Results with communication (5 cr)
Code: 8T00BZ83-3010
General information
- Enrolment period
- 01.08.2016 - 26.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.08.2016 - 31.03.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Mirja Kinnunen
- Course
- 8T00BZ83
Objectives (course unit)
Students can
- take advantage of their field sources in a comprehensive and critical manner as part of their overall communication
- prepare a structurally intact, illustrative, case style and comprehensible text
- affect the communication process flow and use group communication in communication situations in their own field
Content (course unit)
WHAT do you need for convincing communication?
WHY is it important to know your own communicator profile?
HOW is group communication used in different situations?
Exam schedules
Ei tenttiä. Arviontiin vaikuttavien tehtävien aikataulu sovitaan kurssin alussa. Aikataulumuutoksista tiedotetaan Tabulan kautta.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen sekä annettujen kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista asetettujen oppimis-, laatu-, aikataulutavoitteiden mukaan.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmä- ja yksilötehtävät, viestintä- ja vuorovaikutustilanteiden simulaatioharjoitukset, esitykset, itse- ja vertaisarviointi
Learning materials
Opetusmateriaali esitetään Tabulassa (Moodle TAMKissa), joka toimii sekä materiaalipankkina että opiskelijoiden tehtävien palautuskanavana. Opettaja lähettää koko kurssia koskevat tiedotteet Tabulan kautta. Kurssin aikataulu, tehtävänannot, suoritusvaatimukset ja muut käytännön toimia koskevat asiat on keskitetty sinne.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa noin 27 tunnin työpanosta, koko kurssin työ 5 x 27 = 135 h.
Lähiopetusta on vähän, joten opiskelijalta edellytetään itsenäistä opiskelua kurssin sisällöistä suositeltujen oppimateriaalien avulla sekä omaa aktiivista otetta kurssitehtävien teossa.
Content scheduling
1.-2. periodilla on kaksi lähiopetuskertaa.
Keväällä opintojakso ajoittuu 3. periodille.
Kurssin aikataulu, oppisisällöt ja vaaditut suoritukset esitellään ensimmäisellä lähiopetuskerralla.
Completion alternatives
Ei tenttiä. Arviontiin vaikuttavien tehtävien aikataulu sovitaan kurssin alussa. Aikataulumuutoksista tiedotetaan Tabulan kautta.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei huolehdi annetuista tehtävistä sovitussa aikataulussa eikä palauta tehtäviä. Hylätyt tehtäväsuoritukset: opiskelija ei hallitse asiatyyliä, ei osaa viestiä tilanteeseen sopivasti eikä kykene kohdentamaan viestejään vastaanottajan mukaan. Kielessä on runsaasti puutteita sekä rakenne-, muoto- ja tyylivirheitä. Hän ei kykene arvioimaan omaa viestintäosaamistaan eikä havaitsemaan keskeisimpiä kehittämiskohteita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, vaikkakin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hahmottaa oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja keskeisimmät kehittämiskohteet.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestintä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit on helppo ymmärtää, ne ovat sujuvia, ja tekstit melko virheettömiä. Opiskelija tiedostaa selkeästi oman viestijäosaamisensa vahvuudet ja heikkoudet ja kykenee laatimaan realistisen kehittymissuunnitelman, joka tukee hänen ammatillista osaamistaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Hän osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen ja tyylin. Opiskelija määrittelee tarkasti oman viestintäosaamisensa ulottuvuudet ja kehittää määrätietoisesti viestintätaitojaan oman alansa ammattilaisena.