Skip to main content

Learning Skills (6 cr)

Code: 7K00BC52-3055

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 31.07.2016
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Jouni Viidanoja
Helena Virikko
Paula Pursiainen
Piia Lavonius-Ylönen
Taina Peltonen
Person in charge
Piia Lavonius-Ylönen
Course
7K00BC52

Objectives (course unit)

The student
-knows how to utilise pedagogical knowledge in analysing and developing his/her learning;
-takes responsibility for his/her own learning as a group member;
-is able to define the process and stages of professional growth and related ethical codes;
-knows how to act in the university of applied sciences environment and knows the internationalisation possibilities.
-recognises the characteristics of scientific research and its structure
-is able to utilise research to support his/her learning
-is able to produce formal texts and presentations using information technology

Content (course unit)

- written communication
- information technology
- personal learning skills
- orientation studies
- research literacy

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Arviointimenetemät eri osissa:
Osa 1 Orientoivat opinnot: Ei tenttiä
Osa 2 Kirjoitusviestintä:tehtäviä
Osa 3 Informaatiotekniikka: näyttökoe tietokoneella
Osa 4 Minä oppijana: Ei tenttiä
Osa 5 Tutkimuksen lukutaito:essee
Osa 6 Tiedonhallinta: pakollinen osallistuminen opetukseen

Evaluation methods and criteria

Arviointimenetemät eri osissa:
Osa 1 Orientoivat opinnot:
osallistuminen opetukseen
Osa 2 Kirjoitusviestintä
essee
osallistuminen opetukseen
Osa 3 Informaatiotekniikka
näyttökoe tietokoneella
osallistuminen opetukseen
Osa 4 Minä oppijana
pakollinen osallistuminen opetukseen
pohdintaessee, palautetaan työpajaan
Osa 5 Tutkimuksen lukutaito
essee
osallistuminen opetukseen
Osa 6 Tiedonhallinta
pakollinen osallistuminen opetukseen

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Aktivoivat kirjoitustehtävät, harjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu, ohjattu verkko-opiskelu, työpajatyöskentely, luennot, opetuskeskustelu, verkkokeskustelu

Learning materials

Aktiivinen oppiminen, Ohjatun itsenäisen työskentelyn opas 1.
intra.tamk.fi, laatukäsikirja
Tuomi, J. 2006. Tutki ja lue, Johdatus tieteellisen tekstin ymmärtämiseen. Tammi
Kirjoittamista tukevat verkkomateriaalit ja kirjoitusviestinnän toteutuksilla jaettu materiaali
TAMKin kirjallisen raportoinnin ohje
opintojakson alussa sovittava muu kirjallisuus

Student workload

tarkentuu syksyn aikana.

Content scheduling

Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu seuraavista osista
- Orientoivat opinnot 1op
- Kirjoitusviestintä 1 op
- Informaatiotekniikka 2 op
- Minä oppijana/kasvatustiede 1 op
- Tutkimuksen lukutaito 1 op
- Tiedonhallinta

Further information

Toteutussuunnitelma tarkentuu kevään aikana.
Tarkennetut tavoitteet
- osaa toimia ammattikorkeakouluympäristössä ja osaa käyttää tukipalveluita
- tietää ammattikorkeakoulun tarjoamat mahdollisuudet kansainvälistymiseen
- osaa hyödyntää ammattikorkeakoulun tietojärjestelmiä
- osaa käyttää työvälineohjelmia opinnoissaan ja työelämässä
- Osaa tuottaa esityksiä tietojenkäsittelyohjelmia hyödyntäen
- ymmärtää sisäisen yrittäjyyden merkityksen opiskelutavoitteiden saavuttamisessa
- osaa käyttää kasvatustieteellistä tietoa oman oppimisensa analysointiin ja kehittämiseen
- ottaa vastuun omasta oppimisestaan ryhmän jäsenenä
- osaa määritellä ammatillisen kasvun ja ammattieettisen kehityksen prosessin ja vaiheet
- osaa eritellä tieteellisen tutkimuksen tunnusmerkit
- osaa kuvata tieteellisen tutkimuksen rakenteen ja osaa soveltaa rakennetta soveltuvin osin omissa teksteissään
- osaa perustella tutkimuksen perusluokittelujen erot
- osaa käyttää tutkittua tietoa oman oppimisensa tukena
osaa laatia asiatyylisen, ongelmaperustaisen esseen
- osaa hyödyntää oman alansa lähteitä monipuolisesti ja kriittisesti osana oman tekstinsä kokonaisuutta
- osaa kirjoittaa tyylillisesti yhtenäisen ja ohjeiden mukaisen tekstin yhdistäen omaa ja lähdekirjoittajien ajattelua vakuuttavasti perustelluksi vuoropuheluksi
- opiskelija osaa hakea suunnitelmallisesti ja tehokkaasti oman koulutusalansa tietoa
Tarkennetut sisällöt
- orientoivat opinnot
- tietoturvariskit ja niiden hallinta
- informaatiotekniikka
- Ms-Office (Word, Excel, PowerPoint)
- asiakirjastandardit, kirjallisen työn ohjeet
- TAMK-tietojärjestelmät
- sisäinen yrittäjyys
- asiatyyli, ongelmaperustaisen tekstin rakenne
teksti- ja lähdeviitteet, lähteisiin viittaaminen
oman ajattelun ja viitatun tiedon yhdistäminen tekstissä
- oman oppimistyylin ja oppimisstrategioiden analyysi
- taitava oppiminen ja oppimisen arviointi
- sosiaalinen oppiminen
- ammatillinen ja eettinen kasvu kasvu
- tieteellinen tieto ja tieteellinen tutkimus
- metodin ja metodologian merkitys tutkimuksessa
- tieteellisen tutkimuksen rakenne
- tutkimuksen viitekehys
- tutkimustyypit ja tutkimuskohde
- tutkimusstrategiat
- tiedonhaun opetus (kirjasto)

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerit – hyväksytty / hylätty
- osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa
- osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissään
- osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
- osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
- on tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti

Go back to top of page