Skip to main content

Learning Skills (6 cr)

Code: 7K00BC52-3043

General information


Enrolment period
11.01.2016 - 18.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2016 - 06.03.2016
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Anna Aikasalo
Ida Nikkola
Harri Saarinen
Taina Peltonen
Johanna Granlund
Anne Mäenpää
Person in charge
Anne Mäenpää
Course
7K00BC52

Objectives (course unit)

The student
-knows how to utilise pedagogical knowledge in analysing and developing his/her learning;
-takes responsibility for his/her own learning as a group member;
-is able to define the process and stages of professional growth and related ethical codes;
-knows how to act in the university of applied sciences environment and knows the internationalisation possibilities.
-recognises the characteristics of scientific research and its structure
-is able to utilise research to support his/her learning
-is able to produce formal texts and presentations using information technology

Content (course unit)

- written communication
- information technology
- personal learning skills
- orientation studies
- research literacy

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

-Kirjoitusviestintä, essee KHP1 toisesta tutorlähtökohdasta; palautus sovitaan erikseen kirjoitusviestinnän opettajan kanssa

-Informaatiotekniikka: Informaatiotekniikan viimeisellä lähiopetuskerralla on näyttökoe

-Tutkimuksen lukutaito: esseen palautus viimeistään pe 19.2.16

Evaluation methods and criteria

Arviointimenetemät eri osissa:

Osa 1 Orientoivat opinnot:
-osallistuminen opetukseen

Osa 2 Kirjoitusviestintä
-essee
-osallistuminen opetukseen

Osa 3 Informaatiotekniikka
-näyttökoe tietokoneella
-osallistuminen opetukseen

Osa 4 Minä oppijana
-pakollinen osallistuminen opetukseen
-pohdintaessee, palautetaan työpajaan

Osa 5 Tutkimuksen lukutaito
-essee
-osallistuminen opetukseen

Osa 6 Tiedonhallinta
-pakollinen osallistuminen opetukseen

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Aktivoivat kirjoitustehtävät, harjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu, ohjattu verkko-opiskelu, työpajatyöskentely, luennot, opetuskeskustelu, verkkokeskustelu

Learning materials

-Aktiivinen oppiminen, Ohjatun itsenäisen työskentelyn opas 1. (löytyy ryhmän Tabulasta)
-intra.tamk.fi, laatukäsikirja
-ohjelmien opasteet
-salkku.tamk.fi
-Tuomi, J. 2006. Tutki ja lue, Johdatus tieteellisen tekstin ymmärtämiseen. Tammi
-Kirjoittamista tukevat verkkomateriaalit ja kirjoitusviestinnän toteutuksilla jaettu materiaali (Minä oppijana itseopiskelumateriaali)
-TAMKin kirjallisen raportoinnin ohje
-opintojakson alussa sovittava muu kirjallisuus

Student workload

Lähiopetusta 48 t ja itsenäistä työskentelyä 114 t

Content scheduling

Opintojakso koostuu seuraavista osista:
-Orientoivat opinnot 1op
-Kirjoitusviestintä 1 op
-Informaatiotekniikka 2 op
-Minä oppijana 1 op
-Tutkimuksen lukutaito 1 op
-Tiedonhallinta

Further information

Tarkennetut tavoitteet:

-Osaa toimia ammattikorkeakouluympäristössä ja osaa käyttää tukipalveluita
-Tietää ammattikorkeakoulun tarjoamat mahdollisuudet kansainvälistymiseen
-Osaa hyödyntää ammattikorkeakoulun tietojärjestelmiä
-Osaa käyttää työvälineohjelmia opinnoissaan ja työelämässä
-Osaa tuottaa esityksiä tietojenkäsittelyohjelmia hyödyntäen
-Ymmärtää sisäisen yrittäjyyden merkityksen opiskelutavoitteiden saavuttamisessa
-Osaa käyttää kasvatustieteellistä tietoa oman oppimisensa analysointiin ja kehittämiseen
-Ottaa vastuun omasta oppimisestaan ryhmän jäsenenä
-Osaa määritellä ammatillisen kasvun ja ammattieettisen kehityksen prosessin ja vaiheet
-Osaa eritellä tieteellisen tutkimuksen tunnusmerkit
-Osaa kuvata tieteellisen tutkimuksen rakenteen ja osaa soveltaa rakennetta soveltuvin osin omissa teksteissään
-Osaa perustella tutkimuksen perusluokittelujen erot
-Osaa käyttää tutkittua tietoa oman oppimisensa tukena
-Osaa laatia asiatyylisen, ongelmaperustaisen esseen osaa hyödyntää oman alansa lähteitä monipuolisesti ja kriittisesti osana oman tekstinsä kokonaisuutta
-Osaa kirjoittaa tyylillisesti yhtenäisen ja ohjeiden mukaisen tekstin yhdistäen omaa ja lähdekirjoittajien ajattelua vakuuttavasti perustelluksi vuoropuheluksi
-Osaa hakea suunnitelmallisesti ja tehokkaasti oman koulutusalansa tietoa

Tarkennetut sisällöt:

-Orientoivat opinnot
-Tietoturvariskit ja niiden hallinta
-Informaatiotekniikka
-Ms-Office (Word, Excel, PowerPoint)
-Asiakirjastandardit, kirjallisen työn ohjeet
-TAMK-tietojärjestelmät
-Sisäinen yrittäjyys
-Asiatyyli, ongelmaperustaisen tekstin rakenne, teksti- ja lähdeviitteet, lähteisiin viittaaminen
oman ajattelun ja viitatun tiedon yhdistäminen tekstissä
-Oman oppimistyylin ja oppimisstrategioiden analyysi
-Taitava oppiminen ja oppimisen arviointi
-Sosiaalinen oppiminen
-Ammatillinen ja eettinen kasvu kasvu
-Tieteellinen tieto ja tieteellinen tutkimus
-Metodin ja metodologian merkitys tutkimuksessa
-Tieteellisen tutkimuksen rakenne
-Tutkimuksen viitekehys
-Tutkimustyypit ja tutkimuskohde
-Tutkimusstrategiat
-Tiedonhaun opetus (kirjasto)

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kriteerit/hyväksytty: (ei numeerinen arviointi)
Osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa
Osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissään
Osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
Osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
On tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti

Go back to top of page