Pedagogical Practicum 1 (3 cr)
Code: 2X00CG30-3003
General information
- Enrolment period
- 13.06.2016 - 01.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2016 - 25.04.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Matti Ruippo
- Minna Leinonen
- Maiju Kopra
- Petri Antikainen
- Jari Salmela
- Markus Hohti
- Pekka Ahonen
- Anne Nietosvaara
- Hanna Hurskainen
- Course
- 2X00CG30
Objectives (course unit)
Student can perceive the possibilities of the basics of music and teaching with net in music education. He get aquaintance in rhytmics, making own music, improvisation, composing and he can recognize to use them in his own teaching. He gets to know the basics of teaching in his own substance and the materials using in teaching.
Content (course unit)
The basics of music:
Rhytmics and creativity in basic music elements specially in elementaty art teaching
Net-based learning:
The possibilities of Net-based learning
The pedagogue of substance
The main principles in substancepedagogy and how to apply them in teaching
Location and time
Maiju Kopran osuus: 1.9.; 8.9., 22.9. ja 29.9. klo 9-12, kolme ensimmäistä Kuntokatu 4, P2-02, viimeinen Kuntokatu 4, P2-06
Matti Ruipon osuus (ryhmä 1): 13.1.; 20.1.; 27.1. ja 3.2. klo 14.15-16.45, P2-01
Matti Ruipon osuus (ryhmä 2): 21.3.; 4.4.; 11.4. ja 18.4. klo 13-15.30, P2-01
Substanssipedagogiikka: opettajien määrittelemien aikataulujen mukaan syyslukukaudella.
Exam schedules
Tenttejä ei pidetä.
Evaluation methods and criteria
Arviointia tapahtuu koko opintojakson ajan. Opiskelijan läsnäolo tunneilla riittää hyväksyttyyn suoritukseen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Luennot, demonstraatiot, harjoitteet, omat tehtävät.
Learning materials
Oppimateriaali sovitaan erikseen opettajan kanssa opintojakson alussa. Verkkomateriaalia käytetään runsaasti.
Student workload
Lähiopetusta 36 h, omakohtaista työtä 45 h.
Content scheduling
Opetuksessa on kolme osaa:
1. Mirja Kopran osuus: rytmiikka, instrumenttiopetuksen ja musiikin perusteiden opetuksen yhteys.
2. Matti Ruipon osuus: Johdatus verkko-opetukseen.
3. Substanssipedagogiikka (eri opettajia): opetuksen alkeet, pedagogiset materiaalit, substanssikohtaiset materiaalit
Completion alternatives
AHOT
International connections
Materiaali on kansainvälistä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu opetukseen tai ei tee esitettyjä korvaavia suorituksia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen välttävästi. Hän ei tunne verkko-opetuksessa käytettäviä tieto- ja viestintätekniikan välineitä. Opintotehtävät on tehty välttävästi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen hyvin ja osallistuu keskusteluun pedagogisista mahdollisuuksista. Hän toteuttaa hyvin annetut työtehtävät.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen kiitettävästi ja osallistuu uutta luoden keskusteluun pedagogisista mahdollisuuksista. Hän toteuttaa kiitettävästi annetut työtehtävät.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opiskelija osallistuu opetukseen ja tekee vaadittavat tehtävät.
Hylätty: Opiskelija ei suorita hyväksyttyyn suoritukseen vaadittavia osuuksia.
Poissaolot voidaan korvata erillisillä lisätehtävillä.