As a gastrotourist in the world (8 cr)
Code: 8T00CP92-3002
General information
- Enrolment period
- 01.12.2015 - 11.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.01.2016 - 26.02.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
Objectives (course unit)
Opiskelija osaa
- gastromatkailun keskeiset käsitteet
- käyttää gastronomiaa matkailuvalttina
- osaa tuotteistaa moniaistisia elämyksiä.
Content (course unit)
Mikä on gastromatkailun merkitys?
Miten elämyksellisyys näkyy gastronomiassa?
Miten erilaiset kulttuurit näkyvät gastronomiassa?
Miten gastronomian ja matkailun voi tuotteistaa?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Osaa tunnistaa gastromatkailuun liittyvät käsitteet. Osaa tuottaa eri kulttuurien gastronomiaa suunnitelmien mukaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi palautetta pääasiassa omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Osaa jäsentää gastromatkailuun liittyvät käsitteet ja ymmärtää niiden merkityksen toimialalla. Osaa hyödyntää ruokaa ja juomaa matkailuvalttina asiakaslähtöisesti. Osaa vertailla ja arvioida gastromatkailutuotteita liikeidean huomioiden. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Ymmärtää gastromatkailun merkityksen toimialan kehittämisessä. Osaa tuottaa elämyksellisiä gastromatkailutuotteita asiakaslähtöisesti, taloudellisesti ja kannattavasti erilaiset liikeideat huomioiden. Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä tiiminsä kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti palveluprosessissa kannattavuuden huomioiden.
Exam schedules
Pe 5.2.2016 Gastromatkailun teoria ja taustat -tentti
Ti 23.2.2016 9.30-11 Gastronomia -tentti
Evaluation methods and criteria
-ammatillinen osallistuminen sisältäen mm. osallistumista gastronomiapäiviin, matkamessuille, teoria ja taustat -opiskeluun eli tehtävien tekemistä ja läsnäoloa (yksilötyö) – 30 %
-kohdetehtävä (yksilötehtävä) – 10 %
-tentti a sis. itsearvioinnin (yksilötyö) – 10 %
-tentti b sis. itsearvioinnin (yksilötyö) – 10 %
-projekti + tiimiarvio (tiimityö) – 40 %
Teaching methods
-luennot
-messut
-tiimityö
-käytännön harjoitukset
-projekti
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa.
Student workload
Lähiopetus 3 op
Itsenäinen työ 3 op
Content scheduling
Vk 2
Ti 12.1. klo 8-11 Kurssin aloitus, tehtävät, tiimit, gastromatkailun teoria ja taustat –ennakkotehtävän ohjeistus ja materiaalit, projektin aloitus ja ennakkomyynnin suunnittelu + toteteutuksen käynnistäminen (AL, RB)Ran
Pe 15.1. klo 8-16.30 Gastronomiapäivä (AL), Ranska, kuohuviinit ja samppanja
Vk 3
Ti 19.1. klo 8-11 Gastromatkailun teoria ja taustat: tiimeissä toteutettu käsitteistön käsittely (RB)
Pe 22.1. noin klo 8-19 Matkamessut Helsingissä (tiimitehtävät)
Vk 4
Ti 26.1. klo 8-11 Matkailutuote, tuotteistaminen (RB)
Pe 29.1. klo 8-11 Projektin aiheiden esittely (AL, RB)
Vk 5
Ti 2.2. klo 8-15.30 Gastronomiapäivä (AL), Espanja ja Torresin viinit
Pe 5.2. klo 8-15 Tentti gm:n teoriasta ja taustoista klo 8-10, projektia koskevat tiimiohjaukset (RB)
Vk 6
Ti 9.2. klo 8-11 Tiimiohjaus + tilaukset (AL)
Pe 12.2. klo 8-16.30 Gastronomiapäivä (AL) Makuja maailmalta ja makeat jälkiruokaviinit
Vk 7
Ti 16.2. klo 8-11 Projektin viimeistely
Pe 19.2. klo 8-18 Projektitapahtuma
Vk 8
Ti 23.2. klo 8-9.30 tiimiarvioinnit, noin 9.30–11 tentti, gastronomia (AL)
International connections
+ 2 op lyhyt vaihto Unkariin
Further information
Opintojakson laajuus on 6 op, mutta siihen voi liittää 2 op:een Unkarin lyhyen vaihdon (ravintolapäivän järjestäminen Budapestissa Suomen suurlähetystössä).
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suorituksia puuttuu
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa gastromatkailuun liittyvät käsitteet. Osaa tuottaa eri kulttuurien gastronomiaa suunnitelmien mukaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi palautetta pääasiassa omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa jäsentää gastromatkailuun liittyvät käsitteet ja ymmärtää niiden merkityksen toimialalla. Osaa hyödyntää ruokaa ja juomaa matkailuvalttina asiakaslähtöisesti. Osaa vertailla ja arvioida gastromatkailutuotteita liikeidean huomioiden. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ymmärtää gastromatkailun merkityksen toimialan kehittämisessä. Osaa tuottaa elämyksellisiä gastromatkailutuotteita asiakaslähtöisesti, taloudellisesti ja kannattavasti erilaiset liikeideat huomioiden. Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä tiiminsä kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti palveluprosessissa kannattavuuden huomioiden.