Accessibility of Built Environment and Building Services Engineering (5cr)
Code: 7Y00CJ63-3003
General information
- Enrolment period
- 01.07.2016 - 31.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Well-Being Technology
- Teachers
- Elina Ritola
- Kari Kallioharju
- Lea Saarni
- Jouni Sivenius
- Minna Nyström
- Person in charge
- Minna Nyström
- Course
- 7Y00CJ63
Objectives (course unit)
The students will learn to analyse built environment and its operating constraints.
The students know the demands and the relevant legislation which the disabled place on the environment.
The students learn to solve environmental problems in traditional and innovative ways.
The students are able to take advantage of assistive technology applications in order to design operations in built environment to suit people with disabilities better.
The students are able to select individual tools for environmental management and equipment to promote the movement in the operating environment.
The students are able to apply the principles of the building sector in order to promote accessibility.
The students are able to solve construction-related accessibility problems in the design, construction and modification stages.
Content (course unit)
The built environment, the most common operating constraints.
Legislation and guidelines to promote and demand barrier-free environment.
Properties and characteristics of an accessible environment.
Technical aids and environmental controls to facilitate movement and other activities.
Building Services and DFA.
Construction process and construction contract practices and channels of influence.
Environmental visions for barrier-free residential environment.
Design for all thinking.
Exam schedules
ei ole
Assessment methods and criteria
Aktiivisuus ja läsnäolot lähiopetuksessa. 60% läsnäolo lähiopetustunneilla on pakollinen.
Suullinen opettajan arviointi ja vertaisarviointi kritiikkitilaisuuksissa.
Arvosana 0 - 5 osaamistason mukaan.
Teaching methods
Lähiopetus, harjoitustyöt, vertaisarviointi ja seminaari.
Learning materials
Ilmoitetaan opintojakson aikana.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.
Content scheduling
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Completion alternatives
ei ole
Practical training and working life cooperation
Vierailuluentoja
Further information
Digitaalinen oppimisympäristö Tabula on opintojaksolla aktiivisessa käytössä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla, harjoitustehtävissä ja Tabulakeskustelussa on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan esteettömän ympäristön perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla, harjoitustehtävissä ja Tabulakeskustelussa on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja Tabulakeskusteluun aktiivisesti ja rakentavasti. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja Tabulakeskusteluun aktiivisesti ja rakentavasti. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.