Learning Skills (6 cr)
Code: 7K00BC52-3043
General information
- Enrolment period
- 11.01.2016 - 18.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2016 - 06.03.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Anna Aikasalo
- Ida Nikkola
- Harri Saarinen
- Taina Peltonen
- Johanna Granlund
- Anne Mäenpää
- Person in charge
- Anne Mäenpää
- Course
- 7K00BC52
Objectives (course unit)
The student
-knows how to utilise pedagogical knowledge in analysing and developing his/her learning;
-takes responsibility for his/her own learning as a group member;
-is able to define the process and stages of professional growth and related ethical codes;
-knows how to act in the university of applied sciences environment and knows the internationalisation possibilities.
-recognises the characteristics of scientific research and its structure
-is able to utilise research to support his/her learning
-is able to produce formal texts and presentations using information technology
Content (course unit)
- written communication
- information technology
- personal learning skills
- orientation studies
- research literacy
Prerequisites (course unit)
None
Exam schedules
-Kirjoitusviestintä, essee KHP1 toisesta tutorlähtökohdasta; palautus sovitaan erikseen kirjoitusviestinnän opettajan kanssa
-Informaatiotekniikka: Informaatiotekniikan viimeisellä lähiopetuskerralla on näyttökoe
-Tutkimuksen lukutaito: esseen palautus viimeistään pe 19.2.16
Evaluation methods and criteria
Arviointimenetemät eri osissa:
Osa 1 Orientoivat opinnot:
-osallistuminen opetukseen
Osa 2 Kirjoitusviestintä
-essee
-osallistuminen opetukseen
Osa 3 Informaatiotekniikka
-näyttökoe tietokoneella
-osallistuminen opetukseen
Osa 4 Minä oppijana
-pakollinen osallistuminen opetukseen
-pohdintaessee, palautetaan työpajaan
Osa 5 Tutkimuksen lukutaito
-essee
-osallistuminen opetukseen
Osa 6 Tiedonhallinta
-pakollinen osallistuminen opetukseen
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Aktivoivat kirjoitustehtävät, harjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu, ohjattu verkko-opiskelu, työpajatyöskentely, luennot, opetuskeskustelu, verkkokeskustelu
Learning materials
-Aktiivinen oppiminen, Ohjatun itsenäisen työskentelyn opas 1. (löytyy ryhmän Tabulasta)
-intra.tamk.fi, laatukäsikirja
-ohjelmien opasteet
-salkku.tamk.fi
-Tuomi, J. 2006. Tutki ja lue, Johdatus tieteellisen tekstin ymmärtämiseen. Tammi
-Kirjoittamista tukevat verkkomateriaalit ja kirjoitusviestinnän toteutuksilla jaettu materiaali (Minä oppijana itseopiskelumateriaali)
-TAMKin kirjallisen raportoinnin ohje
-opintojakson alussa sovittava muu kirjallisuus
Student workload
Lähiopetusta 48 t ja itsenäistä työskentelyä 114 t
Content scheduling
Opintojakso koostuu seuraavista osista:
-Orientoivat opinnot 1op
-Kirjoitusviestintä 1 op
-Informaatiotekniikka 2 op
-Minä oppijana 1 op
-Tutkimuksen lukutaito 1 op
-Tiedonhallinta
Further information
Tarkennetut tavoitteet:
-Osaa toimia ammattikorkeakouluympäristössä ja osaa käyttää tukipalveluita
-Tietää ammattikorkeakoulun tarjoamat mahdollisuudet kansainvälistymiseen
-Osaa hyödyntää ammattikorkeakoulun tietojärjestelmiä
-Osaa käyttää työvälineohjelmia opinnoissaan ja työelämässä
-Osaa tuottaa esityksiä tietojenkäsittelyohjelmia hyödyntäen
-Ymmärtää sisäisen yrittäjyyden merkityksen opiskelutavoitteiden saavuttamisessa
-Osaa käyttää kasvatustieteellistä tietoa oman oppimisensa analysointiin ja kehittämiseen
-Ottaa vastuun omasta oppimisestaan ryhmän jäsenenä
-Osaa määritellä ammatillisen kasvun ja ammattieettisen kehityksen prosessin ja vaiheet
-Osaa eritellä tieteellisen tutkimuksen tunnusmerkit
-Osaa kuvata tieteellisen tutkimuksen rakenteen ja osaa soveltaa rakennetta soveltuvin osin omissa teksteissään
-Osaa perustella tutkimuksen perusluokittelujen erot
-Osaa käyttää tutkittua tietoa oman oppimisensa tukena
-Osaa laatia asiatyylisen, ongelmaperustaisen esseen osaa hyödyntää oman alansa lähteitä monipuolisesti ja kriittisesti osana oman tekstinsä kokonaisuutta
-Osaa kirjoittaa tyylillisesti yhtenäisen ja ohjeiden mukaisen tekstin yhdistäen omaa ja lähdekirjoittajien ajattelua vakuuttavasti perustelluksi vuoropuheluksi
-Osaa hakea suunnitelmallisesti ja tehokkaasti oman koulutusalansa tietoa
Tarkennetut sisällöt:
-Orientoivat opinnot
-Tietoturvariskit ja niiden hallinta
-Informaatiotekniikka
-Ms-Office (Word, Excel, PowerPoint)
-Asiakirjastandardit, kirjallisen työn ohjeet
-TAMK-tietojärjestelmät
-Sisäinen yrittäjyys
-Asiatyyli, ongelmaperustaisen tekstin rakenne, teksti- ja lähdeviitteet, lähteisiin viittaaminen
oman ajattelun ja viitatun tiedon yhdistäminen tekstissä
-Oman oppimistyylin ja oppimisstrategioiden analyysi
-Taitava oppiminen ja oppimisen arviointi
-Sosiaalinen oppiminen
-Ammatillinen ja eettinen kasvu kasvu
-Tieteellinen tieto ja tieteellinen tutkimus
-Metodin ja metodologian merkitys tutkimuksessa
-Tieteellisen tutkimuksen rakenne
-Tutkimuksen viitekehys
-Tutkimustyypit ja tutkimuskohde
-Tutkimusstrategiat
-Tiedonhaun opetus (kirjasto)
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kriteerit/hyväksytty: (ei numeerinen arviointi)
Osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa
Osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissään
Osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
Osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
On tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti