Skip to main content

The Basics of Public Health Nursing 1 (3cr)

Code: 7K00BV67-3002

General information


Enrolment period
25.07.2016 - 04.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 31.12.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
Teachers
Mari Koskimäki
Pirkko Kivinen
Irmeli Nieminen
Course
7K00BV67

Objectives (course unit)

Students
- use evidence based methods and take responsibility for maintaining and developing their professional knowledge
- use appropriate working methods with individuals, families, groups and communities based on the needs, economy and social responsibility
- make independent decisions and work according to plans and prioritise their work
- work with clients by taking multiculturalism into account

Content (course unit)

- principles, values and ethics of public health nursing
- family and client orientation in public health nursing
- working methods and approaches in public health nursing
- internationality and multiculturalism in public health nursing
- professional growth process

Prerequisites (course unit)

Clinical professional studies of the degree programme and anatomy and physiology (135 cr)

Exam schedules

Terraariokoe viikolla 35.

Assessment methods and criteria

lähipäiville osallistuminen,
tehtävät, numeraalinen arviointi
tentti, numeraalinen arviointi, 5.9.2016
itse- ja vertaisarviointi

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot,
menetelmäharjoitukset, tehtävät, videointi
portfoliotyöskentelyn aloittaminen

Learning materials

koe kirjallisuus:
Terveydenhoitajan ammatillinen osaaminen
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Sosiaali_ja_terveys/Terveydenhoitoty%C3%B6/Terveydenhoitajan_ammatillisen_osaamisen_kuvaus.pdf
Haarala P., Honkonen H.,Mellin O., Tervaskanto-Mäentausta T. 2014. Terveydenhoitajan osaaminen Edita
Vehviläinen, S. 2014. Ohjaustyön opas. Gaudeamus.
Oksanen, J. 2014. Motivointi työvälineenä. PS-kustannus
Eriksson E., Arnkil T. 2012. Huoli puheeksi. Opas varhaisista dialogeista. https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/90845/URN_ISBN_978-951-33-1792-8.pdf?sequence=1
muu osoitettu materiaali

Student workload

Laajuus on 3 x 27 tuntia eli 81 tuntia

Content scheduling

Orientaatio opiskeluun
Teoriasisältö:
terveydenhoitajatyön työn arvot, periaatteet, historia,
ammatti-identiteetin rakentuminen alkaa
etiikka
th työn menetelmät

Completion alternatives

ei valinnaisia suoritustapoja

Practical training and working life cooperation

-

Further information

Totetus:
Lähipäiville osallistuminen
Terveydenhoitajatyön menetelmien harjoittelua luokkatilanteissa
Portfoliotehtävän käynnistäminen

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerit Hylätty suoritus
Opiskelija ei tee sovittuja kirjallisia tehtäviä palautuspäivämääriin mennessä sovitulla tavalla
Opiskelija ei osallistu harjoituksiin
Opiskelija ei ole aloittanut portfoliotyöskentelyään sovitulla tavalla
Tenttiä ei ole läpäisty

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerit 1-2
Opiskelijan osoittama osaaminen on oikeaa, mutta asiat irrallisia, toteavalla tasolla ja perustellut puutteellisia
Opiskelija tarkastelee asioita yhdestä näkökulmasta
Opiskelijan osoittama asiakasnäkökulma puutteellista
Opiskelija osallistuu harjoituksiin ja tekee tehtävät

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan osoittama osaaminen perustuu tutkittuun tietoon, opiskelija esittää asiat johdonmukaisesti ja osaa perustella asioita. Osaamisessa näkyy ennaltaehkäisevä ja asiakasnäkökulma.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan osoittama osaaminen on laaja-alaista ja perustuu tutkittuun tietoon. Osaa tarkastella asioita kokonaisvaltaisesti ja omaa laajan ennaltaehkäisevän ja asiakaslähtöisen otteen.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella

Go back to top of page