Skip to main content

Pedagogical Basic Skills (5 cr)

Code: 2X00CG24-3002

General information


Enrolment period
13.06.2016 - 22.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.01.2017 - 12.05.2017
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Päivi Lehtonen
Person in charge
Päivi Lehtonen
Course
2X00CG24

Objectives (course unit)

Students are able to
- plan, give guidance, and assess various teaching and learning situations
- make connections between own thoughts and theoretical approach methods
- produce an rough draft of their own applied knowledge
The aims of the course are:
- to recognize and make assessment of the starting points and demands of the diversive pupils
- to describe and assess the own teacher´s role by means of personality and developmental psychology
- to describe the principles of interactive discussion for assessment
- to evaluate and give feedback processwise to support the pupils learning
- to apply principles of pedagogic wellbeing in the work

Content (course unit)

Core questions to be answered
- What is pedagogical wellbeing and how can it be influenced?
- What is the meaning of assessment and feedback in learning?
- How to include individual learning methods and the diveristy of learning in teaching?
- Why is it important for a teacher to review and recognize own applied knowledge?
- How can a music pedagogue apply knowledge of personality and developmental psychology?

Evaluation methods and criteria

Lähiopetukseen osallistuminen on erittäin suositeltavaa. Mahdolliset poissaolojen aikaiset osuudet on suoritettava tehtävillä.
Opiskeluun kuuluu lähiopetukseen osallistumisen lisäksi tehtävinä osallistuminen lukupiirityöskentelyyn, osallistuminen pienryhmätehtävien valmisteluihin ja esittämisiin
Opintojaksoa arvioidaan asteikolla:
hyväksytty - täydennettävä - uusittava
Arviointi tapahtuu itse- ja vertaisarviointina sekä opettajan suorittamana arviointina.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

lähiopetus|aktivoivat kirjoitustehtävät|esitelmät|yhteistoiminnallinen oppiminen|opetuskeskustelu|demonstraatiot|harjoitukset|harjoitustyöt|referaatti/essee|kenttätyöskentely (sis. opintoretket)

Learning materials

Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia. 4. uudistettu painos. Helsinki: WSOY.
Jantunen. T. & Ojanen, E. (toim.) 2011. Sydämen sivistys - Kasvatuksen ytimessä. Helsinki: Aurinko Kustannus.
Lehtinen, E., Kuusinen, J. & Vauras, M. 2007. Kasvatuspsykologia. Helsinki: WSOY.
Lyytinen, P. Korkiakangas, M.& Lyytinen, H. 1997. Näkökulmia kehityspsykologiaan. Kehitys kontekstissaan. Helsinki: WSOY.
Nummenmaa, L. 2010. Tunteiden psykologia. Helsinki: Tammi.
Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P. & Nurmi, J. 2010. Ihmisen psykologinen kehitys. Helsinki: Sanoma Pro.
Sallila, P & Malinen, A.(toim.)2002. Opettajuus muutoksessa. Aikuiskasvatuksen 43. vuosi-kirja. Helsinki: Kansanvalistusseura.
Sinkkonen, J. 2008. Mitä lapsi tarvitsee hyvään kasvuun? Helsinki: WSOY.
Uusikylä, K. & Atjonen, P. 2000. Didaktiikan perusteet. Helsinki : WSOY.
Kirjoja käytetään soveltuvin osin. Lisäksi voidaan käyttää opettajan ja opiskelijoiden valitsemia kirjoja, artikkeleita tai muuta materiaalia tarpeen mukaan.

Student workload

133 tuntia, josta lähiopetusta vain pienempi osa suurimman osan toteutuessa yksilö- ja ryhmätyönä itsenäisesti opiskellen.

Completion alternatives

Neuvotellaan erikseen opettajan kanssa.

Further information

Opiskelijan olisi hyvä suorittaa tämä osuus samana lukuvuonna, jolloin hän antaa ensimmäisen opetusnäytteensä, koska jakson sisältö on osittain yhteydessä kyseiseen harjoitteluun.

Go back to top of page