ja tuntitehtävä
3) Tutkimuksen suorittaminen - Excel/SPSS ja tutkimus
4) Tutkimusten tulosten esittely ja keskustelu - tiimit esittelevät lyhyesti kehittämistyön tulokset
Completion alternatives
Hyväksilukeminen (Katso opinto-opas)
Practical training and working life cooperation
Opiskelijat tekevät tiimissä pienen tutkimuksellisen kehittämistehtävän esim. kummiyritykselle ja raportoivat sen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut tutkimustyön tekemiseen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy soveltamaan tutkimustyötä liiketoiminnan kehittämisessä ja perustelemaan tekemänsä ratkaisut.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy soveltamaan tutkimustyötä liiketoiminnan kehittämisessä ja perustelemaan tekemänsä ratkaisut. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.