Skip to main content

Analysis of Music 4 (6cr)

Code: X033E-10-3003

General information


Enrolment period
27.07.2015 - 31.08.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2015 - 18.12.2015
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
3 - 14
Degree programmes
Degree Programme in Music, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Hannu Pohjannoro
Person in charge
Hannu Pohjannoro
Course
X033E-10

Content (course unit)

Type of course
Optional

Level of course
Professional studies

Objective of course
Students have the ability to analyse early music or music from 20th and 21th centuries both from scores and aurally and have an understanding of the stylistic features of these periods. They are acquainted with literature on the musical analysis of these periods and are capable of independently developing their skills in the field of music analysis. As an alternative to these objectives, becoming acquainted with the basics of group theory can be chosen at the student's discretion. Students are able to analyse music from different periods systematically, are capable of conceptual analysis and of expressing the analysis in a literary form. They have the ability to apply their knowledge and skills to practice.

Course contents
Either early music, music of the 20th and 21st centuries or group theory.
- in-depth analysis of music or fundamental group theory
- literature on the analysis of music
- comparison of performances

Teaching methods
Written and oral exercises in musical analysis, discussion, group work, summaries of literature.

Assessment methods
Assignments finished during the course and participation in the different
work forms of the course will be assessed. Teacher assessment,
peer review and self-evaluation of assignments.

Prerequisites
X033-8 Analysis of music

Required/Recommended reading
Will be agreed on during the course.

Name of lecturer
Principal lecturer Timo Salo

Year of study
4

Semester
Autumn -spring

Language of instruction
Finnish

Assessment methods and criteria

Opettaja-arviointi. Kunkin periodin päätteeksi palautettava päättötehtävä. Tehtävien myöhästynyt palauttaminen voi vaikuttaa arvosanaan alentavasti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luento-opetus, harjoitustehtävät.

Learning materials

Ilmoitetaan kurssin yhteydessä.

Completion alternatives

AHOT tai muu vastaavan opettajan kanssa sovittava menettely.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista musiikillisia rakenteita. Opiskelija osaa soveltaa teoreettista tietoa hyvin puutteellisesti. Opiskelijan esittämät analyyttiset havainnot vaikuttavat satunnaisilta eivätkä muodosta kokonaisuutta.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata joitakin musiikillisia rakenteita ja jossain määrin soveltaa musiikinteorian käsitteitä analyyttisiin havaintoihinsa. Opiskelijan esittämät analyyttiset havainnot ovat jossain määrin hajanaisia ja muodostavat puutteellisen kokonaisuuden.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata musiikillisia rakenteita muodon eri tasoilla, abstrahoida analyyttisia havaintojaan ja soveltaa niihin musiikinteorian käsitteitä. Opiskelija osaa perustella analyyttisia ratkaisujaan. Opiskelijan esittämät analyyttiset havainnot ovat pääosin relevantteja ja muodostavat kokonaisuuden.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata musiikillisia rakenteita muodon eri tasoilla, abstrahoida analyyttisia havaintojaan ja soveltaa niihin musiikinteorian käsitteitä. Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan myös tavanomaisesta poikkeavien tapausten analyysiin ja perustella analyyttisiä ratkaisujaan. Opiskelijan esittämät analyyttiset havainnot ovat relevantteja ja muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden

Go back to top of page