The Basics of Public Health Nursing 1 (3cr)
Code: 7K00BV67-3002
General information
- Enrolment period
- 25.07.2016 - 04.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
- Teachers
- Mari Koskimäki
- Pirkko Kivinen
- Irmeli Nieminen
- Course
- 7K00BV67
Objectives (course unit)
Students
- use evidence based methods and take responsibility for maintaining and developing their professional knowledge
- use appropriate working methods with individuals, families, groups and communities based on the needs, economy and social responsibility
- make independent decisions and work according to plans and prioritise their work
- work with clients by taking multiculturalism into account
Content (course unit)
- principles, values and ethics of public health nursing
- family and client orientation in public health nursing
- working methods and approaches in public health nursing
- internationality and multiculturalism in public health nursing
- professional growth process
Prerequisites (course unit)
Clinical professional studies of the degree programme and anatomy and physiology (135 cr)
Exam schedules
Terraariokoe viikolla 35.
Assessment methods and criteria
lähipäiville osallistuminen,
tehtävät, numeraalinen arviointi
tentti, numeraalinen arviointi, 5.9.2016
itse- ja vertaisarviointi
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot,
menetelmäharjoitukset, tehtävät, videointi
portfoliotyöskentelyn aloittaminen
Learning materials
koe kirjallisuus:
Terveydenhoitajan ammatillinen osaaminen
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Sosiaali_ja_terveys/Terveydenhoitoty%C3%B6/Terveydenhoitajan_ammatillisen_osaamisen_kuvaus.pdf
Haarala P., Honkonen H.,Mellin O., Tervaskanto-Mäentausta T. 2014. Terveydenhoitajan osaaminen Edita
Vehviläinen, S. 2014. Ohjaustyön opas. Gaudeamus.
Oksanen, J. 2014. Motivointi työvälineenä. PS-kustannus
Eriksson E., Arnkil T. 2012. Huoli puheeksi. Opas varhaisista dialogeista. https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/90845/URN_ISBN_978-951-33-1792-8.pdf?sequence=1
muu osoitettu materiaali
Student workload
Laajuus on 3 x 27 tuntia eli 81 tuntia
Content scheduling
Orientaatio opiskeluun
Teoriasisältö:
terveydenhoitajatyön työn arvot, periaatteet, historia,
ammatti-identiteetin rakentuminen alkaa
etiikka
th työn menetelmät
Completion alternatives
ei valinnaisia suoritustapoja
Practical training and working life cooperation
-
Further information
Totetus:
Lähipäiville osallistuminen
Terveydenhoitajatyön menetelmien harjoittelua luokkatilanteissa
Portfoliotehtävän käynnistäminen
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit Hylätty suoritus
Opiskelija ei tee sovittuja kirjallisia tehtäviä palautuspäivämääriin mennessä sovitulla tavalla
Opiskelija ei osallistu harjoituksiin
Opiskelija ei ole aloittanut portfoliotyöskentelyään sovitulla tavalla
Tenttiä ei ole läpäisty
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit 1-2
Opiskelijan osoittama osaaminen on oikeaa, mutta asiat irrallisia, toteavalla tasolla ja perustellut puutteellisia
Opiskelija tarkastelee asioita yhdestä näkökulmasta
Opiskelijan osoittama asiakasnäkökulma puutteellista
Opiskelija osallistuu harjoituksiin ja tekee tehtävät
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan osoittama osaaminen perustuu tutkittuun tietoon, opiskelija esittää asiat johdonmukaisesti ja osaa perustella asioita. Osaamisessa näkyy ennaltaehkäisevä ja asiakasnäkökulma.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan osoittama osaaminen on laaja-alaista ja perustuu tutkittuun tietoon. Osaa tarkastella asioita kokonaisvaltaisesti ja omaa laajan ennaltaehkäisevän ja asiakaslähtöisen otteen.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella