Instrument Studies and Arrangement (4cr)
Code: 2X00BT41-3002
General information
- Enrolment period
- 28.07.2014 - 16.12.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.01.2016 - 11.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 14
- Degree programmes
- Degree Programme in Music, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Students have an understanding of the characteristics of different instruments and voices and the practises for writing music to them. They are familiar with arrangement principles and practises and are capable of applying them into music writing.
Students have learning skills and innovation skills.
Content (course unit)
- practises for commonly used instruments and for writing music to them
- arrangement rehearsals for ensembles and choirs
- literature according to the teacher´s wishes
- implementations may have varied focuses depending on the study path
The course increases learning skills (creative problem solving, aquisition and application of knowledge, increasing own knowledge and skills, work planning and reflection).
Prerequisites (course unit)
Harmony
Exam schedules
Tentti pidetään ja tehtävät palautetaan arvioitaviksi viimeisellä opetuskerralla.
Assessment methods and criteria
Soitinopin osuus: tentti.
Sovitus: Opettaja arvioi valikoiman harjoitustehtäviä.
Soitinopin osuus kokonaisarvosanasta 60%, sovituksen 40 %.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ryhmäopetus, harjoitustehtävät.
Learning materials
Ilmoitetaan kurssin yhteydessä.
Completion alternatives
AHOT tai muu vastaavan opettajan kanssa sovittava menettely.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan tietämys soittimien ominaisuuksista, käyttötavoista ja historiasta on erittäin puutteellista ja hajanaista. Opiskelijan partituurinlukutaito on heikko.
Harjoitustehtävät ovat hyvin puutteellisesti tehtyjä tai opiskelijan suoritus ei vastaa annettuja tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntemus taidemusiikissa yleisesti käytettyjen soitinten ominaisuuksista ja tyypillisisitä käyttötavoista eri tyylikausina on vaatimatonta. Opiskelija osaa pääpiirteittäin lukea orkesteripartituuria.
Harjoitustehtävät noudattavat yksioikoisesti perusratkaisuja eivätkä kaikilta osin ota huomioon soitinten ominaisuuksia. Esitysmerkinnät ovat puutteellisia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee taidemusiikissa yleisesti käytettyjen soitinten ominaisuudet ja tyypilliset käyttötavat eri tyylikausina. Opiskelija osaa lukea orkesteripartituuria ja tuntee niissä yleisimmin esiintyviä lyhenteitä ja merkintöjä.
Harjoitustehtävät osoittavat erilaisten soitinnus- ja sovitusratkaisujen tuntemusta. Esitysmerkinnöissä ei ole merkittäviä puutteita ja nuottikuva on selkeä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee taidemusiikissa yleisesti käytettyjen soitinten ominaisuudet ja tyypilliset käyttötavat eri tyylikausina. Opiskelija osaa sujuvasti lukea orkesteripartituuria ja tuntee niissä esiintyvät lyhenteet ja merkinnät.
Harjoitustehtävät osoittavat erilaisten soitinnus- ja sovitusratkaisujen monipuolista hallintaa. Esitysmerkinnät ovat asianmukaiset ja nuottikuva on viimeistelty.