Skip to main content

Professional Communication (4 cr)

Code: 7K00BC54-3033

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 09.02.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 06.03.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Katja Hautsalo
Ida Nikkola
Anne Mäenpää
Person in charge
Ida Nikkola
Small groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
ryhmä 3
Course
7K00BC54

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Osa1 Vuorovaikutus 1.4.16
Uusinnat tenttiakvaariossa vkolla 18 ja 21
Osa2 Muistisairaan kohtaaminen 23.2.16
Uusinnat tenttiakvaariossa viikolla 13 ja 16.

Evaluation methods and criteria

Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
-Ryhmätenttitentti: numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 3
Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
-yksilötentti. numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 1
Osa 3 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen
-hyväksytty / hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät
- Oppimismuistio
- Draaman opetusmenetelmien käyttö
- Seminaarityöskentely

Learning materials

-ajankohtaiset artikkelit
-Tenttikirjallisuus:
Ammatillinen vuorovaikutus:
• Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen(sosiaali- ja terveysalalla) 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
Muistisairaan ihmisen kohtaaminen:
Hallikainen M, Mönkäre R, Nukari T & Forder M.(toim.)Muistisairaan kuntouttava hoito. Duodecim. Saatavana myös verkkojulkaisuna. Kirjasta luvut: 1,2,4,5,6,9,10,12.Luennoilla jaettava materiaali.
Lisämateriaali
• Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
• Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006

Student workload

Lähiopetus 40h
Itsenäinen opiskelu 60h

Further information

Vuorovaikutus osan hyväksyttyyn suoritukseen sisältyy oppimismuistion tekeminen, seminaarityöskentelyyn osallistuminen sekä tentti.
Pienryhmiin osallistuminen pakollista.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

T
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

H
Ylempi kotegoria sisältyy alempaan
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

K
Ylempi kotegoria sisältyy alempaan
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät

Go back to top of page