Skip to main content

Accessibility of Built Environment and Building Services Engineering (5cr)

Code: 7Y00CJ63-3003

General information


Enrolment period
01.07.2016 - 31.08.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 31.12.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Well-Being Technology
Teachers
Elina Ritola
Kari Kallioharju
Lea Saarni
Jouni Sivenius
Minna Nyström
Person in charge
Minna Nyström
Course
7Y00CJ63

Objectives (course unit)

The students will learn to analyse built environment and its operating constraints.
The students know the demands and the relevant legislation which the disabled place on the environment.
The students learn to solve environmental problems in traditional and innovative ways.
The students are able to take advantage of assistive technology applications in order to design operations in built environment to suit people with disabilities better.
The students are able to select individual tools for environmental management and equipment to promote the movement in the operating environment.
The students are able to apply the principles of the building sector in order to promote accessibility.
The students are able to solve construction-related accessibility problems in the design, construction and modification stages.

Content (course unit)

The built environment, the most common operating constraints.
Legislation and guidelines to promote and demand barrier-free environment.
Properties and characteristics of an accessible environment.
Technical aids and environmental controls to facilitate movement and other activities.
Building Services and DFA.
Construction process and construction contract practices and channels of influence.
Environmental visions for barrier-free residential environment.
Design for all thinking.

Exam schedules

ei ole

Assessment methods and criteria

Aktiivisuus ja läsnäolot lähiopetuksessa. 60% läsnäolo lähiopetustunneilla on pakollinen.
Suullinen opettajan arviointi ja vertaisarviointi kritiikkitilaisuuksissa.
Arvosana 0 - 5 osaamistason mukaan.

Teaching methods

Lähiopetus, harjoitustyöt, vertaisarviointi ja seminaari.

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson aikana.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.

Content scheduling

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Completion alternatives

ei ole

Practical training and working life cooperation

Vierailuluentoja

Further information

Digitaalinen oppimisympäristö Tabula on opintojaksolla aktiivisessa käytössä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla, harjoitustehtävissä ja Tabulakeskustelussa on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan esteettömän ympäristön perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla, harjoitustehtävissä ja Tabulakeskustelussa on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja Tabulakeskusteluun aktiivisesti ja rakentavasti. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja Tabulakeskusteluun aktiivisesti ja rakentavasti. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.

Go back to top of page