Skip to main content

Thesis (5cr)

Code: Y-P6-3002

General information


Enrolment period
01.08.2015 - 01.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2015 - 15.12.2015
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Fine Art, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Juha Suonpää
Jaana Tyrmi
Person in charge
Juha Suonpää
Course
Y-P6

Objectives (course unit)

The students learn to identify cultural meanings in relation to their own artistic work and to justify their ideas clearly and creatively using the terminology of the field of art.

Content (course unit)

During the course the students independently implement a research project on a subject which may be connected to their final theses. Artistic phenomena, techniques of expression or reflective analysis of the students’ own work are examples of suitable topics.

Assessment methods and criteria

Tuntiaktiivisuus, annettujen tehtävien suorittaminen ja tutkivan tekstin ongelmanasettelu ja kriittinen lähteiden käyttö.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Esittävä opetus, ryhmöohjaus, ohjaustapaamiset ja itsenäinen työskentely.

Learning materials

Tutkielman kirjallinen opetusmoniste.

Content scheduling

Tutkielma-opintojakso kirjallisen osion seminaari
Kokoontumiset klo 9-16 tiistaisin 29.9., 6.10., 20.10., 3.-4.11. (+keskiviikko) ja 1.12.
Tavoitteena on tuottaa seminaarin aikana opinnäytteenne pohjaksi teksti kirjalliseen osioon mahdollisimman pitkälle. Jokaisen kokoontumisen aikana kirjoitetaan kirjallista työtä eteenpäin niin, että keväälle jää viimeistely kevään opinnäytetyönäyttelyn jälkeen.
29.9. Sisällysluettelo
6.10. Tiedonhaku ja oman taustatutkimuksen etsiminen
20.10. Tieteellinen kirjoittaminen
3.-4.11. Kirjoitusseminaari
1.12. Yksilöllinen ohjaus

Further information

Educational methods: teach-in, study conversation, self study/distance learning, diary (learning diary, project diary, work diary), summary report/essay, collective learning and seminar. Language of instruction: Finnish

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- tutkielmasta puuttuu kriittinen lähteiden käyttö
- kieli on puhekieltä

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Kysymyksenasettu epäselvä ja vastaa vain tyydyttävästi otsikkoa.
- Keskitytään osin epäolennaisiin sisältöihin
- Kirjoittaja pohtii aihetta kopioiden tai referoiden suoraan lähdeteoksia.
- Tutkielman rakenne on ymmärrettävä, mutta epämääräinen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Käsittely on kysymyksenasettelun mukainen ja vastaa otsikkoa.
- Keskitytään olennaisiin sisältöihin, jotka johdannossa luvattu määritellä.
- Kirjoittaja pohtii hyvin aihetta omaan ajatteluunsa tukeutuen ja havainnollistavin esimerkein, ei kopioiden tai referoiden suoraan lähdeteoksia.
- Tutkielman rakenne on loogiskronologisesti johdonmukainen (teemoittain etenevä,
aikajärjestyksessä tai vastakohdittain etenevä tms.)
- Kirjoitustyyli on asiaperustein argumentoivaa.
- Kieli on elävää ja havainnollista, huoliteltua asiaproosaa.
- tutkielmassa hyödynnetään visuaalista materiaalia ja se on synnyttää perustellun vuoropuhelun tekstin kanssa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Käsittely on kysymyksenasettelun mukainen ja vastaa otsikkoa.
- Keskitytään olennaisiin sisältöihin, jotka johdannossa luvattu määritellä.
- Kirjoittaja pohtii aihetta erinomaisesti omaan ajatteluunsa tukeutuen ja havainnollistavin esimerkein, ei kopioiden tai referoiden suoraan lähdeteoksia.
- Kirjoittaja tekee ansiokkaita johtopäätöksiä.
- Tutkielman rakenne on loogiskronologisesti johdonmukainen ja hyödyntää visaalista materiaalia osana kokonaisuutta.
- Kirjoitustyyli on asiaperustein argumentoivaa.
- Kieli on elävää ja havainnollista, huoliteltua asiaproosaa.

Go back to top of page