Skip to main content

From Ingredients to Portions (10 cr)

Code: 8T00BB17-3007

General information


Enrolment period
01.08.2016 - 21.10.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 19.12.2016
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Leila Kakko
Jaana Sahlsten
Sami Salonen
Taija Karhe
Person in charge
Taija Karhe
Course
8T00BB17

Objectives (course unit)

Students are able
- to choose the right ingredients, methods, and equipment to produce high-quality products
- to work out standard recipes
- to implement customer service according to the business idea

Content (course unit)

WHAT know-how is needed to produce catering services?
WHY and what kind of product expertise and method management are needed to produce catering services?

Evaluation methods and criteria

-Ammatillinen osallistuminen ja
mediakeskustelu 25 %
-Ravitsemustehtävät 25 %
-Portfolio 25%
-Tentti 25%

Teaching methods

-luennot
-käytännön harjoitukset
-tiimitehtävät, henkilökohtaiset tehtävät
-havainnointi

Learning materials

- Voutilainen, E., Fogelholm, M., Mutanen, M. 2015. Ravitsemustaito. Helsinki: Sanoma pro.
- Valtion ravitsemusneuvottelukunta. 2014. Terveyttä ruoasata. Suomalaiset ravitsemussuositukset 2014.
- Lehtinen, M., Peltonen, H. & Tauren, P. 2011. Ruoanvalmistuksen käsikirja. Helsinki: WSOY
-Parkkinen, K. 2010. Utelias kokki: elintarviketietoa ja -kemiaa ruoanvalmistajalle. Helsinki: Restamark.
-Hopia, A. 2008. Kemiaa keittiössä. Helsinki: Kustannusosakeyhtiö Nemo.
-http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi/portal/fi/ravitsemussuositukset/
-http://www.sydanliitto.fi/terveellinen-ruokavalio
-http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/aiheet/tietopaketit/ravitsemustietoa/terveys/terveellinen_ruokavalio

Student workload

1 op = 27 h opiskelijan työtä
Lähiopetus 7 op
Työkeikat 1 op
Tiimitehtävät 1 op
Tentti 1 op

Completion alternatives

AHOT: Ahotista keskustellaan tuutoriopettajan kanssa. Ahot-hakemus tehdään Hyvähot-ohjelmalla. Hakemuksen liitteeksi tulee kopio tutkintotodistuksesta sekä erillinen selvitys siitä, miten on saavuttanut opintojakson osaamistavoitteet.
Näyttönä ovat kirjallinen tentti sekä elintarvikekemian ja ravitsemuksen täydennystehtävät.

Practical training and working life cooperation

Työvuorot Campusravitassa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jonkun arviointikohteen puutteellinen suorittaminen.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta luovasti aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.

Go back to top of page