Physiotherapy for Children and Adolescents, Theory (8 cr)
Code: 7F00BA31-3002
General information
- Enrolment period
- 01.06.2016 - 31.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Jussi Savolainen
- Tarja Tittonen
- Anne-Marja Hammar
- Jarmo Perttunen
- Hannu Järvinen
- Liisa Sittig
- Maarit Keskinen
- Vesa Joutsen
- FYSIO Luennoitsija
- Raija Jaakkola
- Small groups
- tutorryhmä 1 (Size: 1 . Open UAS : 1.)
- tutorryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- tutorryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- tutorryhmä 1
- tutorryhmä 2
- tutorryhmä 3
- Course
- 7F00BA31
Objectives (course unit)
Students
- know changes of society and how they affect a family
- are aware of the effects of an illness on children and family
- know the effects of illnesses on movement and functional ability of a child or an adolescent and on the whole development of an individual
- are able to find evidence based knowledge and to use it in physiotherapy
- are able to select appropriate and effective assessment strategies for movement abilities and the functions of a child or an adolescent and are able to use clinical reasoning and to plan treatment strategies
- know the effects of the most common medication for children’s’ diseases
Content (course unit)
- motor development of a child as part of the whole development of an individual
- delayed development of a child
- reflexes in child’s development
- attachment theory and early interaction
- socioemotional disorders and mental disorders of children and adolescents and physiotherapy
- autism disorders and physiotherapy
- children with learning difficulties
- respiratory physiotherapy with children and adolescents
- musculo-skeletal problems of children and adolescents
- neurological problems and physiotherapy with children and adolescents
- physiotherapy in mental health problems of children and adolescents
- required medication
Exam schedules
Tests and dates later
Assessment methods and criteria
Tests, written products and presentions
Tutorials are evaluated
Teaching methods
Lectures, discussions in groups and group work
PBL tutorials
Seminars
Learning materials
Materials given in June - and comleted during autumn
Content scheduling
8.8.-34.9. and 16.11.-20.12.201
Orientation and beginning at school 15.8.2016 at 10.15 o´clock ( During week 32 there is independent task - everyone doing her/himself - and date to return the task is 14.8.2016)
Between course dates there is Clinical Practice 5 weeks and Week 45 is "Own independet study week"
Practical training and working life cooperation
Children´s Daycare centers
Schools
Further information
Description of the course 7F00BA30
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Perustiedoissa on puutteita, irrallisuuksia ja virheellisyyksiä. Tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa valita joitakin tutkimisen ja fysioterapian menetelmiä sekä perustella valinnat. Osaa runsaasti ohjattuna suunnitella fysioterapiaa suunnilleen ikätasoisesti lapsen ja nuoren elinpiirissä huomioiden eri yhteistyötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne. Tietää apuvälineistä ja niiden käytöstä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa valita tutkimisen ja fysioterapian menetelmät sekä perustella valinnat. Osaa suunnitella fysioterapiaa lapsen ja nuoren elinpiiriin sopivasti huomioiden eri yhteistyötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne. Tietää apuvälineistä ja niiden valinnasta sekä käytöstä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa valita tarkoituksenmukaiset ja kattavat tutkimisen ja fysioterapian toteutuksen menetelmät sekä perustelee valinnat monipuolisesti. Osaa suunnitella monipuolisesti ja luovasti fysiorapiaa lapsen ja nuoren elinpiiriin sopivasti huomioiden ohjauksessaan eri yhteityötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne.
Tietää miten valitaan, hankitaan ja ohjataan apuvälineitä ja niiden käyttöä yksilöllisesti.