Skip to main content

Pedagogical Practicum 1 (3 cr)

Code: 2X00CG30-3003

General information


Enrolment period
13.06.2016 - 01.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2016 - 25.04.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Matti Ruippo
Minna Leinonen
Maiju Kopra
Petri Antikainen
Jari Salmela
Markus Hohti
Pekka Ahonen
Anne Nietosvaara
Hanna Hurskainen
Course
2X00CG30

Objectives (course unit)

Student can perceive the possibilities of the basics of music and teaching with net in music education. He get aquaintance in rhytmics, making own music, improvisation, composing and he can recognize to use them in his own teaching. He gets to know the basics of teaching in his own substance and the materials using in teaching.

Content (course unit)

The basics of music:
Rhytmics and creativity in basic music elements specially in elementaty art teaching
Net-based learning:
The possibilities of Net-based learning
The pedagogue of substance
The main principles in substancepedagogy and how to apply them in teaching

Location and time

Maiju Kopran osuus: 1.9.; 8.9., 22.9. ja 29.9. klo 9-12, kolme ensimmäistä Kuntokatu 4, P2-02, viimeinen Kuntokatu 4, P2-06
Matti Ruipon osuus (ryhmä 1): 13.1.; 20.1.; 27.1. ja 3.2. klo 14.15-16.45, P2-01
Matti Ruipon osuus (ryhmä 2): 21.3.; 4.4.; 11.4. ja 18.4. klo 13-15.30, P2-01
Substanssipedagogiikka: opettajien määrittelemien aikataulujen mukaan syyslukukaudella.

Exam schedules

Tenttejä ei pidetä.

Evaluation methods and criteria

Arviointia tapahtuu koko opintojakson ajan. Opiskelijan läsnäolo tunneilla riittää hyväksyttyyn suoritukseen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Luennot, demonstraatiot, harjoitteet, omat tehtävät.

Learning materials

Oppimateriaali sovitaan erikseen opettajan kanssa opintojakson alussa. Verkkomateriaalia käytetään runsaasti.

Student workload

Lähiopetusta 36 h, omakohtaista työtä 45 h.

Content scheduling

Opetuksessa on kolme osaa:
1. Mirja Kopran osuus: rytmiikka, instrumenttiopetuksen ja musiikin perusteiden opetuksen yhteys.
2. Matti Ruipon osuus: Johdatus verkko-opetukseen.
3. Substanssipedagogiikka (eri opettajia): opetuksen alkeet, pedagogiset materiaalit, substanssikohtaiset materiaalit

Completion alternatives

AHOT

International connections

Materiaali on kansainvälistä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osallistu opetukseen tai ei tee esitettyjä korvaavia suorituksia.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen välttävästi. Hän ei tunne verkko-opetuksessa käytettäviä tieto- ja viestintätekniikan välineitä. Opintotehtävät on tehty välttävästi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen hyvin ja osallistuu keskusteluun pedagogisista mahdollisuuksista. Hän toteuttaa hyvin annetut työtehtävät.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen kiitettävästi ja osallistuu uutta luoden keskusteluun pedagogisista mahdollisuuksista. Hän toteuttaa kiitettävästi annetut työtehtävät.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Opiskelija osallistuu opetukseen ja tekee vaadittavat tehtävät.
Hylätty: Opiskelija ei suorita hyväksyttyyn suoritukseen vaadittavia osuuksia.
Poissaolot voidaan korvata erillisillä lisätehtävillä.

Go back to top of page