Administration, Health Economics and Enterprise (4 cr)
Code: 7R00BI42-3001
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 11.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 03.06.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Radiography and Radiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography and Radiotherapy, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Tiina Säilä
- Course
- 7R00BI42
Objectives (course unit)
Students
-know the basics of administration and the sectors of health care
-know the principles of management in imaging and radiotherapy units
-know the basic terms and conditions of employment
-know the methods of quality assurance and clinical audition
-know the basic concepts of health economics
-are aware of the significance of economy and enterpreneurship in health care
Content (course unit)
-Management and leadership
-Quality of service and evaluation of service
-Basics of terms and conditions of employment
-Structure of social and health services
-Legislations of patients rights
-Health economics
-Enterpreneurship
Exam schedules
Seminaariesitykset 25.5.2016
Assessment methods and criteria
Arvosana koostuu seminaariesityksestä ja Tabulaan kirjoitettavasta oppimispäiväkirjasta painotettuna tuntiaktiivisuudella.
Teaching methods
Luennot, opintokäynnit, seminaarityöskentely
Learning materials
Annetaan opintojakson alussa
Student workload
Opintokäynnit 100% läsnäolo tai vaihtoehtoinen suoritustapa, joka sovitaan yksilöllisesti
Osallistuminen oppitunneille tai tunnin aiheeseen liittyvä tiivistelmä Tabulaan
Säännöllinen oppimisprosessin reflektointi Tabulaan keskustelualueelle
Content scheduling
Opintojakso on koko kevätlukukauden mittainen (12.1.2016 - 30.5.2016)
Completion alternatives
Sovitaan erikseen
Practical training and working life cooperation
Opintokäynnit terveysalan toimijoiden yksiköihin
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei ole osallistunut opintokäynteihin
Ei ole reflektoinut oppimistaan keskustelualueella
Ei ole suunnitellut, toteuttanut ja arvioinut seminnariesitystä annetusta aiheesta
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
on selvillä kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteista
on selvillä laadun arviointimenetelmistä ja kliinisestä auditoinnista
omaa perustiedot työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista ja asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta
tietää terveystaloustieteen peruskäsitteet
hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
ymmärtää yrittäjyyskäsitteen ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa
on osallistunut opintokäynteihin ja refletoinut oppimistaan
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
ymmärtää yrittäjyyskäsitteen ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja toiminnan palveluketjuja
osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtaimisesta ja terveystaloustieteestä
on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä refletoinut oppimistaan monipuolisesti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
tiedostaa taloudellisen toiminnan merkityksen omalla vastuualueellaan
tunnistaa johtamisen merkityksen työyhteisön ja -ryhmän toimivuuteen hoidon ja palvelun laadun edistämiseksi
tiedostaa vastuunsa itsensä johtamisesta ja omien työelämätaitojensa kehittämisestä
osaa analysoida laatujohtamisen kokonaisuutta
osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtaimisesta ja terveystaloustieteestä niin, että voi esittää perusteluja kehittämisehdotuksia
on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä
On refletoinut oppimistaan monipuolisesti
On ollut oppimiseen liittyvän keskustelun aktiivisena toimijana