Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5 cr)
Code: 7S-20-3007
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 26.02.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 09.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Tapio Salomäki
- Marjo Harju
- Course
- 7S-20
Objectives (course unit)
Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work
Content (course unit)
- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work
Exam schedules
Tentti 23.2.2016 ( Tapio Salomäki)
Tentti 9.5. 2016 ( Marjo Harju)
Assessment methods and criteria
Arviointi:0-5. Tentti 23.2.2016 varten: Hämäläinen-Kurki:Johdatus sosiaalipedagogiikkaan s-59-87, luennot.
Arvioinnissa painottuu ymmärtäminen, kokonaisuuden hallinta, jäsentyneisyys, tiedon soveltaminen ja kriittinen arviointi.
Tenttimateriaali 9.5.2016 varten: Asiakkuus sosiaalityössä. Merja Laitinen ja Anneli Pohjola (toim.)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmätyöt, harjoitukset ja muut itsenäiset tehtävät
Learning materials
Luennot, moniste(Hämäläinen-Kurki/ Johdatus sosiaalipedagogiikkaan (s 59-87), videot+valokuvat
Student workload
Tapio Salomäki :
Lähiopetus+tentti 16h
Itsenäinen sosiaalipedagoginen tehtävä: 68h
Marjo Harju:
ma 14.3. lähiopetus
ma 9.5. tentti
itsenäinen tehtävä
Content scheduling
Sosiaalipedagogiikan keskeiset käsitteet, sosiaalipedagoginen lähestymistapa ja soveltaminen, käytännnön esimerkkejä aktiviteeteista (videot, valokuvat, projektit), Madsenin kukka ja sen sovellukset.
Sosiaalityön lähtökohdat ja käsitteet. Sosiaalityön työorientaatiot.
Completion alternatives
Sovitaan henkilökohtaisesti.
Practical training and working life cooperation
On mahdollista/opintokäynnit/vierailut suunnitteilla; opiskelijat voivat ottaa kantaa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Vastaus puutteellinen, vääriä tietoja
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Vastaus epäjohdonmukainen, kritiikitön, pintapuolinen ja kapea.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Vastauksessa relevattia tietoa, joka perusteltu, johdonmukainen ja kirjoittaa osoittaa hallitsevansa aihealueen
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Käsitteet on määritelty kattavasti ja vastauksessa on sisäistä aiheen kiitettävä hallintaa. Vastauksessa myös kriittistä ja luovaa, omaperäistä ajattelua. Ammatillisesti vahvaa rakentavaa tekstiä.